randap - jak użyć?

11. Data: 2002-11-25 13:05:15

Temat: Re: randap - jak użyć?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:art2ut$lh$...@n...tpi.pl...

> . Zarówno Rodeo > jak i Roundup są herbicydami zawierajacymi jako
substancję aktywną wyłacznie
> glifosat. Ponadto Tajfun, Lenox, Klinik, Kosmik, Atut, Dominator, Avans ->
też, czyli są odpowiednikami. Glifosat jest pobierany przez zielone części>
roślin, a nastepnie przemieszczany do części podziemnych powodując ich >
zamieranie. Dla polepszenia skuteczności można herbicydy zawierające
> glifosat mieszać z adiuwantem, siarczanem amonu (zazwyczaj dołączony >
woreczek) i herbicydami zawierajacymi 2,4-D lub MCPA, które zwalczaja >
chwasty dwuliscienne (np. Chwastox Extra).

Noo... świetny poradnik dla morderców zielonego. Herbicydy, glifosaty,
adiuwanty... :-((
Popatrz Michał co to się na tym świecie porobiło... :-(
Pozdrawiam :-)
Janusz

12. Data: 2002-11-25 13:19:27

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:art2ut$lh$...@n...tpi.pl...
> W wiadomości news:arstsg$l50$1@news.tpi.pl Katarzyna Tkaczyk
>
> Bardzo mi się podoba Twój nick "kattka".
A brat i mąż śmiali się ze mnie, że ten nick jest głupi.

Ale do rzeczy. Zarówno Rodeo
> [...]
> woreczek) i herbicydami zawierajacymi 2,4-D lub MCPA, które zwalczaja
> chwasty dwuliscienne (np. Chwastox Extra).

Nie wiem czy próbowałeś, ale podobna ta mieszanka jest najlepsza do
zwalczania skrzypu.

> Masz rację, że warto w sklepie porównać ceny. Po co przepłacać gdy
> kupuje się ten sam preparat tylko pod inną nazwą.

> Ja...cki

Coż za herbicydami jest podobnie jak z lekarstwami ( np polpoiryna-
aspiryna) . Na pewno nie opłaca się kupować Roudnapu w małych 100 ml
opakowaniach nie pamietam dokładnie ceny ale taka buteleczka kosztuje prawie
20 zł
Kaśka

13. Data: 2002-11-25 14:17:36

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ani@Sil" <a...@p...onet.pl> wrote in message news:arsrav$2ul$1@foka.acn.pl...

> Przepraszam, że śmiałam zapytać. Gdybym go już kupiła z pewnością
> poradziłabym sobie z instrukcją ;-) Z pewnych względów nie mogę w
> najbliższym czasie pojechać do sklepu i sprawdzić na opakowaniu. Poza tym
> chciałam wiedzieć czy stosuje się go na takich powierzchniach, czy to dobry
> moment i czy mnie to nie zrujnuje.

Ciebie nie zrujnuje, ale Twoje zdrowie moze :-(

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

14. Data: 2002-11-25 14:22:19

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> [...]
> adiuwanty... :-((
> Popatrz Michał co to się na tym świecie porobiło... :-(

Wlasnie czytam i rozmyslam nad glupota ludzi. A potem sa pytania dlaczego
kiedys bylo malo komarow, a teraz duzo. Proste. Rozne stworzenia zywiace
sie komarami i ich larwami zostaly wytrute herbicydami i pestycydami. W
szczegolnosci te preparaty splywaja do wody i tam truja.

Pozdrowienia,
Michal

15. Data: 2002-11-25 16:58:01

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> writes:

> Na pewno nie opłaca się kupować Roudnapu w małych 100 ml
> opakowaniach nie pamietam dokładnie ceny ale taka buteleczka
> kosztuje prawie 20 zł

Pewnie, że nie, tym bardziej że w opakowaniu litrowym kosztuje w
granicach 30 złotych.

Pozdrawiam,
Grzesiek

PS. A swoją drogą, teraz na Roundup trochę za późno, chociaż, kto
wie... jeśli mrozów wielkich (i śniegów) nie będzie?
--
Aldona, co żyła na wieży,
Lubiła obecność młodzieży.

16. Data: 2002-11-25 18:07:31

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:vmqE9.9027$oc1.988416@twister.neo.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> [...]
> sie komarami i ich larwami zostaly wytrute herbicydami i pestycydami. W
> szczegolnosci te preparaty splywaja do wody i tam truja.

Szanowny Michale. Stosowanie pestycydów ma swoje dobre i złe strony. W
przypadku tak zmienionych przez człowieka ekosystemach jak agrocenozy
stosowanie chemii jest koniecznością.
Pamiętaj jednak, że nawet DDT tak jednoznacznie uznana za szkodliwą, ma
swoje zasługi w walce z malarią, wszawicami i innymi pasożytami ludzkimi.
Może warto wiedzieć, że w Sri Lance na malarie zapadało rocznie 3 mln ludzi.
Po wprowadzeniu DDT liczba ta obnizyła sie do 17 przypadków rocznie, a
liczbę przypadków śmiertelnych z 7300 rocznie ograniczono do zera.
Niewatpliwie stosowanie syntetycznych pestycydów wymaga dużej wiedzy i
rozwagi przy ich stosowaniu aby nie skazić środowiska. Ignorancja i jak sam
piszesz głupota ludzka jest najwiekszym wrogiem "różnych stworzeń żywiących
sie komarami".
Ja...cki

17. Data: 2002-11-26 01:51:56

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message news:artot4$quv$1@news.tpi.pl...

> Szanowny Michale. Stosowanie pestycydów ma swoje dobre i złe strony. W
> przypadku tak zmienionych przez człowieka ekosystemach jak agrocenozy
> stosowanie chemii jest koniecznością.

Moim zdaniem koniecznoscia nie jest. Oczywiscie jesli mamy pewne zamierzenia
i dazymy do ich realizacji wszelkimi dostepnymi srodkami, uzywamy takze chemii.
Ale wystarczy troche zmienic swoj stosunek do swiata, a w szczegolnosci do
wlasnego ogrodu, i chemia nie bedzie potrzebna.

> [...]
> Po wprowadzeniu DDT liczba ta obnizyła sie do 17 przypadków rocznie, a
> liczbę przypadków śmiertelnych z 7300 rocznie ograniczono do zera.

A ilu ludzi na jakie choroby zapadlo z powodu stosowania DDT? Ile z naszych
dzisiejszych przypadlosci jest skutkiem tego, ze w mlodosci bylismy na jego
dzialanie wystawieni (nie wiem z jakiego pokolenia jestes, moze dla Ciebie
to historia)? Tego wszystkiego nie wiemy.

Pozdrowienia,
Michal

18. Data: 2002-11-26 08:22:39

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:0tAE9.9526$oc1.1164263@twister.neo.rr.com Michal
> [...]
> uzywamy takze chemii. Ale wystarczy troche zmienic swoj stosunek do
> swiata, a w szczegolnosci do wlasnego ogrodu, i chemia nie bedzie

Chemia, która nas otacza i wdziera się w każdą dziedzinę naszego życia
będzie niepotrzebna? Mrzonki. A we własnym ogrodzie wyeliminowanie chemii
lub jej maksymalne ograniczenie, myślę że jest naszym obowiazkiem.

> [...]
> bylismy na jego dzialanie wystawieni (nie wiem z jakiego pokolenia
> jestes, moze dla Ciebie to historia)? Tego wszystkiego nie wiemy.

Boimy sie tego, czego nie znamy. Myśle, że lepiej znać skład chemiczny,
sposób działania, optymalna dawkę i termin użycia pestycydu i wtedy
podejmować decyzję, co do jego zastosowania, niż spekulować na temat
tragicznych skutków. Ludzkość nie jest głupia, chociaż często płaci wysoką
cenę za swoje błędy. Pestycydy przeszły wielka ewolucję. Obecnie jest
całkowity zakaz produkcji pestycydów kumulujących się w organizmach żywych
i środowisku, kończy się powoli czas stosowania preparatów doglebowych.
Nowoczesne pestycydy są selektywne (np. niszczą perz i miotłę zbożową w
pszenicy choć to jest jedna rodzina traw) ulegają szybkiemu rozkładowi, mają
b. krótki okres karencji czy ulegaja rozkładowi w chwili zetkniecia się z
glebą (np. Roundup). Jest wiele instytucji, które badają przed dopuszczeniem
do użycia każdy pestycyd, również pod kątem następstw jego stosowania dla
organizmów żywych i środowiska. Ja, oczywiście nie jestem fanem DDT, wręcz
przeciwnie. Też marzyło by mi się, żeby na moją działeczkę przyszedł jakiś
Kaszpirowski i za pomocą tajemniczych gestów, raz na zawsze usunął wszystkie
choroby i szkodniki roślin z kretami na czele.

Pozdrowienia Ja...cki

19. Data: 2002-11-26 10:00:31

Od: "Piotr C" <p...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem bardzo początkujący, zastosowałem randap i wypaliłem do gołej ziemi
wszystko w około (może a raczej na pewno nie przeczytałem instrukcji do
końca) w tej chwili walczę z ostami malując je pędzlem (ktoś mi tak
poradził) każdy z osobna -końską dawką i efekt jest bardzo bardzo
zadawalający, trawka sobie rośnie a ostów jak na lekarstwo. pracy może
trochę więcej ale świeże powietrze słonko ogólnie ok.

20. Data: 2002-11-26 13:40:27

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message news:arvb0f$hrk$1@news.tpi.pl...

> [...]
> do użycia każdy pestycyd, również pod kątem następstw jego stosowania dla

Nie nalezy uwazac tego, czego nie znamy za nieistniejace. W epoce stosowania
DDT nie znano ubocznych skutkow jego dzialania. Z tego nie wynika, ze ich nie
bylo. Dopuszczanie do uzycia odbywa sie pod naciskiem wielkich firm produkujacych
pestycydy. A skutki uboczne wychodza na jaw czesto po dlugim czasie. Jak wiadomo,
juz starozytni Rzymianie... . Konkretnie - dodawali do wina zwiazki olowiu dla
polepszenia smaku. Powodowalo to powolna degradacje umyslowa, glownie elit, bo
te dodatki nie byly tanie. Ale trwalo to dlugo.

Rozne czynniki nie sa zreszta przy badaniach uzwgledniane. Na przyklad bada sie
jak rozklada sie dana substancja uzyta w ogrodzie, a nie bierze sie pod uwage,
ze wnosimy ja na butach do domu, gdzie warunki sa inne.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz