richelieu-pajączki

1. Data: 2004-09-10 19:18:30

Temat: richelieu-pajączki
Od: "rosteczek" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Drogie grupowiczki z Warszawy lub okolic
Która z Was mogłaby pokazać mi jak się robi pajączki w richelieu ?
Byłabym wdzięczna.
Pozdrawiam. Aneta.

1. Data: 2004-09-10 19:32:37

Temat: Re: richelieu-pajączki
Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

rosteczek wrote:

> Która z Was mogłaby pokazać mi jak się robi pajączki w richelieu ?
> Byłabym wdzięczna.
> Pozdrawiam. Aneta.

Ja Ci mogę pokazać. Umawiać się możemy na priv.
A tak na szybko: super wygodna metoda robienia pajączków:
1. weż ołówek i owiń go 2- 3 razy nicią (tak, żeby powstało kółeczko).
Kółeczko zabezpiecz kilkoma ściegami dzierganymi dookoła (nie obdzierguj
ścisło).
2. odetnij nić, połóż kółeczko tam, gdzie ma być na robótce i przypnij
szpilką.
3. zabierasz się za robienie przęsełek, tak samo jak normalnie, tylko że
z jednej strony zahaczasz nić o materiał, z drugiej o kółeczko. Robisz
tak, że zaczynasz od materiału, potem kółeczko, materiał i jeszcze raz
przewlekasz nić przez kółeczko.
4. masz już przęsełko, teraz trzeba je obdziergać. Dzierganie zaczynasz
od strony kółeczka (tam przed chwilą wyciągnęłaś igłę) i idziesz w
kierunku materiału.
5. przechodzisz do następnego przęsełka i powtarzasz 3-4.
6. jesteś przy ostatnim przęsełku ("nóżce" pajączka). Zanim je
obdziergasz, obdziergaj kółeczko (tym razem ścisło, tak jak powinno
być). Ściegi zasłonią miejsca mocowania poprzednich "nóżek".
7. na koniec obdziergaj ostatnie przęsełko, wracając do materiału.
KONIEC :)

pozdrawiam
Julita

--