soczewki

1. Data: 2003-11-04 10:33:28

Temat: soczewki
Od: "Anna Skoczylas" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam pytanie.
Czy w przypadku stożka rogówki i trudności z dopasowaniem soczewki twardej,
można nosić soczewki miękkie?

Anka

2. Data: 2003-11-04 10:52:44

Temat: Re: soczewki
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bo7vai$hnh$...@a...news.tpi.pl,
Anna Skoczylas <s...@p...onet.pl>:

> Czy w przypadku stożka rogówki i trudności z dopasowaniem soczewki
> twardej, można nosić soczewki miękkie?

AFAIK miekka Ci nie skoryguje stozka.

--
Robert

3. Data: 2003-11-04 10:58:03

Od: "Anna Skoczylas" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> bo7vai$hnh$...@a...news.tpi.pl,

> AFAIK miekka Ci nie skoryguje stozka.
>
> --
> Robert
> User in front of @ is fake, actual user is: mkarta

Czy w takim razie, możesz mi polecić dobrego specjalistę który dopsowyje
twarde soczewki ( najlepeij w Warszawie). Do tej pory leczenie odbywało się
Katowicach, ale po nacinaniu (2 razy) i noszeniu soczewki tarwdej ( bardzo
którko bo była źle dopasowana) efekty nie są dobre.
Anka

4. Data: 2003-11-04 11:20:46

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bo80qo$a2t$...@n...news.tpi.pl,
Anna Skoczylas <s...@p...onet.pl>:

> [...]
> leczenie odbywało się Katowicach, ale po nacinaniu (2 razy) i
> noszeniu soczewki tarwdej ( bardzo którko bo była źle dopasowana)

Niekoniecznie jest to wina czy nieumiejetnosc lekarzy. Niestety przy stozku
rogowki, w zaleznosci od zaawansowania, dopasowanie soczewki jest trudne.
Stosuje sie czasem metode piggyback, czyli soczewka na soczewce.

Mam generalnie dobre zdanie o osrodku
http://www.slam.katowice.pl/PokazCaly2.asp - jesli o tym mowisz. Niemniej
moze warto sprobowac innej opinii, ale za wiele sobie nie obiecuj.
Konkretnie nie polece Ci lekarza, natomiast wiem, ze wieloletnie
doswiadczenie w prowadzeniu stozkow rogowki ma:
http://www.amwaw.edu.pl/polska/jedn/IIwl/6.html

--
Robert

5. Data: 2003-11-04 11:22:39

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bo822m$k7c$...@t...icpnet.pl,
Robert <u...@o...pl>:
> bo80qo$a2t$...@n...news.tpi.pl,

> Mam generalnie dobre zdanie o osrodku
> http://www.slam.katowice.pl/PokazCaly2.asp - jesli o tym mowisz.

Nie jestem pewien, czy powyzszy link jest permanentny, na wszelki wypadek:
http://www.kli-okul.katowice.pl/

--
Robert

6. Data: 2003-11-04 21:22:00

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Katowicach, ale po nacinaniu (2 razy) i noszeniu soczewki tarwdej ( bardzo
> którko bo była źle dopasowana) efekty nie są dobre.

1. czesto bywa, ze niestety stozek jest taki, iz nie da sie dopasowac nawet
twardej soczewki
2. w Katowicach najlepszym kontaktologiem od lat zajmujacym sie
dopasowywanie twardych soczewek jest dr Jaworski - ma swoja prywatna
praktyke ale z umowa z NFZ
3. Najlepszym osrodkiem w Polsce jest Osrodek soczewek kontaktowych w
Gdansku, ktory osobiscie polecam

casus
spec. ch. oczu

ROACCUTANE - a trądzik