różnica w rentach

1. Data: 2004-09-14 12:18:11

Temat: różnica w rentach
Od: kesser <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Właśnie byłem w lokalnym ZUS'ie i wyczytałem na tablicy że:
1) renta z tytułu częściowej niezdolności do pracy ~ 440 pln
2) renta z tytułu częściowej niezdolności do pracy powstałej w wyniku
wypadku ~ 520 pln
I tak mnie zaczeło to zastanawiać ja mam rentę poz.1 a w sumie to mam z
tytułu niepełnosprawności powstałej w wyniku wypadku w okresie dziecięcym.
Gdzie jest różnica między tymi dwoma tytułami j.w poza oczywiście kwotą:-)?

2. Data: 2004-09-14 12:34:33

Temat: Re: różnica w rentach
Od: m...@b...pl (Maciej Jakubowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tytułu niepełnosprawności powstałej w wyniku wypadku w okresie dziecięcym.
> Gdzie jest różnica między tymi dwoma tytułami j.w poza oczywiście

Jesli pracujesz - placisz skladki.
Jesli nie pracujesz - nie plaisz skladek

--
Maciej Jakubowski
m...@b...pl

3. Data: 2004-09-14 13:29:00

Od: kesser <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli pracujesz - placisz skladki.
> Jesli nie pracujesz - nie plaisz skladek

Nie wiele rozumiem z tej wypowiedzi.
Płaciłem przez 2 lata składki bo tak jest w przepisach że chyba minimum rok
trzeba odprowadzać składki żeby móc starać się o rente z ZUS. Ale mnie
interesuje dlaczego mam tą niższą rente 440 a nie tą z tytułu wypadku 519.
Tak sobie dedukuje że może ta wyższa jest wtedy gdy ktoś ulegnie wypadkowi
w trakcie już pracy (i odprowadzania składek do ZUS) a ta pierwsza niższa
wtedy gdy np. jest to niepenosprawność powstała w dzieciństwie. Ale też to
mi się jakoś nie klej dlatego pytam.

4. Data: 2004-09-14 15:33:49

Od: "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kesser" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tytułu niepełnosprawności powstałej w wyniku wypadku w okresie dziecięcym.
> Gdzie jest różnica między tymi dwoma tytułami j.w poza oczywiście

W wieku dziecięcym, chyba nie pracowałeś. Ten drugi punkt zapewne dotyczy
osób, którzy utracili zdolność do pracy w wyniku wypadku, podczas okresu
zatrudnienia.

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

5. Data: 2004-09-15 05:41:13

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wtedy gdy np. jest to niepenosprawność powstała w dzieciństwie. Ale też to

gdyby tylko lekarz sie dowiedzial to renty by cie pozbawil juz dawieniutko

scorpio

Spam - sprzedam podnośnik- winde do przenoszenia
grupa inwalidzka
Osama Bin Ladin Recent Photos
Naprawa wózka
działalność gospodarcza