pytanie o modrzew

1. Data: 2005-05-31 19:55:13

Temat: pytanie o modrzew
Od: z...@f...pl szukaj wiadomości tego autora

..na zdrowo wyglądających modrzewiach jest po kilka zaschniętych końcówek
pędów na długości 20 do 30 cm. Czy to zjawisko fizjologiczne u modrzewi czy
objaw choroby?. Pzdr

2. Data: 2005-06-01 19:51:48

Temat: Re: pytanie o modrzew
Od: z...@f...pl szukaj wiadomości tego autora

>  ..na zdrowo wyglądających modrzewiach jest po kilka zaschniętych końcówek
> pędów na długości 20 do 30 cm. Czy to zjawisko fizjologiczne u modrzewi czy
> objaw choroby?. Pzdr

..a może dzisiaj, pliz ?!!. Pzdr

3. Data: 2005-06-01 20:10:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ..a może dzisiaj, pliz ?!!. Pzdr

Wg mojego ulubionego, budzącego przerażenie dzieła ("Ochrona drzew i krzewów
iglastych") to może być:
a) opadzina igieł modrzewia
b) uszkodzenie spowodowane przez przymrozki
c) rak i plamistość igieł (charakterystyczne przewężenia na pędach między
zdrową i chorą tkanką(
d) zrakowacenia modrzewia (charakterystyczne wysięki żywiczne)

Najrozsądniejsze postępowanie: wyciąć chore pędy, pozostałe opryskać - a)
Topsin przemienne z Dithane lub odpowiednikiem, c) Topsin przemiennie ze
Sportakiem Alpha, d) Topsin przemiennie z Rovralem.

Oczywiście może to być jeszcze jakieś świństwo, o którym dzieło naukowe nie
wspomina...

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2005-06-01 20:24:08

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:0b1e.000008c5.429e164d@newsgate.onet.pl Basia
Kulesz <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> d) zrakowacenia modrzewia (charakterystyczne wysięki żywiczne)
>
> Oczywiście może to być jeszcze jakieś świństwo, o którym dzieło

Hejka. To dzieło naukowe wspomina jeszcze o szkodnikach. ;-)
Pozdrawiam janusowo Ja...cki

5. Data: 2005-06-01 21:12:12

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości news:0b1e.000008c5.429e164d@newsgate.onet.pl  Basia

>    Hejka. To dzieło naukowe wspomina jeszcze o szkodnikach. ;-)

No tak, ale ile można się umartwiać przeglądaniem tegoż dzieła;-)

Pozdrawiam, Basia.

wysychajaca azalia
Gdzie w Warszawie duzy wybor roslin wodnych
Wrocław! Co się porobiło??
Ogórek gruntowy
Środek owadobójczy