rytmonorm a alkohol

1. Data: 2000-08-29 00:13:07

Temat: rytmonorm a alkohol
Od: Robert Mycek <k...@d...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Jestem skazany na ten lek. Mam zatem pytanie jak specyfik ten
dogaduje sie z ognista woda?
I jeszcze jedna sprawa, czy jest jakis tanszy zamiennik (izoptin,
propranolol odpada).

-------------
pozdrowko

2. Data: 2000-08-29 09:36:47

Temat: Re: rytmonorm a alkohol
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Aug 2000, Robert Mycek wrote:

> Jestem skazany na ten lek. Mam zatem pytanie jak specyfik ten
> dogaduje sie z ognista woda?

bardzo zle - mozna kopnac w kalendarz

> I jeszcze jedna sprawa, czy jest jakis tanszy zamiennik (izoptin,
> propranolol odpada).

te leki, ktore podajesz nie sa zamiennikami propafenonu (czyli
rytmonormu) Propafenon to klasa IC wg klasyfikacji Willamsa,
werapami (isoptin) klasa IV a propranolol - jak kazdy beta-bloker
- klasa II. Natomiast zamiennikiem rytmonormu (tanszym) jest
polski polfenon (generyk tego samego preparatu)

W czasach kiedy pracowalem na kardiologii uwielbialem zajmowanie
sie zaburzeniami rytmu. Jest to bardzo ciekawa dziedzina.
A propos - dlaczego nie mozesz propranololu - moze mozna inne
beta-blokery - przyznaje, ze ta grupe lubie bardzo - lubi
ja tez wiekszosc kardiologow.

Pozdrowienia

P.K.
----