sadzenie cebuli

1. Data: 2011-02-09 10:21:35

Temat: sadzenie cebuli
Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy robic to z nasion czy z tych małych cebulek?
i kiedy?

2. Data: 2011-02-10 00:04:08

Temat: Re: sadzenie cebuli
Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

?Rafał wrote:
> czy robic to z nasion czy z tych małych cebulek?
> i kiedy?

to zależy ile masz hektarów.

moon

3. Data: 2011-02-10 14:17:15

Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

e tam
dla siebie tylko

4. Data: 2011-02-10 14:55:19

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

?Rafał wrote:
> e tam
> dla siebie tylko

kup w sklepie, to naprawdę szkoda roboty.

moon

5. Data: 2011-02-11 07:03:04

Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kup w sklepie, to naprawdę szkoda roboty.

hm to po co ogrody i ta grupa?

6. Data: 2011-02-11 08:37:59

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy robic to z nasion czy z tych małych cebulek?

> i kiedy?

Posadź małe cebulki,czyli dymkę,do wczesnego zużycia.Posiej nasiona,będzie
z tego siewu,z przerywania szczypior,dymka na przyszły sezon,z małych cebulek.
Oraz większe cebule które będą się dobrze przechowywać.
Małe cebulki muszą być wysuszone w cieple,aby w trakcie tego wygrzewania zabić
zawiązek pędu kwiatowego,i to dopiero będzie dymka.Od dymić,bo kiedyś ten proces
odbywał się przy piecu.
Pozdrawiam.mirzan

7. Data: 2011-02-11 10:45:53

Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

ok dzięki bardzo

8. Data: 2011-02-11 22:55:05

Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> czy robic to z nasion czy z tych małych cebulek?
> i kiedy?

Jeśli rozpoczynasz przygodę z ogrodem to proponuję uprawę z małych cebulek,
czyli dymki. Mirzan bardzo ładnie Ci to opisał, jednak...
Uprawianie cebuli z nasion jest może dobre dla większych ogrodów. Ja mam
jedną małą grządkę cebuli, w zasadzie na zielone i jesień i nie używam
nasion. Przy kupnie dymki sugeruję wybierać tę większą ok 1,5 cm średnicy.
Czasami w sklepach jest mała dymka tak ok. pół cm. średnicy i w zasadzie
nie wiadomo czy to nasiona czy dymka. Jak nie zgnije to ptaki wybiorą na
zielone i po cebuli.
Kiedy sadzić cebulę? Nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie. Jak ziemia
obeschnie, ogrzeje się, minie niebezpieczeństwo śniegu i mrozów - to tak
może być między połową marca a początkiem maja. W zależności od pogody.

Antoni Broniak

9. Data: 2011-02-12 18:06:06

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości

> czy robic to z nasion czy z tych małych cebulek? i kiedy?

Hejka. Zaniechałem uprawy cebuli z siewu (nasion) ze względu na
mączniaka. Wiosną tez przestałem się spieszyć z sadzeniem dymki. Uważam, że
lepiej posadzić gdy się ziemia dostatecznie nagrzeje.
Pozdrawiam allilosulfinowo Ja...cki

10. Data: 2011-02-12 18:23:59

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> mączniaka. Wiosną tez przestałem się spieszyć z sadzeniem dymki. Uważam, że

> lepiej posadzić gdy się ziemia dostatecznie nagrzeje.

Czytałem o zastosowaniu kwasu salicylowego,w zwalczaniu chorób grzybowych
roślin.Podobno wywołuje naturalną odporność na cały sezon uprawowy.Może zwalczy
mączniaka? Wypróbuję w tym roku,na czym się tylko da.
Pozdrawiam.mirzan

Kosiarka z przednim napędem, a może inna
Przycieli teraz wszystkie krzewy na osiedlu-dobrze?
Proszę o pomoc!
sadzenie tulipanów
Mój patent na mech