ślimaki???

1. Data: 2002-08-21 16:02:10

Temat: ślimaki???
Od: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam pierwszy raz na grupie

i od razu proszę o pomoc.

W naszej skrzynce na listy wiszącej na ogrodzeniu mieszka stado ślimaków. Są
o tyle niemile widziane, bo gryzą nam korespondencję. Proszę o radę, jak ich
się ze skrzynki pozbyć. Może jest jakiś patent babuni, ślimaki nie lubią
jakiejś rośliny, zapachu itd?

Z góry dziękuję,

Magda

2. Data: 2002-08-21 16:56:00

Temat: Re: ślimaki???
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogdan K" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

ich
> się ze skrzynki pozbyć. Może jest jakiś patent babuni, ślimaki nie lubią

No, różne rzeczy już o ślimakach mówiono, ale żeby listy gryzły???!!!! To
się nadaje na kolejny konkurs "najbardziej niezwykły post":-)))

Co do pozbycia się - jeśli mieszkają, to chyba można je mechanicznie usunąć?
Wysypać dno skrzynki ostrym żwirem lub tłuczonym pumeksem - to kolejna
możliwość. I "drogi dojścia" oczywiście też.
Rośliny i zapachy odpadają.

Są też środki chemiczne, ale polecać ich nie będę.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2002-08-21 18:21:41

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogdan K" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

ich
> się ze skrzynki pozbyć. Może jest jakiś patent babuni, ślimaki nie lubią

Wybacz ,ale wyobraziłem sobie te ślimaki jedzące listy i omal nie spadłem z
fotela ;-))))
Piękny widok .
Jak ktoś Cię spyta :dostałeś mój list ; to odpowiesz :nie,ślimaki mi zżarły.
;-)))

A poważnie to jakoś się przecież dostają do tej skrzynki .Może trzeba im
zrobić przeszkodę nie do przebycia ?

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

4. Data: 2002-08-21 19:06:47

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogdan K" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> W naszej skrzynce na listy wiszącej na ogrodzeniu mieszka stado ślimaków.
> Z góry dziękuję,
> Magda

Magdo,
A może to Bogdan K podżera te listy?
A mniej poważnie to ślimaki lubią podobno piwo?
A Bogdan?;-)
Pozdr

5. Data: 2002-08-21 19:12:49

Od: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Too old..." <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> A poważnie to jakoś się przecież dostają do tej skrzynki .Może trzeba im
> zrobić przeszkodę nie do przebycia ?

One tam włażą tą samą szparą, przez którą wrzuca się listy (ok. 7 cm
szerokości). Usunięcie mechaniczne, jak ktoś napisał, stosowałam. Niestety,
zawsze wracają :-)))
Swoją drogą to niesamowite, jak szybko żrą te listy, ulotki itp. Są
wydajniejsze i tańsze w eksploatacji niż niejedna niszczarka.
Może faktycznie spróbuję z pumeksem, najwyżej listonosz się zdziwi :-)

Pozdrawiam,
Magda

6. Data: 2002-08-22 12:18:01

Od: "rysiek" <r...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio moja małżonka gdzieś wyczytała że ślimaki nie lubią kawy mielonej,
nie zaparzone i koniecznie kofeinowej bo to podobno ta kofeina je odstrasza.

Nie sprawdzałem, a więc nie mogę gwarantować ale może warto spróbować o ile
jest to technicznie możliwe.

Pozdrawiam
Rysiek

7. Data: 2002-08-22 20:44:21

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rysiek" <r...@k...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
odstrasza.

> Nie sprawdzałem, a więc nie mogę gwarantować ale może warto spróbować o

Ale jak je karmic ta kawa? Pipeta czy jak?
Pozdr
Grzegorz

8. Data: 2002-08-24 01:00:03

Od: "Moon" <r...@p...onet> szukaj wiadomości tego autora

Bogdan K wrote:

> W naszej skrzynce na listy wiszącej na ogrodzeniu mieszka stado
> ślimaków. Są o tyle niemile widziane, bo gryzą nam korespondencję.

niezłe jaja...
postaw szklankę z piwem w skrzynce - one lubią piffko.
wlezą, utopią się i tyle.
A jeżeli to skrzynka na słupku to przecież możesz wykombinować jakąś zaporę,
kołnierz z ostrej blachy albo coś...
Moon

Dereniowy dylemat
Boczniaki