roze angielskie

1. Data: 2005-03-24 16:27:32

Temat: roze angielskie
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Udało mi się wybrać do OBI. Mają 3 odmiany róż angielskich: Graham
Thomas (żółta), Fisherman's Frend (karminowa), Warwick Castle (różowa).
Można je sobie obejrzec na stronie Davida Austina
http://www.davidaustinroses.com/english/
Cena to prawie 8 zł za sztukę.

Pozdrawiam
Bea

2. Data: 2005-03-24 18:47:13

Temat: Re: roze angielskie
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Thomas (żółta), Fisherman's Frend (karminowa), Warwick Castle (różowa).
> Można je sobie obejrzec na stronie Davida Austina

W Tessco kupiłem Gloria Dei, za niecałe 4 zł, jest to prawdziwa
piękna róża w kolorze różowokremowym, pachnąca, kwiat wielki.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2005-03-24 19:02:22

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> W Tessco kupiłem Gloria Dei, za niecałe 4 zł, jest to prawdziwa
> piękna róża w kolorze różowokremowym, pachnąca, kwiat wielki.
> Pozdrawiam.Mirzan

To faktycznie piękna róża i na pewno sobie ją kupię, ale dopiero jak
zrobią mi przydomową oczyszczalnię, bo właśnie ogród różany planuje
umieścić nad oczyszczalnią
Inne odmiany róż (nie angielskie) kosztują w OBI: 5,99 - rabatowe, 6,99
- wielkokwiatowe i pnące. Niewątpliwie drogo. Ale w W-wie oprócz Graham
Thomas nie widziałam w sprzedaży innych odmian róż angielskich.

Pozdrawiam
Bea

4. Data: 2005-03-24 19:09:56

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24 Mar 2005 19:47:13 +0100, mirzan napisał(a):

> W Tessco kupiłem Gloria Dei, za niecałe 4 zł, jest to prawdziwa
> piękna róża w kolorze różowokremowym, pachnąca, kwiat wielki.

Nie lubię róż wielkokwiatowych, ale ta faktycznie jest wspaniała.
Jasne kwiaty i ciemne, błyszczace liscie. I to zarózowienie na płatkach.
Często można ja spotkać pod synonimem 'Peace'.

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2005-03-25 06:48:03

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> Inne odmiany róż (nie angielskie) kosztują w OBI: 5,99 - rabatowe, 6,99
> - wielkokwiatowe i pnące. Niewątpliwie drogo.

:-))) W zeszlym roku w Centrum ogrodniczym obok mnie sprzedawano roze po
90.00zl.
Teraz pewnie kazdy sobie wyobraza jakies cuda na kiju, ale nie. Zwykle roze,
odmian jak wszedzie, tyle ze kwitnace i w doniczke wsadzona byla jakas
podporka bambusowa czy cos w tym stylu. A najlepsze jest to, ze chyba
wszystkie sprzedali :-))
Pozdrowienia
Magda

6. Data: 2005-03-25 08:20:40

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

magda wrote:

> [...]
> odmian jak wszedzie, tyle ze kwitnace i w doniczke wsadzona byla jakas
> podporka bambusowa czy cos w tym stylu. A najlepsze jest to, ze chyba

To jeszcze podaj, gdzie dokładnie jest to centrum, żebyśmy wiedzieli co
omijać z daleka :).
Róże w doniczkach widywałam w W-wie w cenie okołu 20 zł, tylko niektóre
odmiany piennych po 40 zł. 90 zł to cena dla mnie kosmiczna.

Pozdrawiam
Bea

7. Data: 2005-03-25 14:21:35

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 25 Mar 2005 09:20:40 +0100, Beata Mateuszczyk napisał(a):

> Róże w doniczkach widywałam w W-wie w cenie okołu 20 zł, tylko niektóre
> odmiany piennych po 40 zł. 90 zł to cena dla mnie kosmiczna.

Pod koniec lata nabyłam kilka róż angielskich i historycznych w doniczkach,
cena 10 zł.
Miały czarną plamistość na liściach i generalnie marnie wyglądały.
To wytargowałam na 8...

Pozdrawiam
Marta

8. Data: 2005-03-26 18:39:00

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Tessco kupiłem Gloria Dei, za niecałe 4 zł, jest to prawdziwa
> piękna róża w kolorze różowokremowym, pachnąca, kwiat wielki.
> Pozdrawiam.Mirzan

Czy wsadzić ją do gruntu ,czy na razie do doniczki??
Moja ma już młode pędy,.obawiam się czy nie za wcześnie:-)

Pozdrawiam TeresaR

9. Data: 2005-03-26 18:49:52

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Teresa wrote:
> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> >

> Czy wsadzić ją do gruntu ,czy na razie do doniczki??
> Moja ma już młode pędy,.obawiam się czy nie za wcześnie:-)
>
> Pozdrawiam TeresaR
:)
ja dzis poodkrywalem swoje z zimowego okrycia
tez maja juz mlode odrosty
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

10. Data: 2005-03-26 19:42:48

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Mar 2005 19:39:00 +0100, Teresa napisał(a):

> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> Czy wsadzić ją do gruntu ,czy na razie do doniczki??
> Moja ma już młode pędy,.obawiam się czy nie za wcześnie:-)

Wsadź do gruntu jeśli ziemia nie jest zmarznięta. Jeśli boisz się, ze
roślina zmarznie to zrób niewielki kopczyk, tak by zapezpieczyć miejsce
szczepienia.
Sceptycznie podchodziłam do kopczykowania róż sadzonych wiosną, ale w
zeszłym roku przetestowałam na 7 sztukach. Przyszły nocne, silniejsze
przymrozki
i róże przemarzły do wysokosći kopca. Jedna padła.

Pozdrawiam
Marta

OT - Wielkanoc idzie
Różowy kwiatek