schabowe

11. Data: 2006-03-15 13:38:29

Temat: Re: schabowe
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam wyczucie do miesa, jestem na diecie miesnej, wiec codziennie jakies
> miesko musi byc.
> Schabowy w panierce byc moze nie wypuscil tego bialego soczku soi, panierka
> je wchlonela.
Serdecznie dziękuję, że o tym napisałeś.:-)
Kupuję co poniedziałek mięso świeże w jednym sklepiku, zazwyczaj wieprzowinę,
umiem tylko rozpoznać, czy mięso pochodzi z młodego zwierzaka. Moja wyobraźnia
nie sięga tak daleko, że ktoś bez mojej zgody "paskudzi" mi mięso soją? Czy
naprawdę są przepisy normujące tę kwestię?

> Pozdr
> maf

Pozdrawiam Areta>

12. Data: 2006-03-15 13:50:21

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Mar 2006 08:20:36 +0100, Killer napisał(a):

> A ja w sobotę kupiłem pół świnki na wsi, zbadałem mięsko i nie mam takich
> problemów:)

Hmm... a moglbys dac cynk, jak sie zalatwia takie "prywatne" przebadanie
miesa? Sa jakies punkty, trzeba sie umawiac? Mam czasem okazje kupic
jagniecine i prosiaka "od chlopa", ale mam watpliwosci, czy sprzedawca
zleca kontrole, a jedzenia swininy nieprzebadanej bym nie zaryzykowal.

Maciek
"Invent something idiot-proof,
and they will invent a better idiot"

13. Data: 2006-03-15 14:03:31

Od: "Killer" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jagniecine i prosiaka "od chlopa", ale mam watpliwosci, czy sprzedawca
> zleca kontrole, a jedzenia swininy nieprzebadanej bym nie zaryzykowal.

Zanim zapłacę za mięso, odcinam kawałek z "pachwiny" i zawożę do lekarza
weterynarii do zbadania na obecność włośnia. Jest to dość proste badanie i
dlatego równolegle zawożę próbkę mięsa do lekarza w ubojni gdzie jest badane
dokładnie - taki mam układ z gospodarzem od którego kupuję.

"Świerzynka" - wątróbka+mięsko z lekkim tłuszczykiem pokrojone doś drobno +
czosnek + cebulka + przyprawy. Podsmażone, uduszone. Pychaaaa!!! Być może
ktoś z Was inaczej to przyrządza, może się podzielicie jak???

Pzdr
Jacek Szczecin

14. Data: 2006-03-15 15:04:24

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Killer" <b...@s...pl> wrote in message
> ktoś z Was inaczej to przyrządza, może się podzielicie jak???

Przepis z mojej strony przyslany przez Jarka.
"Swiezynka Luksusowa
Z tuszy swieżo ubitej swinki(to bardzo ważne aby mięso nie było
przechłodzone w lodówce!)odcinamy kawałki mięska - podgardle, boczek
łopatka, częsci od karkówki(dla uproszczenia po 150 gr.z każdej częsci).
Kroimy na większe porcje i wrzucamy na duża patelnię z rozgrzanym smalcem.
Porcje często obracamy, aby zarumieniły się z każdej strony. Wtedy dodajemy
cebulkę pokrojona w półkrażki i obsmażamy do jej zeszkliwienia.Dodajemy
przyprawy( pieprz, majeranek, czosnek), jescze chwilę podduszamy i juz
gotowe. Do tego pasuje kiszony ogórek i oczywiscie Luksusowa. Smacznego "
Pozdr
maf

15. Data: 2006-03-15 15:43:13

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Mar 2006 15:03:31 +0100, Killer napisał(a):

(...)

Dzieki, przy okazji podzwonie po rzezniach i weterynarzach.

--
pozdrawiam,
Maciek

16. Data: 2006-03-15 15:43:32

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aretkka" <a...@p...onet.pl> wrote in message

Moja wyobraźnia
> nie sięga tak daleko, że ktoś bez mojej zgody "paskudzi" mi mięso soją?
Czy
> naprawdę są przepisy normujące tę kwestię?
Witam
Czytalem nt temat kilka artykulow.
hint: nastrzykiwarka
Nie zapisalem linkow.
Na teraz - "jak zrobic z 1kg miesa 1,8 kg szynki.
S z y n k a w i e p r z o w a
Mięso wieprzowe kl. I 80,00 kg
Mięso wieprzowe kl. III 20,00 kg
Polifosforan 0,45 kg
Karagen 1,00 kg
Cukier 0,80 kg
Izolat białka sojowego (SUPRO 595, IPSO MRd) 3,00 kg
Mąka ziemniaczana 1,00 kg
Askorbinian sodu 0,10 kg
Przyprawy 0,20 kg
Glutaminian sodu 0,20 kg
Woda 80,00 kg
--------
Glownie jest mowa o wedlinach, ale czytalem, ze cale tusze wieprzowe sa
nastrzykiwane(plastikowe elastyczne igly zeby omijaly kosci), widac to
zreszta po jakosci miesa.
Dlatego dobrze jest kupowac mieso w sprawdzonym sklepie.
Pozdr
maf

płyta gazowa ELECTROLUX EGG 677 ICN
Herbaciarnie i kafejki - na co zwracacie uwage?
klarowane masło
krem do tortu
Dziczyzna - trojmiasto