rosliny z lasu

11. Data: 2004-06-17 20:57:25

Temat: Odp: rosliny z lasu
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy jak czasem wykopię i przewiozę na podblokowy trawnik
> parę roślin z lasu (paproć, sosenka, brzuska, jakieś inne nieokreślone
młode
> drzewa, mech)
> to robię cioś złego? Czy jest za to jakaś kara ?
Jeśli chodzi o wykopanie drzewek - to na pewno złe. Drzewa są sadzone wg
określonych zasad i w określonym celu, a jeśli potrzebujesz coś "leśnego" -
wystarczy udać się do szkółki leśnej przy nadleśnictwie (nie mylić z
zadrzewieniowymi, czyli tymi z roślinami ozdobnymi) i tam można kupić to za
grosze (minimalna ilość sprzedawana to 10 szt) ALe to są śmiesznie małe
pieniądze. A nie ma nic gorszego dla leśnika, niż powyciągane roślinki z
lasu - takie czynności powodują zaniżanie udatności upraw co na pewno nie
pomaga leśniczemu...
Pozyskiwanie runa do celów własnych nie jest karane. Ale niszczenie roślin
chronionych - tak!
Pozdrav.Rene

12. Data: 2004-06-17 21:11:45

Temat: Re: rosliny z lasu
Od: "Alr" <a...@o...pl (zmien 7 na 6 - antyspam)> szukaj wiadomości tego autora

> ktore
> >

> To nie rozumiem czy bałeś się kary za posadzenie pod blokiem kilku
drzewek?
> Spytaj w spółdzielni mieszkaniowej ile za to dostaniesz może będą
> wyrozumiali i dostaniesz w zawieszeniu

Kary za posadzenie sie nie balem - no bo niby kto mi zabroni sadzic na
wlasnym ogrodzie. Nie bylem po prostu pewien, czy z tzw. Lasow Panstwowych
mozna wykopywac "na dziko" co sie chce. Rozmowa z lesniczym byla mila i jak
opisalem owocna, tak wiec mysle, ze nie zaszkodzi sie u "gospodarza lasu"
pokazac, zanim zacznie sie w jego rewirze biegac z lopata. Z obserwacji
widze, ze sa to ludzie pozytywnie nastawieni do sadzenia drzew :-)

Pozdrawiam
Janusz

13. Data: 2004-06-17 21:13:51

Od: AnnaMaja Walczakiewicz <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie znów się rozpęta burza na grupie, ale akurat w tym przypadku mam
> to gdzieś. Zdania na temat niszczenia tego co nam przyroda ofiarowała
> nie zmienię i będę go bronić.
>
> Pozdrawiam stanowczo i arogancko
> Marta

Nie rozpęta sie bo ja zniszcze w zarodku.
Ponoć (misialby jakis psycholog potwierdzić) w 60% czlowiek z czlowiekiem
porozumiewa sie niewerbalnie. Niestety w postach nie do zrobienia. Mamy durne
minki :-) , :-( , :-O,
a to niewiele. Brakuje mimiki i gestykulacji.
Mysle ze to moja wina , ze mnie nie zrozumialas. Nie pisze za dobrze.
Powinno być tak:

"Jaka kara? A czyj jest las? Las jest państwowy czyli nasz.
Płacisz podatki to się bracie nie stresuj , wykopuj co chcesz i cześć :-)

A SERIO to:
------------------

Jak Cie pan lesniczy namierzy to kara bedzie i owszem.
Co innego przenieść parę metrów ale tak.... do miasta....do blokowiska
jeszcze..... pójdziesz siedzieć :-)

A to jedno slowo poszlo. To byl poprostu żart.
Pozdrawiam nie arogancko
amw

14. Data: 2004-06-17 21:15:49

Od: "Alr" <a...@o...pl (zmien 7 na 6 - antyspam)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rene" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pomaga leśniczemu...
> Pozyskiwanie runa do celów własnych nie jest karane. Ale niszczenie

Dokladnie! Ja otrzymalem drzewka ze szkolki lesniej za darmo, no bo wg
lesniczego - jak zadrzewie w miescie to pozytek bedzie wiekszy niz w lesie
:). Poza tym pokazal mi ktore drzewka (samosiejki) beda wycinac i moge je w
dowolnej ilosci wykopac, a poza tym dowiedzialem sie duuuzo ciekawych rzeczy
(taki troche nawiedzony byl, w pozytwnym rozumieniu)

Pozdr.
Janusz

15. Data: 2004-06-17 21:19:11

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Alr napisał:

> [...]
> dowolnej ilosci wykopac, a poza tym dowiedzialem sie duuuzo ciekawych rzeczy
> (taki troche nawiedzony byl, w pozytwnym rozumieniu)

I to jest prawidłowa postawa:-)))

Ja wprawdzie za drzewka w szkółce leśnej zapłaciłam, ale leśniczy kilka
dołożył mi gratis:-)

Pozdrawiam
Marta

16. Data: 2004-06-17 21:19:43

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AnnaMaja Walczakiewicz wrote:

> Jaka kara? A czyj jest las? Las jest państwowy czyli nasz.
> Płacisz podatki to się bracie nie stresuj , wykopuj co chcesz i cześć :-)

No pewnie. Niech wykopie konwalie, zawilce, sasanki, wawrzynki.
Niech pojedzie pod Leżajsk i sobie krzaczek azali pontyjskiej wykopie.
A może jeszcze storczyki do kolekcji? Komuna jednak mocno w ludziach
siedzi.
Państwowy, czyli nasz, czyli de facto niczyj. Można niszczyć jak nam się
podoba. Mam jedynie cichą nadzieję, że to miał być żart, choć brak
stosownego emotikonu.

Bea

17. Data: 2004-06-17 21:46:30

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AnnaMaja Walczakiewicz wrote:

> A to jedno slowo poszlo. To byl poprostu żart.
> Pozdrawiam nie arogancko
> amw

Uff. Ulżyło mi. To miał być jednak żart. Tylko emotikon powinien być
inny. O taki: ;)

Pozdrawiam
Bea

18. Data: 2004-06-18 07:30:08

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:40D20AEF.5020402@poczta.onet.pl...

> No pewnie. Niech wykopie konwalie, zawilce, (..)
>
> Bea

Ale teraz tak mówisz, a jakiś miesiąc temu któraś z Was (Nas)
rozprowadzała zielone zawilce znalezione w kępie w jakimś lesie. Zachwalała
nawet że są bardzo rzadkie ... teraz jeszcze rzadsze o tą kępę :-(

Smutno Miłka

19. Data: 2004-06-18 07:52:29

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

miłka wrote:

> [...]
> rozprowadzała zielone zawilce znalezione w kępie w jakimś lesie. Zachwalała
> nawet że są bardzo rzadkie ... teraz jeszcze rzadsze o tą kępę :-(

Przecież to był żart Bogusława. Zdjęcie pochodziło z jego ogrodu.
Chciał nam zrobić kawał i namówił Bogu ducha winną dziewczynę do
napisania listu, że znalazła to cudo pobliskim lesie. Jak widać kawał mu
sie udał. :-)

Pozdrawiam
Bea

20. Data: 2004-06-18 08:40:58

Od: "Profil1" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

sasanki mi sie wydaje raczej nie rosna w lasach ;). Ale jak chcesz zrobic
cos dobrego to kup gdes zawilce sasanki i wsadz je z powrotem do lasu. A
moze nawet proboj wychodowac nowe roslinki np. z nasion: ;)

Arboretum w Wojsławicach - byłam, widziałam
pachypodium - świeże listki czerniejąą !!
European SuperBabes 1629
NAWADNIANIE, zraszania itd ???
Czy istnieje (znacie) jakis program do projektowania ogrodkow skalnych?