realia a katalogowe dane / zasieg wozka

1. Data: 2006-05-02 13:08:37

Temat: realia a katalogowe dane / zasieg wozka
Od: "marcin" <loky@NO_FUCKEN_SPAM_plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Cieplo sie wreszcie zrobilo i wyjechalem na moje pierwsze wyprawy kupionym w
zeszlorocznym pegazie wozkiem. Wczesniej smigalem sobie troche po domu.
Ladowalem go okolo 2 razy w miesiacu, nie bylo potrzeby wiecej bo nigdy nie
wyjezdzilem wiecej niz 2 kreski a w papierach pisali zeby w zimie trzymac go
zawsze naladowanego, tak tez robilem. W papierach wozka jest napisane ze ma
zasieg do 40km, oczywiscie w zaleznosci od nawierzchni i wagi jezdzacego (ja
okolo 60kg). Przejezdzilem dzis i wczoraj max! 5 godzin i wrocilem dzis do
domu z dusza na ramieniu, ostatnia czerwona dioda migala czyli pusto. Fakt
ze dalem mu troche popalic na gorkach i polnych drogach ale 70% to byly
zwykle wroclawskie drogi i chodniki. Czy to normalne ze sa takie
rozbieznosci miedzy tym co pisze fabryka a stanem rzeczywistym? Jak dane z
dokumentacji wozkow maja sie do rzeczywistosci w Waszym przypadku?

Pozdrawiam
Marcin

2. Data: 2006-05-02 13:46:15

Temat: Re: realia a katalogowe dane / zasieg wozka
Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten zasieg jest tak samo teoretyczny, jak zuzycie paliwa podawane w opisach
samochodow. Podejrzewam, ze jazda testowa odbywa sie na bardzo gladkiej i
twardej ale nie sliskiej powierzchni bo kazda inna, na ktorej wozek slizga
sie lub grzeznie powoduje duzo szybsze zuzycie pradu.

Moj wozek ma juz 2,5 roku i przez ten okres czas rozladowania akumulatorow
przy jezdzie tylko po mieszkaniu wydluzyl sie z 7 do 21 dni

Leszek

3. Data: 2006-05-03 04:07:18

Od: "Inwalida" <i...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcin" <loky@NO_FUCKEN_SPAM_plusnet.pl> napisał w wiadomości
> Witam.
> Cieplo sie wreszcie zrobilo i wyjechalem na moje pierwsze wyprawy kupionym
> w zeszlorocznym pegazie wozkiem.

[...]
Producent podaje, co podaje. Czasami fakty, czasami bujdy :-)
Najczęściej zasięg jest zależny od oporu (obciążenia\tarcia).
Czyli w skrócie: zaliczyłeś kilka górek, wieksze tarcie na trawie i piachu.
Tak czy siak, myśle ze te 40km to tylko po gładkiej nawierzchni.
Mozna jeszcze z górki, wtedy pewnie przeskoczysz zasięg :-)
Co do ładowania, dobrze jest doładowywać raz w miesiącu,
ale raz na 2 też kuku nie zrobi.
Bezpiecznie jest planować 2/3 tego co podaje producent.
Dobrze pompowane koła, zaoszczędzą trochę mocy.
Niestety w warunkach polowych, przy złej pogodzie.
Lepiej trochę z nich wypuścić i zaoszczędzić sobie jazdę bokami.

4. Data: 2006-05-04 09:30:11

Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Poruszam sie tylko wozkiem elektrycznym od kilkunastu lat. Dosc duzo jezdze
( po mieszkaniu ok. 2km dziennie a poza kilkakrotnie wiecej). Z moich
doswiadczen wynika ze wiele akumulatorow nie ma swojej pojemnosci (zazwyczaj
jeden ma ok polowy), nawet w nowych wozkach. Wozek laduje codziennie,
czasami co 2 dni. Akumulatory kwasowe nie lubia byc bardzo rozladowywane.
Srednio akumulatory wytrzymuja u mnie 3 lata intensywnej
eksploatacji.Najpewniejszy zasieg to polowa tego co podaje producent.

Pozdrawiam
Mirek

5. Data: 2006-05-04 09:50:26

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozladowywane. Srednio akumulatory wytrzymuja u mnie 3 lata intensywnej
> eksploatacji.Najpewniejszy zasieg to polowa tego co podaje producent.

Wozki Invacare maja akumulatory zelowe, ktore podobno sa trwalsze

Leszek

6. Data: 2006-05-04 13:38:15

Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wozki Invacare maja akumulatory zelowe, ktore podobno sa trwalsze
>
> Leszek

Pod warunkiem że uzytkuje sie je w temp ok 22st. Przy 28 zywotnosc spada o
polowe.
Jeszcze gdy otoczone sa silnikami i elektronika ktora je podgrzewa to
rowniez spada
zywotnosc.

Mirek

pfron warszawa program student
[Allegro]Podjazd
PIT #2 czyli jak odliczyć składke zdrowotną z DG
PIT - odliczenia nieudokumentowane
Triduum ojczyźniane