pytaie do pediatrów, którzy zetknąli sie z dietą Kwaśniewskiego

1. Data: 2003-03-17 00:22:34

Temat: pytaie do pediatrów, którzy zetknąli sie z dietą Kwaśniewskiego
Od: "indalo" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

czy dziecko w wieku 1,5 roku można bez żadnej konsultacji lekarskiej karmić
tzw. dietą optymalną (dużo tłuszczy, ograniczenie białek, brak cukrów)?!

dziecko wychowywane jest przez 'optymalną' rodzinę i siłą rzeczy tak jest
karmione

czy zna ktoś przypadki negatywnego wpływu takiego odżywiania na taki
małyorganizm? a może jest to jednak właściwe/zdrowe?

2. Data: 2003-03-17 06:56:52

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odzywam się tylko gwoli sprecyzowania :

> czy dziecko w wieku 1,5 roku można bez żadnej konsultacji lekarskiej
karmić
> tzw. dietą optymalną

Jeśli rodzic ma wątpliwości może skorzystać z porady tzw. lekarzy
"optymalnych" (dyplomy jeszcze mają :-) ).
Tzw. "arkadie" gdzie ci lekarze pracują są już praktycznie w każdym większym
mieście w kraju...

<dużo tłuszczy> - dużo tzn. 2,5-3,5 g na 1 g białka (podawanego w
pożywieniu) a tak naprawdę do zaniku uczucia głodu,

<ograniczenie białek> - za to do najwartościowszych tj. żółtka jaj, białe
tłuste sery, m.wieprzowe, dzieciom dajemy więcej białka niż dorosłym tj.
1-1,5 g białka na 1 kg wagi należnej (z przyczyn chyba oczywistych),

<brak cukrów> - nieprawda, cukry są ale przede wszystkim tzw.
złożone pochodzące z różnych warzyw oraz niewielkiej ilości owoców, odpadają
"klasyczne" słodycze, słodzone napoje, chipsy, flipsy i inne takie.

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral

3. Data: 2003-03-17 11:19:13

Od: Yellow_Peril <yellow_peril@tnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <b534ln$krk$1@absinth.dialog.net.pl>, i...@p...fm
napisał(a)...
> [...]
>
> czy zna ktoś przypadki negatywnego wpływu takiego odżywiania na taki
> małyorganizm? a może jest to jednak właściwe/zdrowe?

To mówi samo za siebie:
<cytat>
Stanowisko Komitetu Terapii Wydziału VI Nauk Medycznych Polskiej
Akademii Nauk.

W związku z publikacjami ukazującymi się w prasie codziennej i wydaniem
książki pt. "Dieta optymalna" oraz wobec licznych interpelacji lekarzy
i chorych na temat propagowanej diety, Komitet Terapii Polskiej Akademii
Nauk przedstawia stanowisko w tej sprawie. Podstawš tzw. "diety
optymalnej" proponowanej przez lek. med. Jana Kwaśniewskiego jest
spożywanie wysoko tłuszczowych i wysokokalorycznych pokarmów, m. in.
mięsa wieprzowego, smalcu, słoniny, a także śmietany do 0,5l dobowo oraz
jajek (4 i więcej na dobę) przy równoczesnym unikaniu węglowodanów oraz
produktów roślinnych (ziemniaki, inne warzywa, owoce, kasze).
Komitetowi Terapii PAN nie sąš znane opracowania przeprowadzone wg
przyjętych w nauce zasad ( oparciu o duże liczby badanych osób, poddane
międzynarodowej kontroli i fachowej analizie statystycznej), która by
pozwalałaby przyjąć, że dieta bogata w tłuszcze zwierzęce, ze znacznym
ograniczeniem warzyw i owoców, może być uznana za właściwąš. Nie znane
są również fakty, aby którakolwiek z Komisji Etycznych wydała zezwolenie
na przeprowadzanie tego typu leczenia dietetycznego ani aby którykolwiek
z polskich profesorów zajmujšcych się dietetykš lub chorobami
metabolicznymi popierał tzw. "dietę optymalną", na co powołuje się lek.
med. J. Kwaśniewski.
Wprost przeciwnie, wszystkie dotychczasowe duże programy badawcze (OSLO
Study, STARS, Badanie 7 krajów, Framingham, Lifestyle Heart Trial i
wiele innych) wykazały, że ograniczenie w diecie tłuszczów zwierzęcych
i mięsa wieprzowego, zwiększenie podaży jarzyn i owoców oraz
zmniejszenie kaloryczności diety powoduje zmniejszenie stężenia
cholesterolu we krwi, ogranicza zapadalność na chorobę niedokrwienną,
zawał serca, udar mózgu i inne choroby tzw. cywilizacyjne oraz przedłuża
życie współczesnego człowieka.
W związku z tym Komitet Terapii uznaje tzw. "dietę optymalną" lek. med.
Jana Kwaśniewskiego za wybitnie szkodliwą dla zdrowia. Wartość diety,
jako poddanej osądowi jednego tylko lekarza - jej autora - jest
całkowicie niewiarygodna, dieta ta zagraża zdrowiu i nie powinna być
stosowana.
Postępy medycyny oparte na racjonalnych, naukowych podstawach są
znaczne, wystarczy wspomnieć, że dzięki nim znikła z powierzchni Ziemi
ospa prawdziwa, nastšpiła redukcja zapadalności na gruźlicę i inne
choroby zakaźne, zmniejszyła się śmiertelność w ostrej fazie zawału
serca, śmiertelność z powodu cukrzycy, zapobiega się dziś nadciśnieniu
złośliwemu o gwałtownym przebiegu, żyją dzieci operowane z powodu wad
wrodzonych serca oraz chorzy z przeszczepionymi narządami. Sukcesy
medycyny opartej na przesłankach naukowych można by długo wymieniać.
Jest kwestią osobistą każdego obywatela, czy chce wierzyć w metody
sprzeczne z nauką, poddane osądowi jednego autora, czy też w sposoby
leczenia naukowo uzasadnione, oceniane racjonalnie przez zespoły
fachowców z różnych dziedzin, czuwające nad obiektywizmem badań.

prof. dr Halina Adamska-Dyniewska, prof. dr Tadeusz Bogdanik,
prof. dr Włodzimierz Buczko, prof. dr Tadeusz Chruściel,
prof. dr Andrzej Członkowski, prof. dr Andrzej Dziatkowiak,
prof. dr Kornel Gibiński, prof. dr Zbigniew Gonciarz,
prof. dr Jan Hasik, prof. dr Zbigniew Herman, prof. dr Maria Hoffman,
prof. dr Janusz Jeljasiewicz, prof. dr Zdzisław Kleinrok,
prof. dr Zbigniew Knapik, prof. dr Stanisław Kochlmunzer,
prof. dr Elżbieta Kostka-Trąbka, prof. dr Marek Krawczyk,
prof. dr Jerzy Maj, prof. dr Aleksander Mrozikiewicz,
prof. dr Jan Nielubowicz, prof. dr Jerzy Polański,
prof. dr Tadeusz Popiela, prof. dr Stanisław Pużyński,
prof. dr Zbigniew Religa, prof. dr Wojciech Rowiński,
prof. dr Andrzej Szczeklik, prof. dr Roman Szulc,
prof. dr Marian Wilimowski, prof. dr Jerzy Wójcicki.

</cytat>

--
Yellow Peril
38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.

4. Data: 2003-03-18 06:36:18

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.
> Normalną więc wydaje się krytka jakiej podlegają lekarze i trener
> reprezentacji.

Nie znam się na medycynie ani na piłce nożnej :-) ale mam oczy i obserwuję
swój organizm od ponad trzech lat (wykonując co pewien czas dostępne mi
badania). Jeżdżę również na spotkania "opty" w całym kraju. Spotkałem już
setki (jeśli nie tysiące) osób, którym co najmniej poprawił się stan zdrowia
(szacujemy, że ok 3 mln osób już tak się odżywia w kraju). Wiele z nich
wyleczyło się z cukrzycy, miażdzycy czy innych chorób uznanych za
nieuleczalne, że o straconych kilogramach "przy okazji" nie wspomnę :-).
Poznałem kilkudziesięciu lekarzy, którzy odważyli się zastosować Żywienie
Optymalne i prądy selektywne u swoich pacjentów pomimo braku "oficjalnego"
poparcia tej metody. Co więcej są czasami ofiarami "nagonki" ze strony
swojego środowiska. Ale pytani "czy warto" odpowiadają, że największą
satysfakcją jest skuteczne wyleczenie pacjenta. To chyba tyle bo już za
bardzo się rozpisałem a zwłaszcza , że robi się OT - jest już tyle stron w
sieci na ten temat, że jak ktoś chce to sobie sam poszuka.

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral

PS. Obserwujcie Lecha Wałęsę - on już też stał się "opty" :-) pewnie to
wykorzysta w kampani wyborczej

5. Data: 2003-03-18 11:04:47

Od: "brow(J)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Yellow_Peril <yellow_peril@tnij_to.op.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
> To mówi samo za siebie:
> <cytat>

[ciach]

> [...]

> leczenia naukowo uzasadnione, oceniane racjonalnie przez zespoły
> fachowców z różnych dziedzin, czuwające nad obiektywizmem badań.

To rzeczywiście "mówie samo za siebie".

Zwłaszcza TO:

1.
"Komitetowi Terapii PAN NIE SĄ ZNANE opracowania przeprowadzone wg
> przyjętych w nauce zasad ( oparciu o duże liczby badanych osób, poddane
> międzynarodowej kontroli i fachowej analizie statystycznej)"

2. "Jest kwestią osobistą każdego obywatela, czy chce wierzyć w METODY
SPRZECZNE Z NAUKĄ".

Czyli tak: "badań nie przeprowadzaliśmy ale to jest sprzeczne z nauką i
dlatego szkodliwe". Gratuluję szanownej kadrze zdolności wyciągania
wniosków.

Rozumiem, że kluchy, makaron, coca-colę, chipsy, batony i bułeczki mogę
spokojnie wcinać bo nikt ich specjalnie jakoś nie potępia (no nie widziałem
w każdym razie by aż tyle medycznych autorytetóww jednocześnie potępiło).

brow(J)arek pozdrawia

6. Data: 2003-03-18 14:53:30

Od: Yellow_Peril <yellow_peril@tnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <b56ufc$nh7$1@atlantis.news.tpi.pl>, b...@w...pl
napisał(a)...
> [...]
>
> Czyli tak: "badań nie przeprowadzaliśmy ale to jest sprzeczne z nauką i
> dlatego szkodliwe". Gratuluję szanownej kadrze zdolności wyciągania
Ależ już dawno udowodniona jest szkodliwość diety bogatotłuszczowej
opartej przede wszystkim na tłuszczach pochodzenia zwierzęcego.
Po co więc wyważać otwarte drzwi?

Zasada badań naukowych jest taka i chyba wszyscy o tym wiedzą:
Jeśli coś sobie wymyśliłeś i przychodzisz z tym by ogłosić to światu
naukowemu(nie tylko medycznemu) to przedstaw dowody, a więc stawiasz
tezę, potem przestawiasz dowody - jeśli są sensowne wtedy inni
przeprowadzają badania mające potwierdzić twoje odkrycie/twierdzenie -
udaje im się - teoria/odkrycie są akceptowane.
Proste? - jest tak między innymi dlatego, że głupotą byłoby
przeprowadzać badania i próbować sprawdzać każdą, nawet najbardziej
absurdalną teorię, której dowodów prawdziwości nie może przedstawić
nawet jej "jaśnie oświecony autor"
(w tym przypadku lek. med. Jan doktor(kropka) Kwaśniewski)

> [...]
> w każdym razie by aż tyle medycznych autorytetóww jednocześnie potępiło).

Hmmm, czy to wyczytałeś w cytowanym przeze mnie tekscie?
Jeśli tak to moje gratulacje.
A jeśli chodzi o taką dietę to jest ona potępiana w każdym podręczniku
medycyny, ale nie ma ona takiej grupy "fanatycznych wielbicieli", którzy
z wręcz chorobliwym uporem przekonują innych do takiego sposobu
żywienia.
Potem przychodzi optymalny tatuś z dzieckiem do lekarza i pyta się
dlaczego jego mała córeczka z cukrzycą typu I jest w tak ciężkim stanie
skoro lekarze optymalni zalecili mu odstawienie tej strasznej sztucznej
insuliny i obiecali że pomogą dziecku jedyną słuszną dietą optymalną.

MSPANC

--
Yellow Peril
Nigdy złej woli nie przypisuj tego, co znacznie łatwiej wytłumaczyć

7. Data: 2003-03-18 14:53:39

Od: Yellow_Peril <yellow_peril@tnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <b56eh2$5to$1@atlantis.news.tpi.pl>, d...@p...onet.pl
napisał(a)...

> [...]
> setki (jeśli nie tysiące) osób, którym co najmniej poprawił się stan zdrowia
> (szacujemy, że ok 3 mln osób już tak się odżywia w kraju).
Dane z OBOPu, Pentoru? Podasz źrodło?
Albo inaczej: dlaczego skoro jest optymalnych już w naszym kraju 3 mln,
Jan Kwaśniewski nie przedstawił żadnych badań dotyczących swojej diety,
które mogłyby zostać sprawdzone?
Może lepiej mówić że "to wstrętne, nadęte środowisko medyczne nie chce
badać bo się boi" niż przyznać że nie można wykonać takich badań, bo
fałszowanie wyników w dzisiejszych czasach już tak łatwo nie umknie
innym badaczom?

> Wiele z nich
> wyleczyło się z cukrzycy, miażdzycy czy innych chorób uznanych za
> nieuleczalne, że o straconych kilogramach "przy okazji" nie wspomnę :-).
Badania, przykłady, podaj mi je, przedstaw wiarygodne dowody - padnę na
kolana i zacznę jeśc smalec.(hurtowo)

> PS. Obserwujcie Lecha Wałęsę - on już też stał się "opty" :-) pewnie to
> wykorzysta w kampani wyborczej

Też sobie przykład znalazłeś.
Jak przegra wybory to powiesz, że nie dobrał właściwie proporcji
tłuszczy do białek ;-)

8. Data: 2003-03-18 16:08:22

Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yellow_Peril" <yellow_peril@tnij_to.op.pl> napisał w
wiadomości news:MPG.18e14f49a5218c9896c5@localhost...

> Ależ już dawno udowodniona jest szkodliwość diety bogatotłuszczowej
> opartej przede wszystkim na tłuszczach pochodzenia zwierzęcego.
> Po co więc wyważać otwarte drzwi?

No właśnie, ciekawe po co te nowe badania nad dieta Atkinsa w USA ?

> Hmmm, czy to wyczytałeś w cytowanym przeze mnie tekscie?
> Jeśli tak to moje gratulacje.

Dziekuję za gratulacje niestety nie mogę ich przyjąć bo nie
wyczytałem.

> A jeśli chodzi o taką dietę to jest ona potępiana w każdym
podręczniku
> medycyny,

Pieczywo i mąka powiadasz jest potepiana?

> ale nie ma ona takiej grupy "fanatycznych wielbicieli", którzy
> z wręcz chorobliwym uporem przekonują innych do takiego sposobu
> żywienia.

Ma za to bardzo liczną i zamożną grupę sponsorów, jak szukasz dowodów
to włącz sobie telewizor i obejrzyj pierwsze z brzegu reklamy - jak w
3 z kolei nie znajdziesz batoników lub makaronu lub pepsi to postawię
ci browarka...

> [...]
sztucznej
> insuliny i obiecali że pomogą dziecku jedyną słuszną dietą

Jeżeli tatuś jest równie "optymalny" jak Twoje pojęcie o DO (masa
smalcu, brak owoców i warzyw i duże ilości tłustego mięsa - rozumiem,
że tak pojmujesz żywienie optymalne) to się nie dziwię, że ma
problemy.

Ale nic to, nie zamierzam tu z niczym walczyć, nikogo atakować itd.
Chcialem tylko pokazać od strony nazwijmy to logicznej, że
wyciągnięcie wniosku o szkodliwości DO na podstawie BRAKU BADAŃ I
BRAKU ZGODY NA ICH PRZEPROWADZENIE jest cokolwiek dziwne.

--
brow(J)arek pozdrawia

P.S. Właśnie wciąłem 150 g truskawek ze śmietaną (bez cukru)

9. Data: 2003-03-18 16:25:41

Od: Yellow_Peril <yellow_peril@tnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <b57g5o$9io$1@atlantis.news.tpi.pl>, "brow\(J\)arek" <brow-
J-arek@wp.pl> napisał(a)...

> Użytkownik "Yellow_Peril" <yellow_peril@tnij_to.op.pl> napisał w
> wiadomości news:MPG.18e14f49a5218c9896c5@localhost...

> No właśnie, ciekawe po co te nowe badania nad dieta Atkinsa w USA ?

Atkins? Acha, to ten gość który wymyslił dietę optymalną, a obecnie
wprowadził do swojego żywienia owoce i warzywa w ilości większej niż
przeciętny wegetarianin? (pisano o tym ostatnio we "wprost" albo jakimś
innym "newseeku" :-)
Dobry przykład, podoba mi się. Może podaj jeszcze jakiś :-)

10. Data: 2003-03-18 19:11:50

Od: Tinue <w...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jadarek" <d...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
> kilogramach "przy okazji" nie wspomnę :-). Poznałem kilkudziesięciu
> lekarzy, którzy odważyli się zastosować Żywienie Optymalne i prądy

Czy możesz mi wytłumaczyć co to takiego te prądy selektywne?

--
Tinue
http://animalprotect.prv.pl <-- Smithfield Foods w Polsce

Niedobór białka
Co sadzicie o Steridil 30?
kregoslup
pytanie do pediatrów, genetykow oraz ludzi o mocnych nerwach
Czy to mozliwe? (foto)