pytania z egzaminu

1. Data: 2002-10-30 10:59:35

Temat: pytania z egzaminu
Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

pisze to w imieniu kolezanki z farmacji

1. co to jest wykaz A,B,C,N i jak sie go oznacza?
2. dlaczego wycofano ze sprzedazy krople inoziemcova?
3. nalewki oraz wyciągi plynne i suche należące do wykazu N, A, B

z gory dziekuje pozdrawiam
mich

2. Data: 2002-10-30 22:07:35

Temat: Re: pytania z egzaminu
Od: "Bartek" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> W takim razie polecam Farmakopeę Polską V, koleżanka na pewno ma do niej
> dostęp.
> Z tego co pamiętam: N - środki odurzające (od NI do NIV), A - b. silnie
> działające - mała rozpiętość pomiędzy dawką leczniczą a
> toksyczną("trucizny", gł. alkaloidy, glikozydy, sole Hg); B - silnie
> działające; C - ?.
Ja moge jeszcze napisac o oznaczaniu, bo taka byal druga czesc pytania ;))
N- odurzajace, etykieta z czarnym tlem, biale litery, czerwona obwodka
A -bardzo silnie dzialajace, dawnij trucizny , czarne tlo, biale litery,
biala obwodka, musi byc trupia czaszka
B- silniedzialajace- biale tlo, czerwone litery, czerwona obwodka
C - substancje obojetne, slabo dzialajace - Lactosum, Glucosum itp, biale
tlo, czarny napis, czarna obwodka.......
Takie informacje mozna chyba znalezc zreszta w Krowczynskim czy Fiebigu.....
Pozdrawiam
Nikoosia

3. Data: 2002-10-31 13:53:54

Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To są pytania z egz. na farmację, czy ze stosowanej?

--
Jasiek
a...@p...onet.pl

4. Data: 2002-10-31 16:48:25

Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> To są pytania z egz. na farmację, czy ze stosowanej?

z tego co sie orientuje to pytania sa wlsnie na "farmacji stosowanej"

mich

5. Data: 2002-10-31 16:59:29

Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

z tego co sie orientuje to pytania sa wlsnie na "farmacji stosowanej"
a dokladniej na Uniwersytecie Medycznym w Lodzi na 3 roku

6. Data: 2002-10-31 18:35:57

Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

działające - mała rozpiętość pomiędzy dawką leczniczą a
toksyczną("trucizny", gł. alkaloidy, glikozydy, sole Hg); B - silnie
Krople Inoziemcowa wycofano, bo zawierały w swoim składzie nalewkę z opium
(tictura opii simplex), co wykorzyrzystywali narkomani, acetylując zawartą
w owych kroplach morfinę (=>heroina).
Pytanie 3. to wyliczanka, niech koleżanka weźmie farmakopeę i przeczyta
sobie dokładnie a potem przyswoi wykaz surowców poch. roślinnego z A,B,N
(tych ostatnich chyba już nie ma...).
Swoją drogą o wykazie C nie słyszałem; nic to, jestem laikiem. Czyżby to
środki spoza A,B i N ?

--
Jasiek
a...@p...onet.pl

7. Data: 2002-10-31 19:48:37

Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

dziekuje bardzo za odpowiedz

> [...]
> (tych ostatnich chyba już nie ma...).
> Swoją drogą o wykazie C nie słyszałem; nic to, jestem laikiem. Czyżby to

Omega Combination
pytania z egz
pytania na egz z farmacji
recepty