śliwowica

1. Data: 2001-09-07 14:11:00

Temat: Re: śliwowica
Od: "syku" <s...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [aktualnie 100 ale tylko wina]

100 litrów każdego garunku czy 100 łącznie?

> ... tylko winiak śliwkowy. A to nie to samo.
> pozdr. Jerzy

jak to się mawia nie ważne co nie ważne ile ważne by sponiewierało :))))

1. Data: 2001-09-07 14:13:37

Od: "syku" <s...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nielegalne jest pędzenie alkoholu, można robić wino. SŁ jest nielegalna,
> niestety, to kolejna głupota ze strony urzędników, ubolewam dalej.
> A może znajdą się chętni do wniesienia tego do Sejmu?
> pozdr. Jerzy

Z tego co mi wiadomo produkcja własna trunków wysokoprocentowych jest
nielegalna! Nawet na własny uzytek

1. Data: 2001-09-07 14:21:33

Temat: Ile wina można produkować na własny użytek?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [aktualnie 100 ale tylko wina]
Stronę prawną produkcji win w Polsce do niedawna regulowała restrykcyjna
ustawa winiarska z 1948r., zezwalająca na wyrób tylko 100l wina i to
włącznie z posiadanym już zapasem.
Od 1997r. zmieniono jej brzmienie i teraz już wolno na własny użytek
produkować wino bez ograniczeń ilościowych, pod warunkiem, że nie
wprowadza się go do obrotu. Granicą jest 100 litrów bez podatku a reszta
już z podatkiem.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-09-07 14:29:06

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

nielegalna,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^

> Z tego co mi wiadomo produkcja własna trunków wysokoprocentowych jest
> nielegalna! Nawet na własny uzytek
E tam, zalewasz. Pokaż, gdzie to jest napisane?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-09-07 14:31:57

Temat: Re: Ile wina można produkować na własny użytek?
Od: "syku" <s...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> produkować wino bez ograniczeń ilościowych, pod warunkiem, że nie
> wprowadza się go do obrotu. Granicą jest 100 litrów bez podatku a reszta

kurcze !
no to musze szybciej destylować żeby ni popaść w konflikt z prawem ;))))
bo jak przekroczę 100l to będe przestępcą :)

1. Data: 2001-09-07 15:49:28

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no to musze szybciej destylować żeby ni popaść w konflikt z prawem ;))))
> bo jak przekroczę 100l to będe przestępcą :)
Przeczytaj dokładnie co napisałem. Przestępcą już jesteś, nie wolno
destylować,
i grożą ci kara do 3 lat więzienia.
Przemyśl to.
pozdr Jerzy

Policja podejrzewała bacę o pędzenie bimbru.
Baca oczywiście się nie przyznawał lecz Policja przeprowadziła
przeszukanie jego chaty i na strychu znaleziono sprzęt do pędzenia bimbru.
- I co Baco teraz też się nie przyznajecie? - pyta policjant
- To moze posondzicie mnie tyz o gwołt? Sprzynt do tego tyz mom. -
odpowiedział baca :)

1. Data: 2001-09-07 16:06:30

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeczytaj dokładnie co napisałem. Przestępcą już jesteś, nie wolno
> destylować,
> i grożą ci kara do 3 lat więzienia.
Małe sprostowanie do 3 lat to za handel bez wymaganego zezwolenia a:
Kto bez wymaganego zezwolenia wyrabia, skaża, oczyszcza lub odwadnia
spirytus albo wyrabia lub rozlewa wyroby spirytusowe lub wyrabia wyroby
tytoniowe, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
wolności do roku.
pozdr Jerzy

Sernik - podejście drugie
Wegry