rak przełyku

1. Data: 2010-05-03 17:50:18

Temat: rak przełyku
Od: "Zosia" <Z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Miałam operację raka ptrzełyku.Wszystko dobrze się skończyło.Nie mam
przerzutów. Czuje się dobrze. Mam jedynie problem z trawieniem. Po każdym
posiłku wypróżniam się. Nie wiem do jakiego specjalisty się udać.Lekarz
pierwszego kontaktu nic mi nie może pomóc.Nie mogę przybrać na
wadze.Schudłem 12 kg.
Pozdrawiam
Zosia T.

2. Data: 2010-05-03 18:00:42

Temat: Re: rak przełyku
Od: sampi <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Maj, 19:50, "Zosia" <Z...@n...pl> wrote:
> [...]
> posiłku wypróżniam się. Nie wiem do jakiego specjalisty się udać.Lekarz
> pierwszego kontaktu nic mi nie może pomóc.Nie mogę przybrać na

W jaki sposób się odżywiasz, normalnie jak przed operacją?
Ile wcześniej ważyłaś tz prawidłowo?

--
sampi

3. Data: 2010-05-03 18:25:24

Od: "Zosia" <Z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W jaki sposób się odżywiasz, normalnie jak przed operacją?
Ile wcześniej ważyłaś tz prawidłowo?

Jem często ale mało tak co 3 godz. Wyeliminowałam groch, fasolę, mleko,
smażone. Ważyłam 84kg przed operacją obecnie 72.

4. Data: 2010-05-03 19:37:13

Od: sampi <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Maj, 20:25, "Zosia" <Z...@n...pl> wrote:
> W jaki sposób się odżywiasz, normalnie jak przed operacją?
> Ile wcześniej ważyłaś tz prawidłowo?
>
> Jem często ale mało tak co 3 godz. Wyeliminowałam groch, fasolę, mleko,
> smażone. Ważyłam 84kg przed operacją obecnie 72.

I już.. poniekąd masz odpowiedź na swój niepokój.
Nawet zdrowy człowiek, zmieniając sposób żywienia na taki
jaki masz w tej chwili schudnie, ponieważ właśnie tak powinno się
prawidłowo odżywić - czyli często a małe porcje.
Wpływ może mieć również to, iż (jeśli) masz zwężenie w przełyku,
starasz się przeżuwać pokarm lepiej(by sie nie dławić?) przez co on
miesza się lepiej ze śliną,
która zawiera enzymy trawienne, przez co organizm przyswaja go
efektywniej.
Na pewno wiesz, ze powinnaś pozostawać pod stałą obserwacją
specjalistów
z zakresu choroby, na która zapadłaś i im komunikować o najmniejszych
zmianach dotyczących samopoczucia.
Nie zaniedbuj wizyt specjalistycznych, jeśli twój stan cie niepokoi.

sampi

5. Data: 2010-05-03 19:41:55

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-05-03 20:25, Zosia pisze:
> W jaki sposób się odżywiasz, normalnie jak przed operacją?
> Ile wcześniej ważyłaś tz prawidłowo?
>
> Jem często ale mało tak co 3 godz. Wyeliminowałam groch, fasolę, mleko,
> smażone. Ważyłam 84kg przed operacją obecnie 72.

No to chyba dobrze, że schudłaś. Powinnaś jeszcze schudnąć.

--
animka

6. Data: 2010-05-04 07:34:20

Od: "grafik" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zosia" <Z...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> posiłku wypróżniam się. Nie wiem do jakiego specjalisty się udać.Lekarz
> pierwszego kontaktu nic mi nie może pomóc.Nie mogę przybrać na
Po pierwsze gratulacje :)
Nie piszesz jak z tą wagą -kiedy schudłaś, czy obecnie chudniesz, jesli
tak to jak szybko...
Najbardziej logiczne wytłumaczenie to, że będzisz miec prawidłową wagę (bo
prawidłowo sie odzywiasz, a waga wyjściowa wydaję się za duża.

Co do specjalisty. Najlepiej do onkologa gdzie miałaś opreację- pewnie masz
jakieś wizyty kontrolne. Może przyspieszyć. Ten lekarz powinien wiedzieć
czy to typowy przypadek po takiej operacji i co z tym zrobić.

Jeśli nie to do gastrologa - istnieje coś takiego jak zespól nadwrażliwego
jelita- moze to to?

Najbardziej polecam dobrego psychiatrę (bardzo poważnie) Stres wywołany
chorobą, chudnięciem. Nieprawidłowości trawienne są najczęściej powiązane-
wywoływane przez nerwice. I wtedy najczęściej badania nic nie mogą wykryć,
a objawy są. Tylko to długofalowe leczenie,ćoś na poprawienie samopoczucia
itp itd...

EBM - ankieta dla studentki:)
uzależnienia a HIV/AIDS
Wywoływanie duchów czyli spirytystyczne ;) zabawy spirometrem ;)
Re: antynikotynowe krople do oczu
Re: antynikotynowe krople do oczu