pyry z gzikiem

51. Data: 2020-11-30 13:40:23

Temat: Re: pyry z gzikiem
Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-11-30 o 11:52, cef pisze:

> [...]
> nadawało się do pieczenia. Tysiąc lat temu w Polsce pierogi mógł jeść
> Mieszko a nie pół dziki człowiek mieszkający w ziemiance. Ale czterysta
> lat po Mieszku jak przybyli tutaj Żydzi to mieli ze sobą swoje metalowe
> garnki i pierogi mogły się upowszechnic. Zwłaszcza że Żydzi opanowali
> gastronomię a pieróg jest dobra zakąska.
>>

> I wtedy Żydzi zauważyli, że miejscowi robią takie cuda, tylko
> nie umieją tego dobrze ugotować i postanowili zmodyfikować ten przepis,
> żeby nadzienie było koszerne i od tego czasu
> będą też czcić swoje święto sprzed 3,5 tysiąca lat tymi pierogami,

Chyba się pogubiłem. Czy chodzi o Uszy Hamana spożywane w święto Purim
czy kreplachy spożywane w święto Kuczek? W kamienicy ,w której
mieszkałem przez pierwsze 16 lat mego zycia,mieszkała para Polaków
pochodzenia żydowskiego. Na święto Kuczek zabudowywali część balkonu
robiąc "szałas". Z okazji obydwu świąt zapraszali szczególnie dzieci i
częstowali nas odpowiednimi do święta smakołykami. Gdy byłem
starszy,pani Olga uczyła mnie niektórych przepisów.Do tej pory na
Wigilię robię karpia po żydowsku. Bardzo porządni ludzie.
pozdr
Stefan

Avast.

52. Data: 2020-11-30 13:59:33

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

poniedziałek, 30 listopada 2020 o 13:40:23 UTC+1 Stefan napisał(a):

> [...]
> starszy,pani Olga uczyła mnie niektórych przepisów.Do tej pory na
> Wigilię robię karpia po żydowsku. Bardzo porządni ludzie.

Wszyscy Żydzi są porządni czy tylko ta dwójka? Pytam bo niedawno czytałem że ONZ
oskarża państwo żydowskie o zbrodnie wojenne dokonywane na Palestyńczykach.
Oczywiście nie robią ich porządni Żydzi ale ich rzad, który w demokratycznych
wyborach wybierają.

53. Data: 2020-11-30 14:12:01

Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Oczywiście nie robią ich porządni Żydzi ale ich rzad, który w demokratycznych

Jak jedzą pierogi (szczególnie ruskie) to są porządni.:)
pozdr
Stefan

54. Data: 2020-11-30 14:14:21

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

piątek, 27 listopada 2020 o 12:10:20 UTC+1 dwa cepeliny napisał(a):
> Znalazłem jagnięcinę z ospą w śląskich smakach.
> Szkoda że tak ciekawe potrawy są praktycznie nieznane.
> Polska kuchnia nie ma sobie równych.
> (Piszę to zupełnie niepatriotycznie a raczej podniebieniowo. ))
>
> Wrzucajcie czasami jakieś przepisy albo linki.
> Nie tylko ja za to będę wam wdzięczny
Masz racje. Parę linków odnośnie tego co jeśli w dawnej Polsce.
https://ciekawostkihistoryczne.pl/2017/10/12/polskie
-jadlo-tradycyjna-kuchnia-to-wszystko-bujda-co-napra
wde-przed-wojna-jadali-zwykli-polacy/

https://wielkahistoria.pl/co-jedli-polscy-chlopi-pan
szczyzniani-nawet-nie-wzialbys-do-ust-tego-co-dla-ni
ch-bylo-rarytasem/

Cytat z innego dużo dłuższego i niekonieczne na temat artykułu
Badania archeologiczne wykazały, że na terenie Biskupina, zamieszkałego przez 800 do
1000 ludzi, znaleziono 2885 fragmentów kości ssaków, z czego kości zwierząt łownych
stanowiły 9,6% ogółu. Dalsze obliczenia i szacunki wykazały, że kości te składały się
zapewne na kilkaset zwierząt spożytych przez kilkaset osób na przestrzeni ponad stu
lat. Ile posiłków mięsnych z tego wychodzi? Najprawdopodobniej jeden rocznie.

55. Data: 2020-12-01 09:33:58

Od: dwa cepeliny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przestrzeni ponad stu lat. Ile posiłków mięsnych z tego wychodzi? Najprawdopodobniej

To zwykły fejk. Nie wierz we wszystko co piszą w internecie.

Myślisz, że waleczne grupy Słowian które założyły gród Berlin i Warszawę były
wegetarianami.. ??
eeee.... chyba nie....
https://www.youtube.com/watch?v=h9nwv5axokI&feature=
emb_logo
I to jeszcze w takim kraju gdzie jest tyle zwierzyny....

56. Data: 2020-12-01 11:44:40

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

wtorek, 1 grudnia 2020 o 09:33:59 UTC+1 dwa cepeliny napisał(a):
> [...]
> https://www.youtube.com/watch?v=h9nwv5axokI&feature=
emb_logo
> I to jeszcze w takim kraju gdzie jest tyle zwierzyny....
Masz rację jak ten kolchoźnik co go w nagrodę zabrali do Moskwy i pokazali w zoo
żyrafę. A on na to. Towarzysze takich zwierząt nie ma.

57. Data: 2020-12-01 12:02:01

Od: dwa cepeliny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Masz rację jak ten kolchoźnik co go w nagrodę zabrali do Moskwy i pokazali w zoo
żyrafę. A on na to. Towarzysze takich zwierząt nie ma.

Bardzo zgrabne porównanie ))))

Garnek
ogorki duzo solne
maczanie bułki w mleku