spadek wagi noworodka

1. Data: 2002-06-18 14:25:28

Temat: spadek wagi noworodka
Od: piotrtal <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam kilka pytan z zwiazku z urodzeniem sie dzieca.
dziecko urodzilo sie 12 dni temu. wazylo 3600 gram. po urodzeniu
spadlo do 3250 gram. po wypisie ze szpitala do dnia dzisiejszego
dziecko przybylo do wagi 3450 gram.
przy takiej wadze bylismy w przychodni pediatrycznej i pani doktor
stwierdzila, ze to bardzo malo i ze jest to niepokojace.
czy jest sie czym przejmowac, skoro od chwili wypisania dziecku
przybylo 200 gram? - jest to okres mniej wiecej 6-7 dni od wypisu.

druga sprawa. zona po wyjsciu ze szpitala przez okres tygodnia miala
pokarm. potem go stracila mimo wypijania roznego rodzaju ziolek na
przybycie pokarmu i tak dalej. potem dziecko bylo karmione mlekiem
NAN1.
pani doktor stwierdzila, ze to bardzo zle, ze nie karmi swoim pokarmem
- no, ale czym miala karmic, skoro po prostu go stracila. slyszalem
plotki, ze podobno po ciecicu cesarskim czesto tak sie dzieje, ze
matka nie "trzyma" pokarmu - czy to prawda?

2. Data: 2002-06-19 12:10:50

Temat: Re: spadek wagi noworodka
Od: "Artur Lew" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> przybylo 200 gram? - jest to okres mniej wiecej 6-7 dni od wypisu.
Sadze ze to normalny objaw tyle samo przybyl moja maly
(1900 gram spadlo do 1700 gram)

> pokarm. potem go stracila mimo wypijania roznego rodzaju ziolek na
Mojej zonie tez pokarm sie zmniejszyl i wogole to maly nie chcial jesc
z tego "podajnika"...
Ale po kilku dniach jak sie nauczyl trzymac...

> plotki, ze podobno po ciecicu cesarskim czesto tak sie dzieje, ze
> matka nie "trzyma" pokarmu - czy to prawda?
Nie znam takich objaw...
Nie jestem ekspertem z w/w tematu ale 4.5 miesieca urodzil mi sie syn
i musialem sie doksztalcic :)

Artur Lew

3. Data: 2002-06-19 12:45:19

Od: Pawel Boguszewski <p...@1...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrtal wrote:

> [...]
> czy jest sie czym przejmowac, skoro od chwili wypisania dziecku
> przybylo 200 gram? - jest to okres mniej wiecej 6-7 dni od wypisu.

Poradz sie innego lekarza. Spadek wagi po porodzie jest fizjologiczny,
tak przynajmniej twierdzilo liklu lekarzy poloznikow. Co do niewielkiego
przyrostu masy, to nie powiem ci dokladnie, ale IMHO wazniejszu jest
ogolny stan dziecka. Na poczatku ta dynamika nieco odstaje od
"percentyli" w ktore zapatrzeni sa lekarze nie do konca znajacy sie na
tych sprawach.

--
Pozdrowionka
__

4. Data: 2002-06-19 19:49:48

Od: "asek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "piotrtal" <p...@h...pl> napisal w wiadomosci

> dziecko urodzilo sie 12 dni temu. wazylo 3600 gram. po urodzeniu
> spadlo do 3250 gram. po wypisie ze szpitala do dnia dzisiejszego
> dziecko przybylo do wagi 3450 gram.
Wszystkie madre ksiazki pisza, ze na poczatku spadek wagi u noworodka jest
normalny (m.in. dlatego, ze uczy sie ssac). U was ten spadek byl spory.
Natomiast jesli chodzi o "przybywanie, to dziecku w pierwszych tygodniach
przybywa od 10 do 30 gram na dobe, wiec wasz maluch miesci sie w sredniej
(ok. 20 gram). Popieram rade, zeby w przypadku watpliwosci zasiegac rady u
innego lekarza.

> [...]
> pani doktor stwierdzila, ze to bardzo zle, ze nie karmi swoim pokarmem
> - no, ale czym miala karmic, skoro po prostu go stracila.

Jezeli zona stracila pokarm niedawno warto sie pospieszyc i udac do
poradni laktacyjnej - naprawde czasem potrafia niewiarygodnie dopomóc, moze
jest szansa na odzyskanie pokarmu - to rzeczywiscie bardzo wazne dla
maluszka. Polecam strone http://www.laktacja.pl/komitet.html. Mozna na niej
zadac pytania. Ja otrzymalam odpowiedz nastepnego dnia.

> slyszalemplotki, ze podobno po ciecicu cesarskim czesto tak sie dzieje, ze
> matka nie "trzyma" pokarmu - czy to prawda?

Jestem 4 tyg. po cearskim cieciu. Meczylam sie na poczatku bardzo, ale bylo
warto bo pokarm mam. Oczywiscie na pewno kazdy organizm jest inny- dlatego
polecam poradnie laktacyjna.

5. Data: 2002-06-20 05:58:37

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 19 Jun 2002, asek wrote:

> Wszystkie madre ksiazki pisza, ze na poczatku spadek wagi u noworodka jest
> normalny

i tak jest nie tylko w ksiazkach ale z reguly na prawde

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

Cystografia. Co o niej wiecie ?
nowotwór
syfilis i hotel... czy jest du dermatolog
Okulary do czytania
Tabletki hormonalne