scones - angielskie ciastka z rodzynkami?

1. Data: 2004-05-26 21:00:07

Temat: scones - angielskie ciastka z rodzynkami?
Od: "Ruua" <r...@W...nat.pl> szukaj wiadomości tego autora

w zasadzie to ciasteczka, bo dosyc male byly, ale boje sie narazic
panoszacej sie tu mafii anty-zdrobnieniowej:)

a w samym temacie: w sklepie mark & spencer zjadlam te ciast(ecz)ka na
cieplo, z maslem i dzemem + angielska herbata. wysmienite! ciasto kruche,
maslane, smak obledny. czy robiliscie te ciastka w domu, czy przepis jest
trudny?

1. Data: 2004-05-27 08:00:41

Temat: Re: scones - angielskie ciastka z rodzynkami?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 26 May 2004 23:00:07 +0200, "Ruua"
<r...@W...nat.pl> wrote:

> [...]
>maslane, smak obledny. czy robiliscie te ciastka w domu, czy przepis jest

najlepsze scones (wym. skons) to robily moje dzieci w szkole ;))
to jest niejako podstawa podwieczorkow, albo tzw cream teas,- to
to z M&S, zabraklo tylko BARDZO gestej smietanki (Nie ubitej, a
po prostu gestesj = clotted cream, najlepsze).

przepisow na scones jest jak mrowkow.

podstawowy przepis (wziety z tej strony:
http://www.bbc.co.uk/food/recipes/database/scones_12
85.shtml

225g maki + dwie lyzeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
55g masla
25g cukru
150ml mleka

W misce wymieszac make z proszkiem i sola.
palcami wrobic maslo w w/w make tak, aby mieszanka przypominala
bulke tarta (mikser zrobi to bardzo dobrze w sekunde, ale
klasyczna szkola pieczenia tutejszego mowi, ze lepiej rekami, bo
sie wiecej powietrza wprowadza w mieszanke).
Wmieszac cukier.
Dodawac mleko i mieszac . czasem nie trzeba dodawac calego mleka,
bo chodzi o to, by ciasto dawalo sie obrabiac recznie!

wyjac na stolnice, wyrobic szybko i delikatnie, rozwalkowac na ok
2.5 cm grubosci. wycinac kolka o srednicy od tak 5 do 7 cm.
wylozycn na posmarowana maslem i posypana maka blache, pedzelkiem
posmarowac albo jajkiem rozbeltanym, albo samym mlekiem albo
mieszanka obu rzeczy.
Piec w piekarniku dobrze rozbucowanym - 220 stopni jakies 12 - 15
minut az zlote.
wyjac, ostudzic na drucianej podstawce.
podawac przeciete wzdluc, z dzemem, smietana, albo bez, albo z
samym maslem. do tzw afternoon tea.

wariacji na ten temat jest baaaardzo wiele - strona, ktora
podalam powyzej daje sporo przykladow przepisow na scones.
najpopularniejsze u nas sa zwykle (jak w przepisie), z rodzunkami
i odmiana z tartym zoltym serem dodanym do srodka i na wierzch.
przy tych dalabym juz sobie spokoj z dzemem i smietana ;P

W UK chyba prawie kazdy robil w zyciu scones, ja dawniej robilam
je malutkie i z powyzszych proporcji wychodzilo mi i z 15,
wiekszzym wycinakiem wyjdzie z 8.

trys

p.s. w pewnym sensie sa to bardziej dziwne buleczki niz
ciastka.....

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-05-27 21:28:52

Od: "ladies_view" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ruua <r...@W...nat.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c930gm$1inr$...@m...aster.pl...
> [...]
> maslane, smak obledny. czy robiliscie te ciastka w domu, czy przepis jest

nie znam przepisu, ale ... dla mnie to dobra wiadomość bo pamietam ich smak
z Londka :) ale nie wiedziałam, że w M&S tez mozna zjeść :)

Kolacja na cieplo-Krakow
Obiad chwalę
kapusta do schabowego
glutaminian sodu