śledzie po królewsku!

1. Data: 2007-02-09 13:49:16

Temat: śledzie po królewsku!
Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupe!

Przepisuje przepis na pyszne śledzie, więc pomyślałem że przepisze go tu i
bedzię większy pożytek no to jedziemy.
Śledź po królewsku
1kg sledzi (pisze ze marynowne z oleju)
4 duze cebule
1/2 szklanki octu 6%
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki wody
1 łyżka miodu
1/4 szklanki oleju
1 liść laurowy
2-3 ziarnka ziela ang
dwie garscie rodzynek

Cebule pokroic dodac ocet cukier wode miod i olej.
Gotować przez 40min, powoli mieszając
Po ugotowaniu dodac rodzynki, wymieszac i odtsawić by wystygło.
W naczyniu układać warstawami pokrojone śledzie i to coś co wystygło.
Smakuje od drugiego dnia, a stac w lodówce może nawet i 10dni (ale raczej
nie ma szans)

smacznego

PabloGT

2. Data: 2007-02-09 15:41:07

Temat: Re: śledzie po królewsku!
Od: "Ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Feb 9, 1:49 pm, "PabloGT" <p...@i...pl> wrote:
> [...]
> Po ugotowaniu dodac rodzynki, wymieszac i odtsawić by wystygło.
> W naczyniu układać warstawami pokrojone śledzie i to coś co wystygło.

Ta potrawa przypomina mi gotowe śledzie "Szwedzkie" w słoiku,
produkowane przez Lisner'a. Ten sam skład plus słodka papryka w
proszku, ja bym dodała też nieco ostrej. Te "Szwedzkie" są wyśmienite
- jedne z niewielu gotowych przetworów, jakie kupuję. Twój przepis
wykorzystam na pewno - najpierw bez papryki, skoro mówisz, że
pyszne :-)

3. Data: 2007-02-10 09:01:16

Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
s.com...
> [...]

- jedne z niewielu gotowych przetworów, jakie kupuję. Twój przepis
wykorzystam na pewno - najpierw bez papryki, skoro mówisz, że

Ano pyszne, zaraz po tym poście udałem się do sklepu po śledzie i reszte
potrzenych rzeczy
W sumie napaliłem się i zrobiłem błąd bo kupiłem śledzie cienkie i takie
jakieś dziwne ( teraz rozłażą sie na widelcu, ale za to rozpływają w ustach)
Faktycznie trzeba poczekać ze dwa dni aby sie "przeżarły" bo są slodkie jak
cholera, a pić sie po nich chce jeszcze bardziej. Albo mniej cukru trzeba
dać wydaje mi się tak na oko że 1/4 szklanki w zupełności wystarczy. Aha i
jeszcze jedno z tego wzgledu że nie przepadam za smakiem octu, dalem go
odrobine mniej
ale za to pod koniec gotowania cebuli wycisnąłem całą cytrynke.
Masz racje z ta papryka bo kolor ich jest teraz szaro bury a papryka
(słodka) zrobi fajny kolor.
Może by tak dodać kurkume? kiedys.
Wydaje mi się że jak bedziemy wymieniać dośw. to lisner może nam buty
wypastować ewentualnie :)

pozdrawiam

PabloGT

4. Data: 2007-02-10 10:50:33

Od: "leku" <l...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sumie napaliłem się i zrobiłem błąd bo kupiłem śledzie cienkie i takie
> jakieś dziwne ( teraz rozłażą sie na widelcu, ale za to rozpływają w
> ustach)

To jakie śledzie mają być produktem wyjściowym ? Matjasy ?

pozdrawiam
leku

5. Data: 2007-02-10 11:10:35

Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "leku" <l...@p...wprost.pl> napisał w wiadomości

> To jakie śledzie mają być produktem wyjściowym ? Matjasy ?

Wiesz co, myśle że te w oleju tylko trzeba patrzec na ich jakośc żeby były
jedrne i miesiste
bo moje były cienkie już sie rozłaziły w sklepie i maiły dziwny żółto bury
kolor
co do ich smaku to też bym miał wiele do życzenia.
Ale wiesz jak człowiek napalony to cel uświęca środki

pozdrawiam

PabloGT

6. Data: 2007-02-10 11:21:22

Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "leku" <l...@p...wprost.pl> napisał w wiadomości

> To jakie śledzie mają być produktem wyjściowym ? Matjasy ?

W sumie matijasy są chyba najlpesze bo wiadomo co i jak, ale w godzine to za
chiny się nie zrobią jak trzeba :)

PGT

7. Data: 2007-02-10 12:06:05

Od: "leku" <l...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sumie matijasy są chyba najlpesze bo wiadomo co i jak, ale w godzine to
> za chiny się nie zrobią jak trzeba :)

Kupować w oleju, czyli już marynowane po to aby je dalej robić
w oleju ale po swojemu ? Mam tu wątpliwości.
Chyba jednak zaryzykuję z matjasami.
Co do czekania na efekt końcowy to myślę, że wytrzymam
dłużej jak godzinę :)

pozdrawiam
leku

8. Data: 2007-02-10 15:28:09

Od: "annzaw" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PabloGT" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> W naczyniu układać warstawami pokrojone śledzie i to coś co wystygło.
> Smakuje od drugiego dnia, a stac w lodówce może nawet i 10dni (ale raczej

Witam,
Ja mam również przepis na pyszne śledzie i pomyślałam że się powinnam
podzielić.

1/4 kg śledzi
2 cebule duże
2 łyżki miodu (ja osobiście dodałam troszkę więcej)
garść rodzynek
sok z jednej cytryny
1 puszka (mała) koncentratu pomidorowego

Cebulę pokroić w półplastry, zeszklić na oleju, dodać miód, sok z cytryny,
przecier pomidorowy, (posolić, popieprzyć, dodać troszkę cukru). Wszystko
zagotować, lekko przestudzić i układać śledzie.
Do jedzenie dobre następnego dnia.

Polecam i Smacznego
Ania

9. Data: 2007-02-10 18:09:52

Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

PabloGT napisał(a):
> [...]
> W naczyniu układać warstawami pokrojone śledzie i to coś co wystygło.
> Smakuje od drugiego dnia, a stac w lodówce może nawet i 10dni (ale raczej

robilem bardzo podobnie ale ostatnio nie dodaje octu tylko uzywam
gotowych sledzi wiejskich lisnera... oprocz oleju zawieraja rowniez ocet...
wywalam z nich jedynie cebule i dodaje pozniej ugotowana...

Tylko dżudżu, tylko dżudżu
Przepis na salatke z krewetkami
coś dla ciebie
ryba maślana
Uwaga Spam - Foremki do wykrawania ciasta j dla dzieci.