schnące tuje

11. Data: 2009-10-04 03:52:39

Temat: Re: schnące tuje
Od: "Vonski" <5...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " toolpusher" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:h9pl6e$sr0$1@news.onet.pl...
> Witam,
> Mam w ogrodzie tuje sszmaragdowe. Zauważyłem na jednej schnące pędy więc
> podlałem kilka razy je Aliette. Teraz widzę że schną wszystkie. Polega to
> na tym że tuja żółknieje od środka. Cała uschła jest w środku jedynie na
> zewnątrz pedy są zielone yzn końcówki pędów. Jak temu zaradzić??
>
>tez tak mialem
rozwiazanie:
Mszyca korzeniowa, wełnowiec korzeniowy (Rhizoceus flacifer)
- to trudne do wykrycia, żerujące na korzeniach i szyjce korzeniowej owady.
OBJAWY:
zahamowanie wzrostu, żółknięcie rośliny, utrata korzeni.
Gdy owady występują w dużej ilości można zauważyć wełnisty biały nalot na
ziemi lub dolnych częściach roślin. W mniejszej ilości można zaobserwować
biały nalot na korzeniach (podejrzaną roślinę należy wyjąć z doniczki).
ZWALCZANIE:
Zwalczamy przez zastosowanie środka o nazwie BASUDIN 25EC. Można go nabyć w
małych opakowaniach w sklepach ogrodniczych. Dostępny jest w postaci płynu
(i taki najlepiej zastosować) lub w postaci granulek (można zapobiegawczo
dodawać do ziemi). Basudin stosujemy w stężeniu zalecanym do podlewania lub
nieco bardziej stężony. Rośliny podlewamy przez podsiąkanie, to znaczy
nalewamy świeżo sporządzony roztwór na podstawek i trzymamy do momentu gdy
ziemia od góry będzie wilgotna (tylko ten sposób podlewania zapewnia, że
środek dotrze we wszystkie zakamarki zaatakowanych korzeni). Zabieg
podlewania koniecznie powtarzamy w ciągu najbliższych 1-2 tygodni, gdyż
pierwszy nie niszczy jajeczek szkodników. Oczywiście profilaktycznie należy
podlać wszystkie kaktusy, nie tylko te w których wystąpiły wyraźne objawy.
Jeżeli już raz wystąpiła u nas mszyca korzeniowa warto 1-2 razy w roku
(wiosna, jesień) wybić roślinę z doniczki i sprawdzić stan korzeni. Należy
obserwować swieżo nabyte rośliny. Można też zapobiegawczo podlać je
roztworem basudinu.

12. Data: 2009-10-04 11:59:33

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ha968s$q9i$1@achot.icm.edu.pl Vonski
<5...@a...pl> napisał(a):

> Zwalczamy przez zastosowanie środka o nazwie BASUDIN 25EC. Można go
> nabyć w małych opakowaniach w sklepach ogrodniczych. Dostępny jest w
> postaci płynu (i taki najlepiej zastosować) lub w postaci granulek

Hejka. Basudin został wycofany z obrotu 31.07.2008r.
Pozdrawiam aktualnie Ja...cki

13. Data: 2009-10-04 14:39:02

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" akuratny jak pieron:

> Hejka. Basudin został wycofany z obrotu 31.07.2008r.
> Pozdrawiam aktualnie Ja...cki

No tak, ale od czego podziemie gospodarcze, tudzież szara strefa, w
ostateczności mogilniki ;-)

Pozdrawiam anarchistycznie ;-) Johnny

Mycie auta a tuje
Re: trutki na szerszenie i osy