regularne przyjmowanie pigulek

1. Data: 2002-08-10 07:19:18

Temat: regularne przyjmowanie pigulek
Od: "Mirek" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak to jest?
Jesli przyjmuje sie pigulki (Cilest) regularnie o godz. od 17:30 do 18:30,
to przyjecie ich pozniej lub wczesniej np. raz sie zdarzy o 22, a raz o
19:30 zmniejsza ich skutecznosc?
Czy taka sytuacja przed 10 dniem cyklu moze spowodowac ze wystapi
jajeczkowanie i kobieta bedzie plodna???
Czy podczas calego cyklu takie nieregularne przyjecie moze doprowadzic do
wystapienia jajeczkowania???

2. Data: 2002-08-10 12:44:13

Temat: Re: regularne przyjmowanie pigulek - deczko długie
Od: "sheba" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli przyjmuje sie pigulki (Cilest) regularnie o godz. od 17:30 do 18:30,
> to przyjecie ich pozniej lub wczesniej np. raz sie zdarzy o 22, a raz o
> 19:30 zmniejsza ich skutecznosc?

Nie, nie i jeszcze raz nie. Jeżeli spóźnisz się z wzięciem tabletki nie
więcej niż 12 h, nie masz żadnych powodów do obaw. Gdyby kilkugodzinne
spóźnienie obniżało skuteczność antykoncepcyjną to pewnie mielibyśmy więcej
dzieci na świecie..:).

> Czy taka sytuacja przed 10 dniem cyklu moze spowodowac ze wystapi
> jajeczkowanie i kobieta bedzie plodna???
> Czy podczas calego cyklu takie nieregularne przyjecie moze doprowadzic do
> wystapienia jajeczkowania???

W żednym dniu cyklu spóźnienie mniejsze niż 12 h nie spowoduje obniżenia
skuteczności leku.
Problem jest wtedy, gdy tabletkę weźmiesz za późno o ponad 12h (12-24h)
Wtedy postepowanie zależy od tego, w którym tygodniu przyjmowania tabletek
nastąpiło spóźnienie.
Jeżeli zapomniałaś wziąć tabletkę w w pierwszym tygodniu musisz jak
najszybciej ją polknąć, nawet jeśli będzie to oznaczało przyjęcie dwóch
drażetek naraz. Przez następne 7 dni musisz stosować jakieś dodatkowe
zabezpieczenia przed niechcianą ciążą (np. prezerwatywy, żele) .
Jeżeli zapomnisz o pigułce w drugim tygodniu, musisz przyjąć ją jak
najszybciej (nawet dwie naraz), ale o antykoncepcję nie musisz się już
martwić. Skuteczność pigułki jest zachowana.
Jeśli zdarzy Ci się zapomnieć o tabletce w trzecim tygodniu, musisz połknąć
ją jak najszybciej, nawet jeśli miałabyś połknąć dwie naraz. Następne
tabletki zażywasz o zwykła porze. Nowe opakowanie tabletek należy zacząć już
następnego dnia po wzięciu ostatniej tabletki z bieżącego opakowania, czyli
bez zachowania 7-dniowej przerwy, a wtedy skuteczność antykoncepcyjna
zostanie zachowana. krwawienie powinno wystąpić dopiero po skończeniu nowego
opakowania.
--
sheba 19

3. Data: 2002-08-10 13:31:48

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli zapomnisz o pigułce w drugim tygodniu, musisz przyjąć ją jak
> najszybciej (nawet dwie naraz), ale o antykoncepcję nie musisz się już
> martwić. Skuteczność pigułki jest zachowana.

i tu bym powaznie dyskutowal...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

4. Data: 2002-08-10 16:28:01

Od: Cezar Cichocki <c...@p...hq.cs.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

VTAM!

sheba <s...@o...pl> wrote:
[...]
> Jeżeli zapomnisz o pigułce w drugim tygodniu, musisz przyjąć ją jak
> najszybciej (nawet dwie naraz), ale o antykoncepcję nie musisz się już
> martwić. Skuteczność pigułki jest zachowana.

O? A możesz uzasadnić tą tezę?

--
Cezar Cichocki

5. Data: 2002-08-10 23:08:37

Od: "sheba" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i tu bym powaznie dyskutowal...

Pisałam tego posta na podstawie fachowej ulotki, więc powinny to być
kompetentne informacje ale głowy sobie nie dam uciąć. Ale chyba na ulotkach
nie pisaliby nieprawdy...baliby się..chyba.

--
sheba 19

6. Data: 2002-08-11 20:04:56

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WALDIM" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

> i tu bym powaznie dyskutowal...
> WaldiM

Ma rację. Wykazano że nieprzyjęcie nawet 2-3 pigułek ze środka opakowania
nie grozi owulacją.
pozdr tolo

> Serwis antykoncepcyjny
> http://www.antykoncepcja.pl

wyposażenie dziecka do CZDz
Kardiologia w Praktyce - Maj 2002 Vol 1 / Nr 1
Lekarz - jezyk hiszpanski
irygatory
Kręcz karku- drżenie głowy