rośliny tropikalne na tarasie

1. Data: 2002-09-07 09:48:26

Temat: rośliny tropikalne na tarasie
Od: "Beata Werońska" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam innych pasjonatów roślin!
Chciałabym podzielić sie z wami moim entuzjazmem dla uprawy roślin z
cieplejszej strefy klimatycznej. Mam oszklony taras w Centrum miasta, gdzie
z powodzeniem uprawiam rośliny egzotyczne, a takze nasze rodzime skalne , no
i kaktusy .
Już od kilku lat z powodzeniem uprawiam ketmię syryjską, która urosła na
spory krzew,
lantanę, a ostatnio zakupiłam bugenwillę gładką.
Kwitła już od maja 2 razy, ma sporo młodych przyrostów. Najchętniej
uformowałabym
ją na drzewko. Jeśli macie jakieś doświadczenia w uprawie bugenwilli, to
chętnie
posłucham Waszych rad. Nie jestem na przykład pewna czy zostawić ją na zimę
na tarasie czy zabrać do domu (zimą temperatura spada tam do ok 0 do +5
stopni).
Z pewnością zrzuciłaby liście ale czy przezimuje?

A może odezwie się do mnie ktoś kto uprawia inne ciekawe egzotyki. Chętnie
pogadam o tym.

Pozdrawiam ciepło wszystkich ogrodników.

Beata

2. Data: 2002-09-07 23:09:05

Temat: Re: rośliny tropikalne na tarasie
Od: "katarzyna" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Beata Werońska" <b...@s...pl> wrote in message
> Nie jestem na przykład pewna czy zostawić ją na zimę
> na tarasie czy zabrać do domu (zimą temperatura spada tam do ok 0 do +5<

jesli temperatura nie spadnie ponizej zera, to spokojnie przezimuje. Poza
tym z mojego doswiadczenia wynika, ze bugenwilie (jak jest "oficjalna"
polska nazwa tej rosliny?- to pytanie w wyniku niedawnej dyskusji w grupie,
nie chcialabym sie komus narazic;-)) najlepiej zostawic samym sobie.
Potrzebuja dosc zyznej ziemi, wiec jak jest w doniczce to trzeba czasem
podkarmic i czasem podlac, no i slonca ile sie da.
Mozesz ja uformowac na drzewko, choc osobiscie wole nieformowane.
katarzyna

PS wprawdzie nie uprawiam chwilowo nic, poza paroma kwiatkami w doniczkach,
ale mieszkam w klimacie, w ktorym bugenwilie pna sie po scianach
kilkupietrowych domow.

3. Data: 2002-09-16 08:33:19

Od: "Beata Werońska" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Ci Krzysiu za rady. Spróbuję utrzymać na moim tarasie +5 st C
a jeśli temperatura spadnie niepokjąco w okolicę 0 st, to zabiorę moją
bugenwillę
do domu i postawię przy oknie (bez kaloryfera), myślę ze powinno być O.K.
A w ostatnią sobotę w Skierniewicach kupiłam do mojej kolekcji mirt Też będę
próbować go przezimować w tej temperaturze. Podobno zimą przechodzi okres
spoczynku i dobrze mu zrobi dość niska temperatura.
A na wiosną chciałabym gdzieś zdobyć sadzonkę bambusa, zeby odgrodzić się
(na tarasie) od ruchliwej ulicy.
Pozdrowienia
Beata

"Krzysztof Marusiński" <o...@k...pkobp.pl> wrote in message

> zimę
>
> Jeden z autorów podaje, że minimalna temperatura w zimie to 7 st.C, a
latem
> 13 st.C. Ja w zimie mam minimum ok. 5 st.C
> W Polsce nazywa się tą roślinę tak jak napisała Beata - to dla Katarzyny.
> --
> :-) http://www.ogrod.prv.pl

Producent doniczek
bambus