silne znieczulenie u dentysty?

1. Data: 2005-10-20 14:18:14

Temat: silne znieczulenie u dentysty?
Od: Raf256 <s...@r...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
u dentysty można czasem użyć silniejszego znieczulenia, potocznie nazywanego
AFAIR "żółte" lub "chirurgiczne" - czy to jest jakiś konkretny środek, ma
on jakąś fachową nazwę aby wytłumaczyć w innym zakładzie o co chodzi?

Lub, jaki środek zapewnia całkowity brak bólu, czucia w zębie nawet przy
borowaniu głębokich ubytków lub leczeniu kanałowym?

--
Rafał Maj

2. Data: 2005-10-20 18:22:07

Temat: Re: silne znieczulenie u dentysty?
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Raf256" <s...@r...com.invalid> napisał w wiadomości
> Lub, jaki środek zapewnia całkowity brak bólu, czucia w zębie nawet przy
> borowaniu głębokich ubytków lub leczeniu kanałowym?

Wydaje mi się, że zwykłe dobrze wykonane znieczulenie spokojnie wystarczy.
Ja jestem panikarą nieprzeciętną, a leczenie kanałowe przeszłam, jakbym była
na wczasach;)
Mam też porównanie odnośnie sposobu wykonania znieczulenia w gabinecie na
NFZ (zapłaciłam za nie 20 zł, choć podobno jest to refundowane, ale kij im w
oko) i placówce prywatnej. W pierwszym przypadku zastrzyk bolał jak cholera
i było to przeżycie bardziej traumatyczne niż samo borowanie. Nie wspomnę,
że odrętwienie i ból pod językiem czułam przez kolejne 3, 4 dni.
W przypadku drugim znieczulenie było naprawdę lekkim ukłuciem, zero drętwej
szczęki czy bólu.
Nie mam pojęcia, czy ten sprzęta aż tak bardzo się różni, czy też chodzi o
umiejętności stomatologa.

Pozdr. Ewa

krew w nasieniu
Kryształy Charcot Leydena