pytanie o peralgonie

11. Data: 2001-05-15 06:50:55

Temat: Re: pytanie o peralgonie
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik szamani <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnyc
h napisał:9dk0ss$7r7$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> witam wszystkich i prosze o pomoc - kupilam dzisiaj pelargonie tzw. pnace
> (nie wiem czemu pnace, bo maja byc raczej zwisajace ;)) chce je posadzic w
> skrzynkach na balkonie no i oczywiscie chce, zeby pieknie rosly i zwisaly
> obficie, a slyszlam, ze najlepiej beda sie rozwijaly jak sie je jakos
> dodatkowo ponawozi - i to jest moje pytanie: czym je nawozic?

Ja od kilku lat do pelargonii uzywam Planton K( nawoz do roslin kwinacych)
i sie sprawdza. Jest to pakowane po 20 dkg , ok 5-6 zl w torebce koloru jasn
oszarego ( jest jeszcze czerwona Planton S- do surfinii z tej serii i zielon
a- do roslin o ozdobnych lisciach)Torebka wyglada jak wieksze opakowanie "Ve
gety":))) tylko jasnoszare.Zasilac trzeba codziennie, czasem mozna zapomniec
:) ,w/g instrukcji na opakowaniu. Kilka lat temu zdarzylo mi sie troche prze
dawkowac , przez roztargnienie zamiast na czubeczek lyzeczki od kawy do moje
j niewielkiej konewki dalam przez jakis czas drugie tyle- po jakims czasie o
brodzily mi ....liscie piekne i dorodne a zmniejszyla ilosc kwiatow. Przerwa
w zasilaniu ok. 10 dni przywrocila stan poprzedniego kwitnienia.
Jola L-L

12. Data: 2001-05-15 18:25:33

Temat: Odp: pytanie o peralgonie
Od: "szamani" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje wszystkim za pomoc. zanim przeczytalam wszystkie posty to sie juz
pospieszylam i kupilam bioflor do pelargonii - bede sie stosowac do
instrukcji na opakowaniu i czekac na efekty.
pozdrawiam
justyna

13. Data: 2001-05-16 13:18:43

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> Odmian jest znacznie wiecej, cos ponad kilkanascie (nie liczac
mieszancow).
> Szczegoly -> polecam ksiazke "Pelargonie", aktualnie w sprzedazy.

Nie pisałam o odmianach, których jest pewnie kilka tysięcy, tylko o
gatunkach.

> Co nie przeszkadza temu, ze "zwykli smiertelnicy" rozrozniaja dwa
rodzaje -
> stojace do gory i zwisajace w dol. :-)

Owszem, i dlatego pytam, czy "pnące" i "zwisające" to nie przypadkiem jedno
i to samo.

Pozdrawiam, Basia.

komary
Wiedniecie roslin