schab w galerecie

1. Data: 2001-09-04 08:07:27

Temat: schab w galerecie
Od: "Przemek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Czy moze ktos mi podac przepis na schab w galarecie, ogolnie wiem jak go sie
robi tylko przewaznie wychodzi suchy.

Dzieki za pomoc

Przemek

1. Data: 2001-09-04 09:07:44

Temat: RE: schab w galerecie
Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Przemek

> Czesc
>
> Czy moze ktos mi podac przepis na schab w galarecie,
> ogolnie wiem jak go sie
> robi tylko przewaznie wychodzi suchy.

Schab obsmażyć na bardzo gorącym tłuszczu szybko i z każdej strony.
Posolić, doprawić (ja daję czosnek i majeranek). Włożyć do naczynia
żaroodpornego, obłożyć cieniutkimi plastrami słoniny. Przykryć, upiec.
Po ostygnięciu pokroić w plastry, zalać galaretą, ugarnirować.

Można jeszcze przed pieczeniem zamarynować, np. w mieszance octu,
oleju, warzyw i przypraw albo w kwaśnym mleku/kefirze. Pzynajmniej na
noc, ale lepiej na dwa dni.

Ogólnie od schabu pieczonego wolę łopatkę - jest miękciejsza, bardziej
tłusta i dzięki temu soczysta i delikatna po upieczeniu. Niestety, ze
względu na mniej regularny kształt nie nadaje się do galarety.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

Obiecany piernik
araby na zyczenie Gosi - HUMUS
wkupne rympala
Gofry - ratunku!!!!!!!!!!!