regeneracja nerwow

1. Data: 2004-07-07 00:03:39

Temat: regeneracja nerwow
Od: "Mr.FX" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

-> http://www.newswise.com/articles/view/505852/

--
Mr.FX [ myryfykysy ]

2. Data: 2004-07-07 08:03:47

Temat: Re: regeneracja nerwow
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mr.FX" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ccfekd$qfh$1@nemesis.news.tpi.pl...
> -> http://www.newswise.com/articles/view/505852/
--------------------------
Podany link zawiera informację w języku angielskim i prawdopodobnie z tego
powodu niedostępną dla większości Czytelników.
Informacja jest dość ogólnikowa, jednak wniosek który wynika z niej jest
bardzo ważny dla osób dotkniętych kalectwem wskutek uszkodzeń nerwów
centralnego systemu nerwowego, a w szczególności uszkodzeń rdzenia
kręgowego.
Kiedy na skutek urazu zostaje uszkodzony rdzeń kręgowy albo pewna część
mózgowia i wielkość obrażeń nie jest przyczyną śmierci, to po początkowym,
krótkotrwałym okresie poprawy zdrowia pozostaje najczęściej trwałe porażenie
układu mięśniowego i niedowłady określonych części ciała. Spowodowane jest
to tym, że nawet jeśli nie ma bardzo rozległych uszkodzeń komórek nerwowych
powodujących zanik pewnego odcinka tkanki nerwowej, to odbudowa synaps czyli
połączeń pomiędzy komórkami nerwowymi zachodząca początkowo [po urazie] b.
szybko, następnie zwalnia i ulega całkowitemu zahamowaniu, uniemożliwiając w
ten sposób odzyskanie sprawnego przewodnictwa nerwowego. Problem w tym, że
synapsy blokowane są w swym rozwoju zanim odbudowane zostanie połączenie z
sąsiednim neuronem. Istotą notatki z badań naukowych prowadzonych na
Uniwersytecie Północnej Karoliny jest odkrycie dwu rodzajów substancji
białkowych, które mają wpływ na inną substancję białkową bezpośrednio
odpowiedzialną za wzrost połączeń nerwowych [synaps]. W badaniach główną
uwagę poświęcono sposobowi odbudowy synapsy: mikroelementów rurkowatych i
stożków wzrostu synapsy. Rezultaty badań zdają się być obiecujące głównie w
przypadkach uszkodzenia rdzenia kręgowego, ale także uszkodzeń sieci
neuronowych mózgowia.
Oby to tylko nie okazało się jeszcze jednym fałszywym sygnałem, na którym
wiele osób buduje swoje nadzieje na powrót do w miarę normalnego życia.
--
Zdrówko!

Zbig A Gintowt

3. Data: 2004-07-07 08:27:40

Od: "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-07-07 10:03,Na pl.soc.inwalidzi Zbigniew Andrzej Gintowt
napisał(a):

> --------------------------
>
> Oby to tylko nie okazało się jeszcze jednym fałszywym sygnałem, na którym
> wiele osób buduje swoje nadzieje na powrót do w miarę normalnego życia.

Witam

Z tego streszczenia wynika ze długa jeszcze droga do jakichś terapii
skutecznych. Ale cieszmy się że mamy przynajmniej kierunek w którym
można spróbować podążąć

4. Data: 2004-07-07 08:28:34

Od: "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał(a):

> [...]

Z tego streszczenia wynika ze długa jeszcze droga do jakichś terapii
skutecznych. Ale cieszmy się że mamy przynajmniej kierunek w którym

Piotr
www.pmbb.webpark.pl taka stronka bliskiej mi osoby :-)

[GIELDA] Wozek akumulatorowy
Euroentuzjasci