rzucić palenie?

1. Data: 2006-01-09 13:05:36

Temat: rzucić palenie?
Od: "Anna lt" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mąż rzucił palenie papierosów od 1 stycznia po około 15 latach palenia
(średnio wypalał paczkę dziennie)
Mam pytanie, jakie zagrożenia zdrowotne to ze sobą niesie?
Dziwnie brzmi to pytanie bo głównie niesie to za sobą korzyści,
ale z pewnościa odstawienie tak z dnia na dzień nikotyny ma też jakies
ujemne strony dla organizmu?
Brak koncentracji, tycie to juz dało się mężowi we znaki
ale czy z medycznego punktu widzenia ma to jakieś negatywne skutki na
organizm?
Mąż nie stosuje żadnych plastrów, gum itp z nikotyną.
Dodam, że ma problemy z nadcisnieniem.
Nadal pije kawę (choć rzadko)
pije też bardzo mocną herbatę (3-4 razy dziennie)

pozdrawiam
anka

2. Data: 2006-01-09 13:26:06

Temat: Re: rzucić palenie?
Od: "MARKETING" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Komórki odczuwają głód nikotynowy przez max 20 dni. Potem to walczysz tylko
z psychiką. Ja rzuciłem 9 czerwca i tylko silne postanowienie nie pcha mnie
w pety. Liczy się tylko psycha. Wspieraj go. Zagrożenie dla zdrowia to
niesie tylko palenie papierosów.W 6 miesięcy przytyłem 8 kilogramów, ale
wyszło to mi na dobre, bo przy 192cm wzrostu wazyłem przed 77kg, a teraz
86kg.Problemy z nadciśnieniem może mieć właśnie od papierosów. Polecam
wizytę u kardiologa i łykanie betablokerów. Życzę szczęścia i samozaparcia.

3. Data: 2006-01-09 13:32:49

Od: Mała Mi <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna lt" napisała ...

> Mąż rzucił palenie papierosów od 1 stycznia po około 15 latach palenia
> (średnio wypalał paczkę dziennie)
> Mam pytanie, jakie zagrożenia zdrowotne to ze sobą niesie?

Zagrożeń żadnych. :-)
Trzeba się natomiast liczyć z dosyć przykrymi skutkami
odstawienia. Od ogólnej irytacji poprzez bezsenność
i zwiększone łaknienie po silne bóle/zawroty głowy
i stany depresyjne.
Tych objawów jeszcze kilka, ale na ogół nie występują
wszystkie razem. I nikt jeszcze od nich nie umarł. :-)
Trzeba po prostu przeczekać.
Mnie np. depresja się nie dopadła, ale zawroty głowy
miałam na tyle silne, że przez kilka dni nie byłam
w stanie prowadzić samochodu. Minęły. :-)
Niektórzy powiadają, że w rzucaniu palenia najtrudniejsze
są tzw. trójeczki - trzeci dzień, trzeci tydzień i trzeci miesiąc.
U mnie się potwierdziło.
Generalnie na początku jest ciężko, ale nie aż tak, jak sobie
palacze wyobrażają. A kluczem do sukcesu jest nastawienie
psychiczne. Jeżeli ktoś naprawdę chce rzucić i odpowiednio się
zmotywuje, to rzuci. A jak "chce, ale nie do końca", to nic z tego.
Bo znajdzie jakiś mniej lub bardziej bzdurny pretekst, dlaczego musi
palić. I się go uczepi. Dodawany do papierosów amoniak
będzie równie dobry jak ogólna szkodliwość rzucenia palenia. ;-)

> Brak koncentracji, tycie to juz dało się mężowi we znaki

Tycie po tygodniu ?
To raczej wynik nadmiernego objadania się niż rzucenia palenia
jako takiego. Sporo osób ma tendencję do jedzenia "zamiast",
ale nad tym trzeba po prostu zapanować.
Nieco później może rzeczywiście pojawić się pewne
zwolnienie przemiany materii. Ale i na to jest lekarstwo -
trzeba się po prostu więcej ruszać.

Pozdrawiam !
Mała Mi (172 dzień bez papierosa)

4. Data: 2006-01-09 14:05:45

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna lt"

> Mąż rzucił palenie papierosów od 1 stycznia po około 15 latach palenia
> (średnio wypalał paczkę dziennie)

Noworoczne postanowienie? W sumie kazdy dzien jest dobry na rzucanie nalogu.
Ale chwala mu za to, ze sie zdecydowal :)
Najgorszy dla niego bedzie pierwszy rok bez papierosa - moze miec chwile
zalamania, jak i zlosci. Moze miewac sny, w ktorych pali, bedzie wstawal z
uczuciem jakby przed chwila zapalil (smak w ustach).

15 lat lat, to sporo, aby nabyc pewnych przyzwyczajen (trzymanie papierosa w
palcach). Trzeba troche czasu zanim mozg o tym zapomni i nie bedzie sie
ponownie upominal. Jesli bedzie mial chec na podjadanie, to lepiej, zeby to
byly owoce swieze, suszone.

Dobrze by bylo, aby nie przebywal wsrod osob palacych, a szczegolnie
czestujacych papierosem.
Po mniej wiecej roku zauwazy u siebie glebszy/pelniejszy i swobodniejszy
oddech. Jesli miewal kaszel palacza, to z czasem rowniez zaniknie. Po tylu
latach palenia organizm potrzebuje bodajze ok.5 lat na oczyszczenie pluc (z
braku czasu nie szukam teraz linkow - gdzies kiedys to przeczytalam).

> Dodam, że ma problemy z nadcisnieniem.
> Nadal pije kawę (choć rzadko)
> pije też bardzo mocną herbatę (3-4 razy dziennie)

Jesli ma nadcisnienie, to rzucenie palenia tylko mu w tym pomoze. Kawy pic
nie powinien, a herbate slabsza (moze lepiej np. zielona, czerwona,
owocowa?)

--
Pozdrawiam i zycze WAM wytrwalosci
Iwona niepalaca od 17lat :) poczatki byly naprawde trudne...

5. Data: 2006-01-09 19:43:42

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 9 Jan 2006 15:05:45 +0100, *Iwona_s*
<news:dptqln$99t$1@news.dialog.net.pl> napisał(a):

> Kawy pic
> nie powinien, a herbate slabsza (moze lepiej np. zielona, czerwona,
> owocowa?)

Co masz przeciwko czarnej herbacie, bo jej tu nie wymieniłaś?

--
Kaja

6. Data: 2006-01-09 23:51:03

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

> Jesli ma nadcisnienie, to rzucenie palenia tylko mu w tym pomoze. Kawy
> pic nie powinien, a herbate slabsza (moze lepiej np. zielona,
> czerwona, owocowa?)

A niby dlaczego nie może pić kawy?
--
Marek Li

7. Data: 2006-01-10 02:09:47

Od: "Jacek S." <s...@z...avr> szukaj wiadomości tego autora

Marek Li wrote:
> Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

> A niby dlaczego nie może pić kawy?

A niby dlaczego może?
--
Jacek S.

8. Data: 2006-01-10 06:20:05

Od: Mała Mi <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" napisał ...

> A niby dlaczego nie może pić kawy?

Może, tylko że w pierwszej fazie rzucania palenia
na ogół lepiej jej unikać. Podobnie jak kilku
innych rzeczy, które dotychczas kojarzyły się
z paleniem. A połączenie kawa + papieros
jest dla większości palących aż nadto oczywiste.

Pozdrawiam !
Mała Mi

9. Data: 2006-01-10 09:06:44

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja"

> Co masz przeciwko czarnej herbacie, bo jej tu nie wymieniłaś?

Znalazlam chwile czasu, wiec...

...moze wyraze sie inaczej;) -
Lepiej pic roznorakie herbaty (tyle ich mamy na rynku), nie tylko czarna
) - chociaz ta tez ma swoje zalety, ale nie mocna (!), a taka pije maz
Anny.

Godna uwagi jest herbata czerwona i zielona - normalizuja cisnienie (maz
Anny It ma problem z cisnieniem), jak rowniez pomocne sa w trawienu/nadwadze
(w razie jesli maz Anny zacznie za duzo podjadac podczas walki z nalogiem).
Reszta w linkach:

http://www.poradnikzdrowie.pl/19_397.htm
http://www.republika.pl/omihal/opisherbat.html
http://www.resmedica.pl/zdart129911.html
http://www.resmedica.pl/zdart10999.html
http://hyperreal.info/drugs/go.to/art/2242

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

10. Data: 2006-01-10 09:07:50

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li"

> A niby dlaczego nie może pić kawy?

Przy nadcisnieniu moze byc niewskazane, czasem niewielkie jej ilosci sa
dozwolone http://glinki.com/?l=whcnea , ale wszystko zalezy od pacjenta
(jego cisnienia). W przypadku meza Anny, bo do jej postu sie odnosze, picie
kawy moze rownac sie z checia zapalenia papierosa.

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego – w bledzie trwac / /
Cyceron

Cisnienie?
Syndaktylia palców
Jestem po wizycie u okulisty