rosliny z lasu

41. Data: 2004-06-18 18:24:52

Temat: Re: rosliny z lasu
Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości
news:cavb9f$ajb$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:40D29F3D.5090103@poczta.onet.pl...
> >

> I byla to anemonella nie zawilec, anemonelle w nazych laach nie rosna.
>

> Pozdrawiam
> Kaska

A ja widziałam tego zielonego cudaka w lesie za płotem jakieś dwa lata temu.
Miłka

42. Data: 2004-06-18 20:18:01

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> A ja widziałam tego zielonego cudaka w lesie za płotem jakieś dwa lata
temu.

Jesli zielony i cudak, to cos fajnego musialo byc ale na pewno nie
anemonella, za cenna roslinka, zeby kolekcjonerzy po rowach ja gubili, ja od
lat usiluje ja zdobyc, trudna sprawa...nie udalo mi sie :((

Pozdrawiam
Kaska

43. Data: 2004-06-18 20:48:43

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
od
> lat usiluje ja zdobyc, trudna sprawa...nie udalo mi sie :((

Hmmm, zabiłaś mi teraz klina, ale ja już gdzieś widziałam ją i to nie u
jakiegoś hodowcy !!!
Najlepiej jutro się przejdę po lesie z aparacikiem i może ją znajdę,
ewentualnie to coś o czym teraz myślę ... :-)

Ale dałabym sobie uciąć rękę że w moim lesie ...

Ale jednak sprawdzę ...

Leśny człowiek Miłka

44. Data: 2004-06-18 20:59:16

Temat: Odp: rosliny z lasu
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (taki troche nawiedzony byl, w pozytwnym rozumieniu)
Każdy 100% leśnik jest nawiedzony w 200% :):):)
Wiem coś o nich:):):)
Pozdrav.Rene

45. Data: 2004-06-18 21:27:58

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ewentualnie to coś o czym teraz myślę ... :-)
>
> Ale dałabym sobie uciąć rękę że w moim lesie ...

Sprawdz, jetem bardzo ciekawa co to:))

Pozdrawiam
Kaska

46. Data: 2004-06-19 00:06:15

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Czy jak czasem wykopię i przewiozę na podblokowy trawnik
> parę roślin z lasu (paproć, sosenka, brzuska, jakieś inne nieokreślone
młode
> drzewa, mech)
> to robię cioś złego? Czy jest za to jakaś kara ?

Tak. Niszczysz. Kradniesz.
Modl sie by cie kiedys straznik lesny nie dorwal, twoje postepowanie jest
karalne.

Elfir

47. Data: 2004-06-19 01:01:18

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> młode
>
> Tak. Niszczysz. Kradniesz.
> Modl sie by cie kiedys straznik lesny nie dorwal, twoje postepowanie jest
> karalne.

Macie rację ale i nie macie.
Nie chodzi o to, że ktoś wykopie jakieś "nasadzone planowo" drzewo (choć
właściwie to _jest_ zaprzeczenie natury), ale przecież można wykopać jakieś
małe samosiejki, które rosnąc o parę centymetrów od siebie też nie mają
żadnej szansy na przeżycie choć kilku lat.
jest coś takiego jak zdrowy rozsądek, nie?

No i w dodatku, nawet gdyby każdy ogrodnik w Polsce, a niech ich będzie
milion, zabrał z lasu 10 cm2 mchu, to nawet nikt by nie zauważył ubytku,
zwłaszcza, że zwykły mech, o ile ma dobre warunki, jest praktycznie nie do
zabicia i błyskawicznie odrasta.

Zauważam w tym wszyskim dużą dozę histerii, choć już nawet przed wojną
mówili, że "wszystko można, byle z wolna i ostrożna".

moon

ps. A co do 'kradzieży' z lasów państwowych, to 3/4 z nich jest właśnie
ukradzione prywatnym włascicielom w "imię lepszego jutra".

moon

48. Data: 2004-06-19 08:20:01

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Tak. Niszczysz. Kradniesz.
> Modl sie by cie kiedys straznik lesny nie dorwal, twoje postepowanie jest

A nie zastanawiacie się nad tym co biedni ludkowie mają zrobić którzy
żyją w czterech ścianach ciasnych bloków ... ?
Mogą albo walić głową w betonowe ścianki słysząc kłótnie sąsiadów lub
zmodernizować klepisko przed blokiem.
Pomyślcie kim byście byli nie mając swoich "zieleńców" ... a Wasze serce
rwało by się do tych łąk zielonych, brzóz szumiących zielonymi włosami na
wietrze, głosików pluszczy i dukania bażantów, rechotania żab ...
Jak można żyć połową duszy ... ?

Miłka

49. Data: 2004-06-19 09:48:36

Od: "Profil1" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz rację. Wydaje Ci się. Oczywiście, że rosną w lasach.
> Kiedy Ty ostatni raz byłeś/byłaś w lesie, że nie widziałeś zawilców? W
> kwietniu w lasach sosnowych kwitną ich całe łany.

zawilce oczywiscie ze rosna w lasach ale przeczytaj dokladnie moja
wczesniejsza odpowiedz i dowiesz sie ze ja mowilem TYLKO o sasankach. A co
do sasanek wydaje mi sie nadal ze rosna raczej na lakach :)

50. Data: 2004-06-19 11:33:30

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Profil1 wrote:

> zawilce oczywiscie ze rosna w lasach ale przeczytaj dokladnie moja
> wczesniejsza odpowiedz i dowiesz sie ze ja mowilem TYLKO o sasankach.

Ale kazałeś mi zawilce do lasu nosić, jakby ich tam nie było.

> A co do sasanek wydaje mi sie nadal ze rosna raczej na lakach :)

Dziad swoje, baba swoje. Nie raz widziałam sasanki w lesie. Lubią słońce,
więc chętnie rosną przy leśnych drogach lub na skraju lasu (ja widywałam
i w głębi lasu). Czyli według ciebie to jakieś mutanty były.
Jak mi nie wierzysz, to zajrzyj tu:
http://www.lkp.org.pl/kartoteka/poszuk_pulsatilla.ht
ml

Pozdrawiam
Bea

Arboretum w Wojsławicach - byłam, widziałam
pachypodium - świeże listki czerniejąą !!
European SuperBabes 1629
NAWADNIANIE, zraszania itd ???
Czy istnieje (znacie) jakis program do projektowania ogrodkow skalnych?