skrecenie kolana

1. Data: 2004-01-23 18:13:31

Temat: skrecenie kolana
Od: "M" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Wczoraj mialam na nartach maly wypadek - przewrocilam sie i nie wypiela sie
narta, przez co doszlo do skrecenia kolana i cos mi tam strzykło. Nie bolalo
na tyle zebym nie mogla chodzic, nie zauwazylam takze zadnej opuchlizny,
wiec nie poszlam do chirurga. Jedynie przy probie skrecenia nogą na zewnatrz
bolalo. Dzis rano pojawila sie mala opuchlizna i kolano juz mnie bolalo
mocno przy chodzeniu.
Chirurg stwierdzil ze to tylko skręcenie kolana bez urazu typu przestawienie
łąkotki i bez naderwanych sciegien i wiazadel. Powiedzial ze jest jakis
wysiek. Zalozyl mi gips na 3 tyg. Czy to wystarczy? Czy tez moze nie
potrzeba gipsu na aż tak dlugo? Czy jest szansa ze pojezdze na nartach
jeszcze w tym sezonie???

2. Data: 2004-01-23 20:15:56

Temat: Re: skrecenie kolana
Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Chirurg stwierdzil ze to tylko skręcenie kolana bez urazu typu
przestawienie
> łąkotki i bez naderwanych sciegien i wiazadel.

idz do ortopedy - chirurg to niewiele w tej kwestii zdziala. jak Ci cos
"strzyknelo" to moze to byc wiezadlo. Czy jest naderwane, poluzowane lub
uszkodzone okresli ortopeda odpowiednim badaniem fizykjalnym. Jezeli bedzie
podejrzenie, ze jest zerwane to artroskopia albo rezonans magnetyczny.

Powiedzial ze jest jakis
> wysiek. Zalozyl mi gips na 3 tyg. Czy to wystarczy? Czy tez moze nie
> potrzeba gipsu na aż tak dlugo?

jak jest wysiek to nalezaloby go usunac.
wsadzanie nogi w gips jest bez sensu - dlatego idz do ortopedy.

Czy jest szansa ze pojezdze na nartach
> jeszcze w tym sezonie???

raczej szczerze watpie czyli na pewno nie.

> Pozdrawiam

Anka

3. Data: 2004-01-23 20:50:06

Od: "M" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak jest wysiek to nalezaloby go usunac.

Jak sie to usuwa?

> wsadzanie nogi w gips jest bez sensu - dlatego idz do ortopedy.

Jesli jestem caly czas w domu, mam mozliwosc nigdzie nie wychodzenia, to czy
konieczny ten gips az na 3 tygodnie? Szczerze mowiac tylko mi on
przeszkadza... Moze lepiej bandaz elastyczny i mozliwosc robienia okladow?

4. Data: 2004-01-23 22:06:24

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak sie to usuwa?

robi sie punkcje.

> [...]
> konieczny ten gips az na 3 tygodnie? Szczerze mowiac tylko mi on
> przeszkadza... Moze lepiej bandaz elastyczny i mozliwosc robienia okladow?

pojdz do ortopedy. bez badanie fizykalnego i obrazowego nie wiadomo co jest,
a wtedy gips bez sensu. jezeli to wiezadlo, to usztywnienie nie jest
potrzebne, jezeli jest poluznione a Ty nie uprawiasz zadnego sportu
wyczynowo to nawet zabieg nie bedzie potrzebny, tylko porzadna
rehabilitacja. Pytanie - czy zaraz po skreceniu mialas/les uczucie ze noga
Ci "ucieka"??? Jakies dziwne "nieswoje" uczucie???
Czy noga byla podgieta (nie mozna bylo wyprostowac)?
Przez internet inkt nie jest w stanie zdiagnozowac tego przypadku - nie
jestem lekarzem, ale moim zdaniem ten gips nie ma sensu (co prawda, byc moze
chirurg, czyli nie specjalizsta zalozyl go na wszelki wypadek, wolal
zabezpieczyc noge dpo czsu, kiedy nie obejrzy jej specjalista).

Anka

5. Data: 2004-01-23 22:41:48

Od: "M" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka Łazowska" <a...@c...pl> napisał w wiadomości

> pojdz do ortopedy.

jedynym sensownym wyjsciem jest chyba prywatna wizyta. nawet prześwietlenia
mi nie zrobili, mało co zbadał - chirurg jasnowidz??

> czy zaraz po skreceniu mialas/les uczucie ze noga
> Ci "ucieka"??? Jakies dziwne "nieswoje" uczucie???
> Czy noga byla podgieta (nie mozna bylo wyprostowac)?

po skreceniu bolalo mnie mocno ok 2 minuty.
pozniej absolutnie zadnego skretu w lewa strone. nie mogłam tez mocno
obciążyć wyprostowanej - uginała sie. .
mogłam ją wyprostowac i zgiąć ale bolało.

pozdr.

6. Data: 2004-01-23 22:48:16

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obciążyć wyprostowanej - uginała sie. .
> mogłam ją wyprostowac i zgiąć ale bolało.

Nie powiem Ci dokladnie, co to jest. Nie powiem nawet, co mi sie wydaje, ze
to moze byc, gdyz nie chgce Cie wprowadzic w blad.
Po prostu, zamiast meczyc sie z gipsem idz jak nakjszybciej do ortopedy.
Niekoniecznie prywatnie, zalezy do kogo trafisz. Skad jestes???
Anka

7. Data: 2004-01-23 22:52:14

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
prześwietlenia
> mi nie zrobili, mało co zbadał - chirurg jasnowidz??

Mysle, ze mozna go usprawiedliwic - domyslam sie, ze trafilas do niego po
prostu na dyzur i nie mialas innego wyjscia?
Facet jest chirurgiem a nie ortopeda - wiec prawdopodobnie nie czul sie
kompetentny w kwestii stawiania ostateczej diagnozy. Na wszeli wypadek (na
zimne trzeba dmuchac) wsadzil Ci noge w gips, i to nie jest tak do konca
niewlasciwe, stanowi przejaw profilaktyki (zeby np. nic gorszego Ci sie nie
stalo). Ale powinien Ci jasno to wytlumaczyc i poradzic jak najszybsza
wizyte u specjalisty, zeby obejrzal i zastosowal odpowiednie leczenie.

Anka

8. Data: 2004-01-23 23:03:45

Od: "M" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mysle, ze mozna go usprawiedliwic - domyslam sie, ze trafilas do niego po
> prostu na dyzur i nie mialas innego wyjscia?
hmm byłam dzis rano normalnie w przychodni, najpierw do internisty po
skierowanie i do chirurga (ile to sie człowiek musi naskakac po schodach).
ortopeda tez napewno przyjmowal, ale ja nie pomyslalam nawet ze powinnam do
niego isc

> Ale powinien Ci jasno to wytlumaczyc i poradzic jak najszybsza
> wizyte u specjalisty, zeby obejrzal i zastosowal odpowiednie leczenie.
tak wlasnie zrobie.

i sciagne to cholerstwo, bo czy siedze czy leze to mi noga cierpnie ciągle!!
tak ma byc?

a jestem z Wałbrzycha

Marta

9. Data: 2004-01-23 23:13:48

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i sciagne to cholerstwo, bo czy siedze czy leze to mi noga cierpnie
ciągle!!
> tak ma byc?

Uroki gipsu :)
A jak zacznie swedziec to........wspolczuje ;)
Tylko nie zdejmuj sobie sama, bo i takie gieroje sie zdarzaja (tez sobie
kiedys chcialam zdjac, ale ostatecznie zrobil to ortopeda).
Na "pocieszenie" powiem Ci, ze jak Ci zdejma to dopiero bedziesz sie
"glupio" czula...

> a jestem z Wałbrzycha

Walbrzycha niestety nie znam od strony medycznej, wiec nie poradze Ci, gdzie
dobrze sie udac...

> Marta
Anka

10. Data: 2004-01-23 23:17:12

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i sciagne to cholerstwo, bo czy siedze czy leze to mi noga cierpnie
ciągle!!
> tak ma byc?
>
> a jestem z Wałbrzycha
>
> Marta

A jak juz Ci chirurg te noge w gips wsadzil, to zapisal chociaz
Fraxiparine??????

A.

Olej lniany
Zaswiadczenie o chorobie...