rozmnażanie jagody kamczackiej

11. Data: 2005-01-13 13:35:59

Temat: Re: rozmnażanie jagody kamczackiej
Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Bogda schrieb:

> Ja porównywałam jagodę kamczacką z borówką amerykańską.
> Jeśli Ty myślisz o rodzimej leśnej - to pewnie, że jest najlepsza.
> Gdyby jeszcze rosła trochę wyżej !
> Pozdrawiam, Bogda>

Czy az tak zaraz pewnie? To tak jabym ktos pisal, ze Milka lepiej od
Bogdy smakuje albo w druga strone. Albo Irek bardziej kochany, niz
Grzesio. Inaczej smakuja i tyle. A moja Mama, mloda jeszcze wdowka, byla
u mnie tak pod koniec lata i poprobowala wszystkich jagod i twierdzi z
cala stanowczoscia, ze najlepiej smakuje to:
http://www.poetschke.de/cgi-bin/ic/poetschke/362213.
html?id=N5KUFIsM
'Sunshine Blue' to niewielka jagoda ale niesamowicie wydajna i niezwykle
smaczna. Mam tylko jedna ale na wiosne zamawiam wiecej. Plusem jest tez
to, ze jest zimozielona. Goraco polecam. Aha, od tego samego producenta
mam tez nasze rodzime, lesne jagody. jakies 10 krzaczkow. Rosna sobie
pod domem. Ide tak sobie i zrywam i nawet do lasu nie musze. Wszystkie
sie bez problemu przyjely, tez u sasiadow i znajomych. Zlozylismy
wspolne zamowienie na 45 szt. i ani jedna nie padla, gdyz sadzonki byl
zahartowane i pierwszorzednej jakosci. Gdyby ktos telepal sie przez
polnocne Niemcy, to powinien zajechac tu: http://www.dierking.de/

Irek kochany

12. Data: 2005-01-13 13:58:58

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 'Sunshine Blue' to niewielka jagoda ale niesamowicie wydajna i niezwykle
> smaczna.
Teraz powstaja coraz to nowe odmiany (krzyzówki). Ze zdjecia widac, ze
jagoda ma duzo wspólnego z borówka amerykanska
a skoro nie jest wysoka to widac dodali jej cos z jagody lesnej - musiala
wyjsc bardzo dobra.
Wyglada na to, ze i tak wyszlo na nasze :-)))
pozdrawiam, Bogda>

13. Data: 2005-01-13 14:06:48

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Bogda schrieb:

> [...]
> wyjsc bardzo dobra.
> Wyglada na to, ze i tak wyszlo na nasze :-)))

Slowem: strzyzone, nie golone?

Irek

14. Data: 2005-01-13 15:42:43

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A smak czy to nie jest zaleta? poza tym borówka znacznie lepiej i dłużej
> trzyma sie na krzaku, można ją zerwać kiedy się chce, podczas gdy kamczacka
> nie dość, że kwaśna i mała to obsypuję się szybko i ląduje pod krzewem. Może
> ja mam niezbyt dobrą odmianę ale trzymam ją tylko ze względu na walory
> estetyczne.
> Zgadzam się z Marią, że jeśli chodzi o wymagania to przy tej amerykańskiej
> trzeba się trochę natrudzić ale wysiłek się bardzo opłaca !! Miernikiem
> wartości jest dla mnie fakt, że jest to owoc najchętniej spożywany i zrywany
> [...]

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby mieć jedną i drugą.Nierówne
dojrzewanie dla jednych jest zaletą, dla innych wadą.To są rośliny
całkiem różne, nawet ze sobą nie spokrewnione.Smak owoców inny
wszystko pozostałe również inne.
Pozdrowienia. Mirzan

15. Data: 2005-01-13 16:13:45

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nic nie stoi na przeszkodzie, aby mieć jedną i drugą.> > >

Poddaję się, ale gdybym miała wybrać tylko jedną nie zastanawiałabym się 5
minut:-)
pozdrawiam jagodowo,
Bogda>

16. Data: 2005-01-13 17:19:28

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poddaję się, ale gdybym miała wybrać tylko jedną nie zastanawiałabym się 5
> minut:-)
> pozdrawiam jagodowo,
> Bogda>

Jeśli przypomnisz wiosną, wyślę Ci sadzonkę bardzo smacznej,
słodkiej jagody kamczackiej, która nie ma żadnych wymagań, nawet
o wodę nie upomina się.
Pozdrawiam. Mirzan

17. Data: 2005-01-13 20:54:41

Od: "Kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli przypomnisz wiosną, wyślę Ci sadzonkę bardzo smacznej,
> słodkiej jagody kamczackiej, która nie ma żadnych wymagań, nawet
> o wodę nie upomina się.
> Pozdrawiam. Mirzan

wyślij mnie :)

pzdr smakowicie Kuleczka:)

18. Data: 2005-01-13 21:00:26

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wyślij mnie :)
>
> pzdr smakowicie Kuleczka:)

Gdybyś przejazdem wstąpiła, to dorosłe krzaki czekają.
A jak nie po drodze, wyślę wiosną
Pozdrawiam, Mirzan

19. Data: 2005-01-14 11:18:43

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli przypomnisz wiosną, wyślę Ci sadzonkę bardzo smacznej,
> słodkiej jagody kamczackiej, która nie ma żadnych wymagań, nawet
> o wodę nie upomina się.
> Pozdrawiam. Mirzan

Bardzo dziękuję.Czy to możliwe żeby te odmiany aż tak się różniły?
Bo ja mam jedną, czy z tej Twojej naprawdę nie obsypują się owoce przy
najmniejszym dotkinięciu?
Owszem widziałam kiedyś w TV jak Pani chwaliła tę jagodę ale czego to nie
opowiadają w TV!!
Jednak nie mam powodu żeby nie wierzyć Tobie ,dlatego jeśli to nie kłopot
proszę o zarezerwowanie 1 szt.
Jak mogę sie odwdzięczyć?
pozdrawiam,
Bogda

20. Data: 2005-01-14 11:57:16

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> opowiadają w TV!!
> Jednak nie mam powodu żeby nie wierzyć Tobie ,dlatego jeśli to nie kłopot

Mam tych jagód kamczackich ok 80 krzaków, w kilkunastu typach,
bo nie są to rejestrowane odmiany. Są takie co się obsypują i takie
na których owoc wisi dość długo. Rozmnożyłem niską, słodką o wielkich
owocach.
pozrawiam Mirzan

Truskawki, jakie odmiany polecicie?
bylo (w 2001!)Re: Jak pomnożyć dracenę