sezon ogrodniczy...

1. Data: 2007-01-08 17:58:03

Temat: sezon ogrodniczy...
Od: <@neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i pozdrawiam wszystkich grupowiczów.
Jestem po raz pierwszy na grupie i mam pytanie:
- czy skoro jest tak ciepło, to czy można rozpocząć jakieś prace ogrodnicze,
np. przekopywanie ziemi, grabienie działki, jest ciepło ziemia
niezamarznięta,
a np. siew trawy można zrobić o normalnej porze.

Nie chę tracić czasu, gdyż wraz z rozpoczęciem wiosny zaczynają się prace
budowlane
i to wtedy pochłania mi najwięcej czasu.

pozdrawiam
Robert Pieńkowski

ps. ktoś może hodował tuje z nasion? jak się później przyjmują?

2. Data: 2007-01-08 18:13:12

Temat: Re: sezon ogrodniczy...
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niezamarznięta,
> a np. siew trawy można zrobić o normalnej porze.
:)))
'jesienia' kopie sie bez grabienia
aby woda lepiej wsiakala
:)
jak najbardziej mozna wziasc sie za porzadki
a nawet siew
:)
trawe tez mozna wysiac
bo zima w niczym jej nie szkodzi
wzejdzie gdy przyjdzie jej pora
:)
> Nie chę tracić czasu, gdyż wraz z rozpoczęciem wiosny zaczynają się prace
> budowlane
> i to wtedy pochłania mi najwięcej czasu.
:)
ja tez buduje domek
i dopiero teraz mam nieco wiecej czasu na ogord
:)

> ps. ktoś może hodował tuje z nasion? jak się później przyjmują?
:)
wysiej w pojemniku
powinny wzejsc bez problemu i wtedy przepikujesz do gruntu
:)
nieco szybszym sposobem a jednoczesnie gwarantujacycm
ze otrzymasz tuje podobne do tych
ktore sie Tobie podobaja jest ukorzenie
:)
z podrowieniami i usmiechami
smal

3. Data: 2007-01-08 18:36:14

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik @neostrada.pl napisał:

> - czy skoro jest tak ciepło, to czy można rozpocząć jakieś prace ogrodnicze,
> np. przekopywanie ziemi, grabienie działki, jest ciepło ziemia

Jeżeli chcesz teraz zagrabić rabaty z bylinami i cebulowymi,
to odradzam. Gleba nagrzeje się szybciej, ruszy wegetacja i gdyby
mocniej przymroziło w lutym lub marcu, będziesz miał straty :-(

Pozdrawiam, Barbara

4. Data: 2007-01-08 22:01:06

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ps. ktoś może hodował tuje z nasion? jak się później przyjmują?

Po co Ci tuje z nasion?
Jeść się tego nie da. Nakarmić jakieś pożyteczne zwierzę też nie. Na opał
lepiej posadzić jakieś brzózki.
Ozdobne to to też nie jest. Raczej jest to jedno z większych brzydactw.
No więc po co Ci tuje z nasion?
Jestem ciekaw.

Pozdrawiam
Leszek
www.ogrodniczy.eu

5. Data: 2007-01-08 22:05:41

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:enu0nu$iu9$1@atlantis.news.tpi.pl Użytkownik
<@neostrada.pl> napisał(a):

> - czy skoro jest tak ciepło, to czy można rozpocząć jakieś prace
> ogrodnicze, np. przekopywanie ziemi, grabienie działki, jest ciepło
> ziemia niezamarznięta,

Hejka. Nie tylko dodatnia temperatura decyduje o możliwości uprawy gleby
(przekopywania, grabienia). Bardzo wilgotna gleba, a taka jest obecnie chyba
wszędzie, gleba, która przylepia się do szpadla czy innych narzędzi niestety
nie nadaje się do uprawy. Trzeba zaczekać aż ziemia dostatecznie obeschnie.
Więcej, uprawiając mokrą, nasiąkniętą od deszczu glebę można zniszczyć jej
strukturę. :-(
Pozdrawiam grząsko Ja...cki
PS Chodzenie po bagnie wciąga. ;-)

6. Data: 2007-01-08 22:10:59

Od: michalina <m...@n...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):

> Pozdrawiam grząsko Ja...cki
> PS Chodzenie po bagnie wciąga. ;-)

Tia.. szczególnie chodzącego i potem Tak tu cicho o zmierzchu..
Pozdrawia grząsko michalina
P.S. Teraz to się boję pytać o cokolwiek, bo tak strasznie chciałam być
wykształciuchem a tu okazuje sie, że niestety.

7. Data: 2007-01-08 22:17:32

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>chyba
>wszędzie, gleba, która przylepia się do szpadla czy innych narzędzi
:)
nie nadaje sie czy tez raczej jest utrudniona?
:)
nie kazdy Dirku ma gline
a w glinie wlasnie w takiej namoknietej i rozkislej
nalepiej robi sie odchwaszczanie
:)
zaschnieta trzeba prawie kuc
a teraz pieknie wychodza z ziemi chwasciory
:)
> Trzeba zaczekać aż ziemia dostatecznie obeschnie.
:)
i pozniej do kopania uzywac mlota pnematycznego?
:)
>Więcej, uprawiając mokrą, nasiąkniętą od deszczu glebę można zniszczyć jej
>strukturę. :-(
> Pozdrawiam grząsko Ja...cki
:)
ciekaw bardzo jestem gdzie wyczytales te glupote
nijak majaca sie do praktyki
?
>PS Chodzenie po bagnie wciąga. ;-)
:)
jedyna rzecz z ktora sie zgadzam z Toba w tymposcie
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

8. Data: 2007-01-08 22:20:22

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lepiej posadzić jakieś brzózki.
> Ozdobne to to też nie jest. Raczej jest to jedno z większych brzydactw.
:)
thuje wygladaja t_h...jowo
ale to rzecz gustu
:)
brzozki tak ale tylko w mieszanym zywoplocie
a z wycieciem to nie taka prosta sprawa
jak bedziesz mial zyczliwego sasiada
:)

9. Data: 2007-01-08 22:37:53

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2007-01-08 22:49:45

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:038801c73372$b8fbda70$19f71753@nju Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):

> :)
> ciekaw bardzo jestem gdzie wyczytales te glupote
> nijak majaca sie do praktyki?

Literatury na temat ogólnej uprawy poszukaj sobie sam. :-)

> :)
> jedyna rzecz z ktora sie zgadzam z Toba w tymposcie
> :)

Bez łaski. ;-)
Pozdrawiam wyniośle Ja...cki

spotkanie w Swędowie