rekonstrukcja wiazadła

1. Data: 2006-04-09 22:05:11

Temat: rekonstrukcja wiazadła
Od: "Sławek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Niedługo będę miał zabieg rekonstrukcji wiązadła przedniego krzyżowego.
Dowiedziałem się, że przy tym zabiegu wstawiają jakieś śruby, jedni
wstawiają platynowe a inni organiczne (które po jakimś czasie sie
rozpuszczją). Jestem wstępnie umówiony na zabieg gdzie mają mi wstawiać
platynowe śruby. Dlatego chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica między
tymi zabiegami, który lepiej wybrać?? Dodam, że jestem umówiny z lekarzem
który robi zabieg z platynowymi śrubami w prywatnej klinice a jeśli
chciałbym mieć organiczne to musiałbym sie zgłosić do szpitala miejskiego.
Proszę o porade i ewentualnie o jakieś informacje na temat tych zabiegów.

A do osób które przechodziły takie zabiegi: po jakim czasie dochodzi się do
takie sprawności żeby można było np. grać w tennis??

Pozdrawiam i dziekuję za każdą pomoc
Sławek

2. Data: 2006-04-10 21:02:44

Temat: Re: rekonstrukcja wiazadła
Od: deberg <"deberg[nospam]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja byłem pewny, że w brednie o platynowych śrubach nikt nie wierzy...
Śruby interferencyjne robione są zwykle ze stopów tytanu, czasami ze
stali.. Jest to świetna metoda, tyle, że już coraz rzadziej stosowana.
Implanty wchłanialne na bazie kwasu mlekowego nie dość że się
(teoretycznie) wchłaniają, to jeszcze potrafią dawac większą
wytrzymałość na siły wyrywające. Zwykle jednak kosztują znacznie drożej
niż metalowe więc czasami jeszcze wybiera sie te drugie, co nie jest złe
dopóki nie urwiesz sobie jeszcze raz.. Wtedy obecność dość dużych śrub
komplikuje nieco plan leczenia..

Transfuzja krwi
SLA Rilutek
Siarka (od zapałek) w potrawie