rabdomioliza

1. Data: 2007-03-30 21:47:06

Temat: rabdomioliza
Od: "tr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie,
bardzo prosze o informacje, ew. link do literatury (pl, ew. eng) na
temat rokowan po silnej rabdomiolizie.
Pacjent ma juz ostra niewydolnosc nerek (dializy 2x dobe), lekarze
twierdza ze to wlasnie glownie przez uszkodzenie nerek przez bialka z
rozpadu miesni. Poziom wskaznikow rabdomiolizy ma jakis kosmiczny (np.
poziom CK ma ok. 20 000 - TYSIECY! przy normie maks. 300...) i to sie
utrzymuje juz piata dobe.
Jaka jest sznasa na rechabilitacje, jak juz pacjent sie wybudzi i
bedziemy mogli zaczac myslec o rechabilitowaniu?
Co, oprocz nerek, no i oczywiscie miesni, moze sie uszkadzac
produktami rozpadu miesni?
pozdrawiam,
t.

2. Data: 2007-03-31 09:38:28

Temat: Re: rabdomioliza
Od: "misiek" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "tr" <t...@o...pl> napisal w wiadomosci
ps.com...
> [...]
> bedziemy mogli zaczac myslec o rechabilitowaniu?
> Co, oprocz nerek, no i oczywiscie miesni, moze sie uszkadzac

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rabdomioliza

i cytat:

"W przebiegu rabdomilizy moze dojsc do powiklan jakim sa: ostra niewydolnosc
nerek, zespól przedzialowy, zespól rozsianego wykrzepiania sródnaczyniowego"

3. Data: 2007-03-31 11:11:11

Od: "tr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Mar, 11:38, "misiek" <b...@g...pl> wrote:

> http://pl.wikipedia.org/wiki/Rabdomioliza

dzieki, ale czytalam. Czytalam juz duzo wiecej niz wiki.
Chodzi o to, ze rozne powiklania moga byc w zaleznosci od roznego
nasilenia problemu.
Czytalam o sportowcu, ktory mial poziom CK nawet do 100 000, ale
chwilowo, po kilkunastu godzinach mu przeszlo (a nerwi uratowali
podajac mu duzo plynow, nie musial byc dializowany).
Tymczasem osoba, o ktora sie martwie, jest w takim stanie dzis juz 6
dobe, dializowany od 5 dni. Lekarze, skadinand wspaniali specjalisci,
jedni z najlepszych w Polsce, mowia mi ze nie moga oceniac jakie sa
szanse. Mimo to, wiem ze inaczej sie rozmawia z rodzina pacjenta, a
inaczej lekarze miedzy soba, i ze faktycznie mozna chociaz porownac z
innymi przypadkami.
Pytam wiec, czy ktos sie spotkal z podobnym nasileniem rozpadu miesni,
tak dlugo trwajacym. jakie sa szanse, ze chory odzyska mniej-wiecej
normalna sprawnosc? czy powinnam sie nastawic na to, ze bedzie
sparalizowany, czy miesnie mozna rechabilitacja odbudowac?
Czy nerki, tak bardzo uszkodzone przez produkty rabdomiolizy, maja
szanse podjac prace, czy raczej nie?
Wiem, ze w tej chwili to wszystko spekulacje, a poza tym pacjent ma
jeszcze inne problemy, ale najmocniej mnie martwi wlasnie ten rozpad
miesni, nerki i watroba - bo to a rzeczy, ktore wydaja sie
najtrwalszymi uszkodzeniami.
Jesli ktos moze, to prosze chociaz pospekulowac.
pozdrawiam,
t.

[jaki] inhalator dla malucha
Kostniak zatoki czolowej