śliwki robaczywki

1. Data: 2015-08-17 22:12:29

Temat: śliwki robaczywki
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, że "pierwsze śliwki robaczywki", ale odnoszę wrażenie że
wszystkie, które będą dojrzewały zrobaczywieją.
Te twarde, niedojrzałe jeszcze robaków nie mają.
Zrobić opryski, aby nie dostali się "lokatorzy" do wszystkich
dojrzewających owoców, czy dać sobie spokój, bo za późno na taką
interwencję?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2015-08-17 22:50:51

Temat: Re: śliwki robaczywki
Od: marzmaria <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-17 o 22:12, Krycha pisze:
> [...]
> Zrobić opryski, aby nie dostali się "lokatorzy" do wszystkich
> dojrzewających owoców, czy dać sobie spokój, bo za późno na taką

Chętnie przyłączyłabym się do "rozmowy", ale przeraża mnie poziom
dyskusji kilku person na tej i innych stronach. Czy można gdzieś
normalnie wymienić poglądy? bez złośliwości i osobistych wycieczek?
Słyszałam, że trzeba słuchać ogłoszeń o opryskach śliw w danych
regionach i terminach, ale nic więcej. Czy można poprosić o odpowiedź,
jeśli ktoś naprawdę coś o tm wie? Nie jestem zbyt biegła w wyszukiwaniu
tych tematów w internecie. Pozdrawiam biorących w dyskusji
Maria

3. Data: 2015-08-17 22:51:21

Od: marzmaria <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2015-08-18 09:55:07

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha <k...@p...onet.pl> Wrote in message:
> Wiem, że "pierwsze śliwki robaczywki", ale odnoszę wrażenie że
> wszystkie, które będą dojrzewały zrobaczywieją.
> Te twarde, niedojrzałe jeszcze robaków nie mają.

Mają. Ujawnią się po dojrzeniu owoców.

> Zrobić opryski, aby nie dostali się "lokatorzy" do wszystkich
> dojrzewających owoców,

Teraz??? - już za późno, poczytaj o cyklu rozwojowym owocnic śliwowych.

--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

5. Data: 2015-08-18 13:26:24

Temat: Re: Re:śliwki robaczywki
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. I tak to się plecie od lat. Ostatnio miesza się sprzedaż z podażą
a owocnice z owocówkami. Ale przekonanie o własnej wyższości dalej pozostaje
niewzruszone.
Pozdrawiam robaczywie Ja...cki
PS Dla niewtajemniczonych: te robaki w owocach śliw to larwy niewielkiego
motyla - owocówki śliwkóweczki.
"Gdy trafimy robaczywe owoce jest już za późno na zwalczenie szkodnika.
Możemy to zrobić dopiero w kolejnym sezonie. Decyzję o zwalczaniu owocówki
śliwkóweczki podejmujemy, gdy w roku poprzednim stwierdzimy więcej niż 0,5
proc. robaczywych owoców. Do określenia terminu wylotu motyli owocówki
śliwkóweczki wykorzystuje się pułapki feromonowe. Jeśli ich nie mamy, to
pozostaje nam wnikliwa obserwacja drzew. Zwykle pod koniec maja stosuje się
jeden z zarejestrowanych preparatów ."

6. Data: 2015-08-18 19:28:18

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <j...@w...pl> wrote in message
> [...]
> pozostaje nam wnikliwa obserwacja drzew. Zwykle pod koniec maja stosuje
> się jeden z zarejestrowanych preparatów ."

To ciekawe bo niedawno (w maju właśnie) wysłałem tu wątek na ten temat:
"Śliwki robaczywki :-)" i wtedy IXI w jednej z odpowiedzi podała poprawną
nazwę: Owocówka śliwkóweczka.

7. Data: 2015-08-18 20:07:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Aug 2015 13:26:24 +0200, Dirko napisał(a):

> PS Dla niewtajemniczonych: te robaki w owocach śliw to larwy niewielkiego
> motyla - owocówki śliwkóweczki.

No to się wtajemnicz:
http://www.agromy.pl/produkcja/produkcja-roslinna/it
em/2154-Owocnice-%C5%9Bliwowe-ju%C5%BC-si%C4%99-poja
wi%C5%82y?tmpl=component&print=1
--
XL
"Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda

8. Data: 2015-08-19 23:30:31

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <P...@P...com> Wrote in message:
> [...]
>
> To ciekawe bo niedawno (w maju właśnie) wysłałem tu wątek na ten temat:
> "Śliwki robaczywki :-)" i wtedy IXI w jednej z odpowiedzi podała poprawną

Obie są poprawne, lecz żyjątka inne - wiec inny cykl rozwowy i o
innej porze rozrabiają.
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

Zbiornik na deszczówkę, jak sprawdzić czystość
Pnącze milin
paskudne owoce naktaryny
susza.
Orzechy laskowe - cena