siódemka ze skrzydłem w osiem

131. Data: 2009-04-04 16:35:49

Temat: Re: siódemka ze skrzydłem w osiem
Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

bazyli4; <gr7vhc$lo8$1@nemesis.news.neostrada.pl> :

> Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

> Raczej życia w jednej doktrynie bez rozeznania w reszcie... ale fakt, dla
> trzylatka relatywizm to za wysoki poziom...

Trzylatek nie będzie dalej pytał, bo nie rozumie abstrakcji pojęcia "za
ludzi". Gdyby mu powiedzieć - "umarł za Ciebie" - to dopiero zrozumie, a
raczej *nie_zrozumie* - po kiego ch jakiś gość umarł za mnie 2000 lat
temu, skoro na religii wciąż mi mówią, że za grzechy pójdę do piekła. ;>
Bezsensowna śmierć innymi słowy. :)

Pozdrawiam zawianie
Flyer

--
gg: 9708346; jabber:f...@j...pl
http://www.flyer36.republika.pl/

132. Data: 2009-04-04 16:49:25

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Flyer; <gr82bu$68v$1@atlantis.news.neostrada.pl> :

> [...]
> raczej *nie_zrozumie* - po kiego ch jakiś gość umarł za mnie 2000 lat
> temu, skoro na religii wciąż mi mówią, że za grzechy pójdę do piekła. ;>

A tak w ogóle to protestuję - nie prosiłem Jezusa, żeby za mnie umierał.
Niech spada ze swoim mesjanizmem - asertywność górą. :)

Pozdrawiam wielkanocnie
Flyer

133. Data: 2009-04-04 18:45:16

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> [...]
> ludzi na krzyżu"- zapewne jeszcze o coś spyta, ale wydaje mi się, że
> odpowiedź ją usatysfakcjonuje (spyta o szczegóły zapewne, ale to będzie

Szczerze mówiąc, to nie wpadłam na to, żeby powiedzieć "umarł na krzyżu
za ludzi". Wydawało mi się to zbyt abstrakcyjne i kompletnie
niezrozumiałe dla dziecka. Odpowiadałam kolejno na pojawiające się
pytania. Mniej więcej:

- mamo, a co to jest?
- Jezus na krzyżu.
- a dlaczego? co on tam robi?
- wisi
- dlaczego wisi?
- bo umarł na krzyżu
- a dlaczego tak umarł?
- bo źli ludzie go zabili, a on był bardzo dobry

Rozmowa była może trochę bardziej rozciągnięta, więcej jakichś
pośrednich pytań pewnie padło. Tego ostatniego zdania potem żałowałam,
bo się po jakimś czasie okazało, że córka nagle się boi jakichś złych
ludzi. Jak się zorientowałam, to wytłumaczyłam, że to się stało bardzo
dawno temu i nie ma się już czego bać.

Ewa

134. Data: 2009-04-04 18:47:13

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm>
gr89vb$ml5$...@a...news.neostrada.pl

[...]
> [...]
> bo się po jakimś czasie okazało, że córka nagle się boi jakichś złych
> ludzi. Jak się zorientowałam, to wytłumaczyłam, że to się stało bardzo

jasne, źli ludzie wyginęli

ok, ok, rozumiem, tak tylko zabrzmiało

saulo

135. Data: 2009-04-04 18:50:44

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Saulo pisze:

> jasne, źli ludzie wyginęli
>
> ok, ok, rozumiem, tak tylko zabrzmiało

Ciekawe, co Ty byś powiedział, cwaniaczku. ;/

Ewa

136. Data: 2009-04-04 18:53:15

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Szczerze mówiąc, to nie wpadłam na to, żeby powiedzieć "umarł na krzyżu
> za ludzi". Wydawało mi się to zbyt abstrakcyjne i kompletnie
> niezrozumiałe dla dziecka.

no cóż, mi się to do tej pory wydaje mocno abstrakcyjne.
może gdyby było "dla ludzi"..?

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!
http://www.youtube.com/user/zespoltuiteraz

137. Data: 2009-04-04 18:58:04

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

tren R pisze:

> no cóż, mi się to do tej pory wydaje mocno abstrakcyjne.
> może gdyby było "dla ludzi"..?

Wg mnie bez różnicy. Tak samo abstrakcyjne.

A Ty jak swoje dzieci uświadomiłeś w tej sprawie?

Ewa

138. Data: 2009-04-04 19:04:36

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm>
gr8a9i$ml5$...@a...news.neostrada.pl

> Ciekawe, co Ty byś powiedział, cwaniaczku. ;/

Może zatrzymałbym się na "to się zdarzyło 2000 lat temu"?

Saulo

139. Data: 2009-04-04 19:07:35

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Saulo pisze:

> Może zatrzymałbym się na "to się zdarzyło 2000 lat temu"?

Odpowiedziałbyś tak na pytanie "co to jest"?

Ewa

140. Data: 2009-04-04 19:32:26

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm>
gr8bmk$9o1$...@n...news.neostrada.pl

> Odpowiedziałbyś tak na pytanie "co to jest"?

Seria odpowiedzi mogłaby być podobna do Twojej, czemu nie.

Saulo

to będzie wspaniałe i znakomite
He...he
FESTIWAL ?!