siarczan amonu na trawę

1. Data: 2009-05-23 20:14:41

Temat: siarczan amonu na trawę
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co Wy na to?
Czy nawożenie trawnika siarczanem amonu sprzyja wzrostowi
mchu w trawniku?
Osoba sprzedająca nawozy z powyższego powodu odradzała mi kupno siarczanu.

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2009-05-23 20:22:16

Temat: Re: siarczan amonu na traw
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mchu w trawniku?
> Osoba sprzedająca nawozy z powyższego powodu odradzała mi kupno siarczanu.

Zakwasza a to sprzyja mchom. Kup sobie saletrę wapniową "Nitrabor":
http://www.e-hortico.pl/go/_info/?id=930
I warto taki siewnik do nawozów, piasku, trawy:
http://www.e-kosiarki.pl/go/_info/?user_id=3136

Niewielka cena ale fantastyczny - polecam.

3. Data: 2009-05-23 20:48:08

Temat: Re: siarczan amonu na trawę
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gv9lic$pl$1@atlantis.news.neostrada.pl Krycha
<k...@p...onet.pl> napisał(a):

> Czy nawożenie trawnika siarczanem amonu sprzyja wzrostowi
> mchu w trawniku?
> Osoba sprzedająca nawozy z powyższego powodu odradzała mi kupno
> siarczanu.

Hejka. Moim zdaniem wzrostowi mchu sprzyja ocieplenie klimatu. :-)
Siarczan amonu jest nawozem zakwaszającym szczególnie przydatnym do
nawożenia rododendronów czy borówki amerykańskiej i dlatego warto w tym
aspekcie pamiętać o wapnowaniu trawnika.
Pozdrawiam nawozowo Ja...cki

4. Data: 2009-05-23 20:56:27

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
(...)>
> [...]
> I warto taki siewnik do nawozów, piasku, trawy:
> http://www.e-kosiarki.pl/go/_info/?user_id=3136
>
> Niewielka cena ale fantastyczny - polecam.

Nie spotkałam sie z tym nawozem. Spróbuje go poszukać.
Mam siewnik, trochę inny, ale również przydatny.

Pozdrawiam Krycha.

5. Data: 2009-05-23 20:58:09

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:
(...)

> [...]
> nawożenia rododendronów czy borówki amerykańskiej i dlatego warto w tym
> aspekcie pamiętać o wapnowaniu trawnika.

Czyli jeżeli raz w roku wapnuję, to siarczan jest OK.
Muszę podsypać nim borówkę i rododendrony.

Pozdrawiam Krycha.

6. Data: 2009-05-23 21:29:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Panslavista pisze:
> (...)>

> Nie spotkałam sie z tym nawozem. Spróbuje go poszukać.
> Mam siewnik, trochę inny, ale również przydatny.
>
> Pozdrawiam Krycha.

Dałem linka - przywiozą. Zachodnia Polska - bywają w sklepach

7. Data: 2009-05-23 22:36:58

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.e-kosiarki.pl/go/_info/?user_id=3136
>
> Niewielka cena ale fantastyczny - polecam.

A rękoma nie można?;))

Kris

8. Data: 2009-05-23 23:50:03

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A rękoma nie można?;))

Można, ale idąc równym krokiem ma się bardzo równomierny wysiew z tego
siewnika. Zimą piach na ścieżkach i podjazdach tez równo rozsiany, no i
dźwigać nie trzeba - nośność siewnika jest spora...

9. Data: 2009-05-24 07:50:09

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gv9o3s$5sn$2@atlantis.news.neostrada.pl Krycha
<k...@p...onet.pl> napisał(a):

> Czyli jeżeli raz w roku wapnuję, to siarczan jest OK.

Hejka. Gdybyś zobaczyła ile wapna budowlanego wysypuję każdego
przedwiośnia na trawnik, to byś nie uwierzyła. Około 20 kg/ar a i tak w
cieniu mech się nie daje. :-(
Pozdrawiam masowo Ja...cki

10. Data: 2009-05-24 09:46:29

Od: AW1 <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Gdybyś zobaczyła ile wapna budowlanego wysypuję każdego
> przedwiośnia na trawnik, to byś nie uwierzyła. Około 20 kg/ar a i tak w
> cieniu mech się nie daje. :-(
> Pozdrawiam masowo Ja...cki

Czy to jest zwykłe wapno hydratyzowane??
Pozdrawiam
wujo

Wysokie tuje
NARESZCIE
Głóg Paul's Scarlet - podeprzeć czy ciąć?
Projekt fotograficzny - pokażcie swoje ogrody
Żywotnik zachodni - jednostronne brązowienie ?