sok z buraków

1. Data: 2018-05-16 11:05:29

Temat: sok z buraków
Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

1.5 kg buraków obranych i pokrojonych w talarki
3 litry wody (przegotowanej chłodnej / ja używam nieprzegotowanej)
3 łyżki soli
kilka ząbków czosnku
kilka liści laurowych rozgniecionych lekko kulek ziela angielskiego oraz pieprzu

Wszystko do dużego słoika. Mix i wstrząs.
Przykrywam talerzykiem. Należy zwrócić uwagę żeby buraki nie wystawały nad
powierzchnię wody bo mogą spleśnieć.
Codziennie mieszam chińską pałeczką do ryżu i zbieram osad gromadzący się na
powierzchni. Po tygodni zlewam do butelek i piję.
W smaku podłe.

I teraz najważniejsze.
Ludzie mówią, że to cudowny eliksir który dodaje sił witalnych powoduję utratę wagi i
pomaga na nie wiadomo jeszcze co ))

Mi smakuje bo lubię kuchnie kantońską która z natury jedzie zgnilizną i fermentem na
kilometr ale niektórzy nie lubią. I to należy uszanować że nie lubią i mają własne
zdanie !!

Być może taki wątek już gdzieś się pojawił w tym forum ale komu chciało by się
googlować.

2. Data: 2018-05-16 12:06:25

Temat: Re: sok z buraków
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-16 o 11:05, d...@g...com pisze:
> [...]
zdanie !!

> Być może taki wątek już gdzieś się pojawił w tym forum ale komu chciało by się

Aaaaaa, kuchnia kantońska dlatego, że mieszane pałeczką do ryżu?
A jak mieszam drewnianą łyżką to jest najzwyklejszy,
chamsko-chłopsko-mieszczański sok z kiszonych buraków?
a pierożki Won można tym sokiem zalewać? Bo barszcz z uszkami lubię...
Pierożki Won też....
pozdr
Stefan

3. Data: 2018-05-16 12:21:14

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> A jak mieszam drewnianą łyżką to jest najzwyklejszy,
> chamsko-chłopsko-mieszczański sok z kiszonych buraków?

Możesz i palcem jak masz długie ))

Drewniana łyżka będzie zabarwiona sokiem który trudno usunąć bo wnika w pory drewna
natomiast plastik nie przyjmie wody.

Z zasady nie tłumaczę oczywistości bo to upokarzające dla odbiorcy ale tym mnie
zaskoczyłeś ))
pz

4. Data: 2018-05-16 12:50:35

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-16 o 12:21, d...@g...com pisze:

> [...]
natomiast plastik nie przyjmie wody.

> Z zasady nie tłumaczę oczywistości bo to upokarzające dla odbiorcy ale tym mnie

Po prostu byłem pewien (o czym się naręcznie i naustnie przekonałem) że
chińskie pałeczki do ryżu sa drewniane (bambus, klon itp) a plastik to
badziew.
Jak bedziesz używał drewnianą łyżkę tak z dziesięć lat, to sokiem się
nie zabarwi, nie ma prawa...
pozdr
Stefan

5. Data: 2018-05-16 14:11:43

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Jak bedziesz używał drewnianą łyżkę tak z dziesięć lat, to sokiem się
> nie zabarwi, nie ma prawa...

Po co to piszesz ?
Masz jakiś problem ?

6. Data: 2018-05-16 19:28:42

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>Codziennie mieszam chińską pałeczką do ryżu i zbieram osad gromadzący się
>na powierzchni. Po tygodni zlewam do butelek >i piję.

W smaku podłe, bo źle robisz.
Tylko 5 dni, nie tydzień.
Jesienią, a nie wiosną.
Soli można nie dać, a można łyżeczkę na słoik 2l.
Czosnek dajesz po kiszeniu, bo baktriobujczy i utrudniasz pracę bakterią.
Pszyprawy też po kiszeniu.

I jest pyszne.
--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

7. Data: 2018-05-16 19:28:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@g...com> wrote:
> [...]
> Codziennie mieszam chińską pałeczką do ryżu i zbieram osad gromadzący się
> na powierzchni. Po tygodni zlewam do butelek i piję.

Przecież to stary jak świat przepis na kiszone buraki na barszcz wigilijny
do uszek. Jakie ,,podłe"? Pyszne. Może Ci zgniły, a nie się ukisiły.

> [...]
> nie lubią i mają własne zdanie !!
>
> Być może taki wątek już gdzieś się pojawił w tym forum ale komu chciało by się

A bo to raz? O kiszonych burakach srednio co trzy lata tutaj się pisze. I
je wychwala. To może coś u Ciebie z nimi nie tak, skoro ,,podłe".

--
XL

8. Data: 2018-05-16 20:03:26

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Tylko 5 dni, nie tydzień.
Za następnym razem spróbuję tak zrobić.

> Jesienią, a nie wiosną.
Dlaczego ?

> Pszyprawy też po kiszeniu.
Ojakichprzyprawachmowa?

9. Data: 2018-05-17 08:37:46

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Za następnym razem spróbuję tak zrobić.

>Dlaczego ?
Nie wiem. Jesienią wyjdzie praktycznie za każdym razem, byle ciepło było.
Wiosną buraki sa gorsze: gożkawe i pewnie im bakteri co zakwaszają brakuje.

>Ojakichprzyprawachmowa?

Autor/autorka wątku pisała:
Ja nie daję, ale jak już dawać, to po kiszeniu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

10. Data: 2018-05-22 09:54:23

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Czosnek dajesz po kiszeniu, bo baktriobujczy i utrudniasz pracę bakterią.
> Pszyprawy też po kiszeniu.

Wybacz ale widzę tutaj pewną niespójność. Czosnek oraz przyprawy dodaje się na
początku procesu kiszenia ogórków. I działa.
Dlaczego tutaj odwrotnie ? To chyba podobne procesy.

Jaja z larwami w Auchanie
kurczaki zagrodowe a klatkowe
Kefir dobry na wszystko!
Podróby arbuzów.