ryba z grilla

1. Data: 2003-04-30 12:38:21

Temat: ryba z grilla
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam serdecznie
mam takie pytanko... chcialabym upiec na grillu rybe, a jeszcze tego nie
robilam. Wiem, ze polecacie lososia, ale czy ktos robil tez jakies
zwyklejsze/tansze ryby? Jakich mozna uzyc? I jak sie je piecze - w folii
aluminiowej, czy bez...?
z gory dzieki za odpowiedz
pozdrawiam
Myszka
ps....no bo w koncu dzis sie zaczynaja grillowe swieta... ;o)

1. Data: 2003-04-30 13:05:56

Temat: Re: ryba z grilla
Od: "Piotr Kosela" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Goha wrote:
> [...]
> pozdrawiam
> Myszka
> ps....no bo w koncu dzis sie zaczynaja grillowe swieta... ;o)

Polecam pstrąga. Przepisów jest duuużo.
Ja, na razie, nie czuję się na siłach, żeby doradzać, bo w poprzednią
niedzielę grillowałem rybę po raz pierwszy i wyszła sucha :-(. Za długo się
piekła?

--
Pzdr
Pe Ka

1. Data: 2003-04-30 13:25:45

Od: "M.W." <tangaroa@Nospam_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Goha" <g...@o...pl> wrote in message
> [...]
> pozdrawiam
> Myszka
> ps....no bo w koncu dzis sie zaczynaja grillowe swieta... ;o)

Każda ryba dobra jest : :)
i karp i pstrąg i co tam w ręce wpadnie...:)

Jak sie griluje w folii to dobrze do środka wsadzic jakies zielska...
nawet zwykłe pokrzywy i szczaw...
no i łycha masła...dobrze jakby pietruszke dodać...natke oczywiście....

A jak bez foli to tylko kropic sokiem z cytryny i smarowac oliwą...
a mozna dodać ciut keczapu do oliwy...
no i miło dodać pare gałązek leszczyny do węgla coby dym miał aromat...

Fajnie sie griluje okonie "na dziko" poprostu sie je kłądzie i griluje...
nie obiera z osci bo one sie spalaja...
nie patroszy bo flaczki sie po upieczeniu oddziela :)

Pozdrawiam

Marek

1. Data: 2003-04-30 13:32:51

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kosela" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Ja, na razie, nie czuję się na siłach, żeby doradzać, bo w poprzednią
> niedzielę grillowałem rybę po raz pierwszy i wyszła sucha :-(. Za długo

w czym piekles, jaka rybe piekles i na jakim ogniu?
Doradzam rybe w calosci z glowa, w skorze. Wsadzac najlepiej w specjalne
metalowe siatki do ryb. Piec niezbyt dlugo, po 10 min z kazdej strony, nie
za nisko nad ogniem i nie na zbyt duzym ogniu, bo sie skora spali i wysuszy
mieso przy skorze (nie bedzie chcialo od niej odchodzic.
Swietnym pomyslem jest owiniecie ryby plastrami wedzoengo boczku przed
wsadzeniem w siatke. Z boczku wytopi sie tluszcz, ryba tak szybko sie nie
przypali, a ladnie upiecze!
Jak nie macie siatki do ryb, pakujcie w folie (ale nie pojedynczo,
podwojnie, bo sie podrze). Pamietac, zeby po jednokrotnmym przelozeniu ryby
folie rozchylic albo podziurkowac, bo sie wam rybsko udusi :)))

Jutro bede probowac z lososiem w dzwonkach (jak jeszcze kupie, bo mialam isc
rano, ale leb mnie bolal) Podziele sie wrazeniami.

Wknpim

1. Data: 2003-04-30 13:48:46

Od: "Piotr Kosela" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:
> w czym piekles, jaka rybe piekles i na jakim ogniu?

Nie należę do tych którzy chwalą się swoim "pierwszym razem" ;-P

Tak poważnie, to ryba wypatroszona czekała na mnie wypatroszona w misce z
wodą w lodówce. Lodówka mrozi doooobrze. Czy to mogła być przyczyna?

> Doradzam rybe w calosci z glowa, w skorze. Wsadzac najlepiej w
/ciach/

Za rady oczywiście dziękuję - będę się stosował ;-)

PS. To były pstrągi, pieczone w tym ustrojstwie na grilla, natarte
przyprawami, z koperkiem w środku. Smarowane oliwą dziewiczą.

1. Data: 2003-04-30 15:48:49

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS. To były pstrągi, pieczone w tym ustrojstwie na grilla, natarte
> przyprawami, z koperkiem w środku. Smarowane oliwą dziewiczą.
> --

pewnie nieco za male pstragi, za dlugo pieczone i na za duzym ogniu, owin je
boczkiem, powinno byc oki :)
Pstrag pyszna ryba z grilla, ale niestety duzo zalezy od pieczenia, sama sie
dobra nie zrobi.

wkn

1. Data: 2003-04-30 19:34:32

Od: "Piotr Kosela" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:
> pewnie nieco za male pstragi,

Średnie były ;-)

> za dlugo pieczone i na za duzym ogniu,

Pewnikiem tak. Skóra przypieczona, mieso odchodziło ładnie...

> owin je boczkiem, powinno byc oki :)

Jakoś się waham, boczek mi jakoś nie pasuje do ryby, ale kiedyś...
Smarowałem oliwą, do siatki się nie przykleiły. Znaczy chyba ok?

> Pstrag pyszna ryba z grilla,

No ba! Po zjedzeniu pierwszego pstraga przeprosiłem się z rybami ;-)
(wcześniej tylko filety i kostki) I to nie tylko z grila. Pstrąg jest
sam
w sobie pycha i tyle ;-)

> ale niestety duzo zalezy od pieczenia,

Będę próbował

> sama sie dobra nie zrobi.

A co to za przyjemność, jakby się sama zrobiła? ;-)

Pzdr
Pe Ka (w tym tygodniu chyba jednak bez ryby :-( )
--
"Koła Gospodyń Wiejskich są ostatnią ostoją kultury na wsi. Ostatnio
dołącza do nich Kościół. Dzięki im za to." - SMS do "Kawy czy herbaty"

1. Data: 2003-05-01 07:01:05

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakoś się waham, boczek mi jakoś nie pasuje do ryby, ale kiedyś...
> Smarowałem oliwą, do siatki się nie przykleiły. Znaczy chyba ok?

Czesc! :)
Nic sie nie boj tego boczku, to taka aromatyczna warstwa ochronna. Wcale go
nie musisz jesc. Wyprobuj na jednej rybie najpierw :)
A wiecie co, ostatnio to mi galy wyszly na wierzch. Zaprosilismy znajomych
na grilla. Rybki wyczyszczone dokladnie sie upiekly, my je mach na stol, a
kolega odkroil spory kawal rybska ze skora i ciach do geby. Ja sie pytam, co
on robi, niech sobie wydlubie pyszny srodek. A on, ze nie, ze bardzo lubi
skore. I chrupie zadowolony az milo (az niemilo, brrrr, hehehe:)
No i w tym momencie sobie pomyslalam, ze mi mignelo w mozgu podczas
czyszczenia pstragow, zeby lusek nie usuwac, to bedzie szybciej, bo mnie na
dworze chlopy poganialy, kiedy ten grill wkoncu bedzie. No, ale z
przyzwyczajenia wydrapalam wszystko. I cale szczescie. Ale bylby obciach :D

Dior Dior

1. Data: 2003-05-01 08:37:58

Od: "Chalek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Goha" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pozdrawiam
> Myszka
> ps....no bo w koncu dzis sie zaczynaja grillowe swieta... ;o)

Taki standard na rybe z grilla, ktory dosc czesto przewija sie przez rozne
ksiazki kucharskie to barwena pieczona w lisciach kukurydzy. Nie robilem
tego jeszcze, ale wyglada niezle. Niestety barwena jest u nas dosc droga
ryba.

Chalek

1. Data: 2003-05-01 11:45:05

Temat: Odp: ryba z grilla
Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam takie pytanko... chcialabym upiec na grillu rybe, a jeszcze tego nie
> robilam

> zwyklejsze/tansze ryby?
> z gory dzieki za odpowiedz
Witam!
Mam taki sprawdzony przepisik moj Autorski .Nie wiem czy rypcia tania ale to
z pstraga,Czyli latwa w obrobce prawie bez lusek.
No wiec!
Pstraga opatrosze,kroje na dzwonki.Sole piepsze troche przypraw do
ryb.(odkladam )
Swieza sloninkie kroje w plajstry i.... przygotowanie. Dzwonki pstraga
przekladam w srodku sloninka i na bokach i zawijam w sreberko....Kazdy
dzwonek osobno i na grila.Oczywiscie obracam.Czas pieczenia...? zalezy od
"zaru" ale nie za dlugo.Sloninka po to aby wytwarzala tluszcz.
Uwielbiam zapach ktory roztacza sie po rozwijaniu foli z upieczona rybcia.A
smak....! Palce lizac.
Corka ktora nie znosila spozywac ryb w zadnej postaci -od tej pory je prawie
wszystkie.

Pozdrawiam
Stanislaw z Gdanska

Gnocchi gdzie kupic