racuchy z jabłkami

1. Data: 2004-04-25 13:38:59

Temat: racuchy z jabłkami
Od: "Jasti" <j...@C...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Niedługo zagoszczą u nas moi rodzice,a jako że mama ma ostatnio
marzyła o dawno niejedzonych racuchach z jabłkami, chciałabym jej je
przyrządzić, więc proszę Was bardzo o sprawdzony przepis, w miarę możliwości
dietetyczny ;-)
Dzięi z góry.

--
Jasti

1. Data: 2004-04-25 16:21:46

Temat: Re: racuchy z jabłkami
Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> marzyła o dawno niejedzonych racuchach z jabłkami, chciałabym jej je
> przyrządzić, więc proszę Was bardzo o sprawdzony przepis, w miarę

Ten raczej dietetyczny nie jest, ale za to pyszny:
3 dkg drożdży
mleko
3 łyżeczki cukru
1 łyzka cukru (do ciasta)
0,5 kg mąki
1 jajko
sól
tłuszcz
cukier puder

Drożdże, 3 łyżeczki cukru rozpuścić w mleku i zostawić w ciepłym miejscu,
aby rosło.
Wlać do mąki, wymieszać.
Dodać jajko i mleko (aby ciasto było jak gęsta śmietana - gęssze od
naleśników).
Wymieszać, lekko posolić.
Postawić w cieple do wyrośnięcia.
Kłaść na rozgrzany tłuszcz łyżką.
Nakryć pokrywką, na wolnym ogniu.
Łyżke moczyć w gorącym tłuszczu, aby ciasto się nie przykliło.
Po wyjęciu na talerz posypac cukrem pudrem.

Zamiast mleka mozna dac kefir lub jogurt naturalny.
Smacznego.
Basiek.

1. Data: 2004-04-25 16:48:25

Od: "Jasti" <j...@C...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:c6goin$qrj$1@topaz.icpnet.pl...
> Ten raczej dietetyczny nie jest, ale za to pyszny:

a jabłka gdzie? :-/

Jasti

1. Data: 2004-04-25 17:10:11

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jasti" <j...@C...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> marzyła o dawno niejedzonych racuchach z jabłkami, chciałabym jej je
> przyrządzić, więc proszę Was bardzo o sprawdzony przepis, w miarę

3 jaj, kefir, lub jogurt, lub śmietaną, mąka tyle żeby wyszło ciasto dość
gęste, ale jeszcze się lejące - można dodać proszek do pieczenia, żeby były
bardziej puchate.

Do tego 1/4 łyżeczki cynamonu i pół paczki cukru waniliowego, lub kroplę
zapachu śmietankowego, szczyptę soli.
Wymieszać trzepaczką.

Pokroić jabłka w kostkę, tak ok 1cm, wsypać do ciasta, wybełtać, smażyć
zgrabne, nieduże racuszki na średnio rozgrzanym tłuszczu.

Ew jabłka obrane pociąć w ok 1 cm plastry, wyjąć z nich środki (ogryzki? -
jak to się nazywa) i takie krążki obtaczać w cieście i smażyć.

Albo 2 wersja bardziej dietetyczna chyba, bo dużo mniej mąki wchodzi -
żółtka mieszamy z kefirem, białka ubijamy na sztywno i delikatnie łączymy z
masą żółtkowokefirową, + przyprawy, (nie dawać do tego proszku do pieczenia)
do tego delikatnie dodajemy 2-3 łyżki mąki. potem jabłka, smażymy. To ciasto
nie może stać i czekać - trzeba smażyć zaraz po zrobieniu bo opadnie.

Mają bardziej jajeczny smak, ale są dobre.

Podawać z cukrem pudrem, lub jakimś dżemem, miodem, żurawiną.

Sowa

1. Data: 2004-04-25 17:16:43

Od: "Franka" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
Ja robię placuszki z jabłkami i też nazywam je racuchami.

Podstawowe składniki:
2 szklanki kefiru
2 jajka
mąki tyle, aby ciasto byłe gęste jak śmietana /ilość
od wielokości jajek i gęstości kefiru/
szczypta soli
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

To wszystko wymieszać i wkroić do tego jabłka, najlepsze są kwaskowe, takie jak
na szarlotkę /jabłka obrać, pokroić na 4 cząstki, a potem jeszce na plasterki/.
Na patelni rozgrzewam olej, kładę łyżką trochę ciasta i rozpłaszczam je nieco.
Smażyć trzeba oczywiście z 2 stron.
Najlepsze są na gorąco posypane cukrem pudrem /może być z wanilią/.
Smacznego! Tylko nie wiem, czy o takie Ci chodzi...
Franka

1. Data: 2004-04-25 17:21:17

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jabłka gdzie? :-/

sorki, zapomnialam. Zazwyczaj robie bez jablek, ale ostatnio wrzucilam takie
w malych kawalkach i byly super.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-04-25 17:25:25

Od: "Jasti" <j...@C...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Franka" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> Smacznego! Tylko nie wiem, czy o takie Ci chodzi...
> Franka

O takie :-)
Dzięki za przepisy
Jasti

sokowirowki na allegro
Ziemniaki
Ile soli?
sałatki z paluszkami krabowymi-poprosze przepisy
zmywarka do naczyń - co zamiast proszku?