re: suchy przekrwiony nos!!!

1. Data: 2003-05-07 18:05:21

Temat: re: suchy przekrwiony nos!!!
Od: Dorita <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Troche wyzej bylo pisane na temat suchego, wiecznie zatkanego nosa. Otoz
chcialam sie czyms podzielic. Ja problem z nosem mialamprzez polt toku,
kiedy to uzaleznilam sie od kroplii po prostu bez nich ani rusz. Moja
sluzowka byla w tak oplakanym juz stanie ze czesto krwawila o telerancja
na krople z tygodnia na tydzien wzrastala. Wiec przy okazji ostanio
przebytej choroby (czyt.siedzenia w domu) postanowilam powalczyc o ta
swoja nieszczesna sluzowke i:
-przestalam uzywac kropli
-zaopatrzylam sie w aptece w sol fizjologiczna do czyszczenia noska
-kupilam sobie krople homeopatyczne (czyt. nie sa szkodliwe), ktore
pomagaja odbudowac sluzowke i mozna je spokojnie stosowac bez
jakiegokolwiek ryzyka. \a przy okazji wcale nie przetykaja nosa
-zaopatrzylam sie w rozne inhalacje;-)

efekt:
pierwsze 3 dni koszmar, istny koszmar. Zero droznosci, meczarnia,
musialam sie przelaczyc na oddychanie buzia, ale..... oplacalo sie.
Dzisiaj juz mija drugi tydzien od tego momentu. Na dzien dzisiejszy moge
smialo powiedziec ze czuje wielka roznice. Moge juz oddychac nosem!!!
Wreszcie. Oczywsicie jeszcze przez jakis miesiac sluzozwka sie bedzie
odbudowywac, ale juz jest dobrze.

Wszystkim, ktorzy maja podobne problemy zycze duzo sily i
samozaparcia-oplaca sie!
pozdrowka
Dorita

2. Data: 2003-05-08 10:53:16

Od: "Zavrat" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorita" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
> Troche wyzej bylo pisane na temat suchego, wiecznie zatkanego nosa. Otoz
> chcialam sie czyms podzielic. Ja problem z nosem mialamprzez polt toku,
> kiedy to uzaleznilam sie od kroplii po prostu bez nich ani rusz.
(...)

Powiedz, co konkretnie pomogło - płukanie nosa solą, krople homeo, czy może
coś innego?
I co nazywasz pozytywnym rezultatem - odbudowanie śluzówki, czy lepsze
oddychanie?

Ja sobie zniszczyłem nos i śluzówkę (suchy nos, krwotoki) sprayem AFRIN, też
było cholernie cięzko to odstawić, bo uzależnia jak narkotyk. Udało się to
odstawić, ale nos był ciągle zatkany. Potem przerzuciłem się na Sudafed
(tabletki) - działają super, ale nie będę przecież łykał prochów tyle...
Poprzestałem koniec końców na homeopatycznych proszkach do ssania o nazwie
Coryzalia, sam nie wiem, czy coś pomagają, ale są smaczne ;)

No i miałem zabieg prostowania przegrody.

Mariusz

3. Data: 2003-05-08 11:13:48

Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Coryzalia, sam nie wiem, czy coś pomagają, ale są smaczne ;)
>
> No i miałem zabieg prostowania przegrody.

Stosujac wysuszajace krople do nosa warto uzywac jednoczesnie zelu
nawilzajacego (zamiast soli fizjologicznej) np. Alfarinu.
Zel lagodzi takze uczucie suchosci wystepujace przy niskich
temperaturach i suchym powietrzu.

Anka

Potrzebny kontakt do lek. parazytologa
Uczulenie na lateks a inne tworzywa.