skrzywienie kręgosłupa a ból nogi

1. Data: 2002-03-04 18:19:19

Temat: skrzywienie kręgosłupa a ból nogi
Od: "K." <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłam dziś u lekarza w związku z bólem lewej nogi-ból może nie wielki,ale
uporczywy,który skojarzyłam z trybem życia,jaki wiodę ostatnio chcąc nie
chcąc-siedzącym po kilka godzin dziennie przy biurku.Najpierw myślałam,że to
żyły-stan zapalny itp.Lekarz wykluczył- obie nogi tej samej grubości,brak
opuchlizny,brak żylaków ,jakieś magiczne puknięcie w stopę,które miało
boleć,gdyby to była sprawa żył głębokich.

Stwierdził,że przyczyną może być skrzywienie kręgosłupa,mam lekkie
podobno,kazał prześwietlić część lędźwiową,co zrobiłam.Opis będzie wkrótce.

Pytanie-czy to możliwe,żeby kręgosłup miał wpływ na nogę,choć sam nie boli,a
boli noga?I jeśli to możliwe(ucisk na jakieś nerwy?),jakie w ogóle wchodzi w
grę leczenie? Sport,masaże???Nie bardzo to sobie wyobrażam.

Dzięki
Kasia

2. Data: 2002-03-07 21:23:19

Temat: Re: skrzywienie kręgosłupa a ból nogi
Od: p...@a...gda.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> boli noga?I jeśli to możliwe(ucisk na jakieś nerwy?),jakie w ogóle wchodzi
> grę leczenie? Sport,masaże???Nie bardzo to sobie wyobrażam.

Tak. Nerwy biegnace do nogi wychodza z kregoslupa ledzwiowego. Jesli tam sie
cos dzieje - na przyklad wypadnie dysk i ucienie na korzen nerwowy - to moze
dojsc do boli nogi, czasami bez boli kregoslupa. Taki bol nazywa sie rwa
kulszowa.

Piotr
www.neurochirurgia.2p.pl

garlic Caps with Parsley-suplement
Drganie powieki--przyczyna?
Czy ktos zna chorobe hipertrojglicerodemia?
Zapalenie gardla