sposób na czystą wodę ?

1. Data: 2000-04-26 13:04:57

Temat: sposób na czystą wodę ?
Od: "Porman" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam dosyć małe oczko--3x2 i 1m głębokie no i oczywiście te
"piękne glony"staram się jak najbardziej obsadzać roślinami
choć i z tym jest wielki problem.Może ktoś z Was zna jakieś rośliny
szczególnie polecane w tym przypadku ??no i oczywiście jak
pozbyć się zielonej wody nie stosując środków chemicznych

2. Data: 2000-04-26 20:16:11

Temat: Re: sposób na czystą wodę ?
Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szczególnie polecane w tym przypadku ??no i oczywiście jak
> pozbyć się zielonej wody nie stosując środków chemicznych
strefa płytka, bagienna z odpowiednimi roślinami napowietrzającymi np.
trzcina i tatarak powinna mieć ok min. 50% do 2/3 powierzchni lustra wody,
inaczej musisz założyć filtr mechaniczny z wymuszonym przepływem wody.
Pozdrawiam Jerzy

3. Data: 2000-04-27 05:07:35

Temat: Odp: sposób na czystą wodę ?
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Porman" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
Może ktoś z Was zna jakieś rośliny
> szczególnie polecane w tym przypadku ??no i oczywiście jak
> pozbyć się zielonej wody nie stosując środków chemicznych

Glony do rozwoju potrzebują światła. Jeżeli ograniczysz im ilość światła to
w dużym stopniu wyeliminujesz ich nadmierny rozwój.
Do takiego zacienienia wody nadają się rośliny o dużych, pływających
liściach. Do takich zaliczyć można grzybienie. Piękne i skuteczne. Spróbuj
zakryć tymi liśćmi lustro wody w granicach 50-75%.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

4. Data: 2000-04-28 19:24:14

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> liściach. Do takich zaliczyć można grzybienie. Piękne i skuteczne. Spróbuj
> zakryć tymi liśćmi lustro wody w granicach 50-75%.
Krzysztofie, poniekąd masz rację, ale w strefie głębokiej, to się sprawdza,
ja napisałem, ze strefa płytka [] albowiem właśnie te rośliny dostarczają
tlenu, zacienienie tlenu nie daje.
Pozdrawiam Jerzy

5. Data: 2000-04-29 01:36:09

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>ja napisałem, ze strefa płytka [] albowiem właśnie te rośliny dostarczają
>tlenu, zacienienie tlenu nie daje.

Rośliny o których mówisz, też umiarkowanie.
Raczej to co żyje pomiędzy nimi.

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

6. Data: 2000-04-29 04:44:53

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> ja napisałem, ze strefa płytka [] albowiem właśnie te rośliny dostarczają
> tlenu, zacienienie tlenu nie daje.

W liście Pormana, nie było pytania na temat tlenu dlatego ta sprawa, nie
zainteresowała mnie w tym przypadku.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

7. Data: 2000-04-30 22:00:08

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W liście Pormana, nie było pytania na temat tlenu dlatego ta sprawa, nie
> zainteresowała mnie w tym przypadku.
A dla mnie to było oczywiste, ale to jest dowód na to co kto widzi mimo, ze
na to samo patrzy.
pozdrawiam Jerzy

8. Data: 2000-05-01 18:59:56

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może ktoś z Was zna jakieś rośliny
Pozbądź się "przyczyny" dla której pojawiły się glony. Na pewno nie jest to
światło.
Co to za przyczyna? Myślę, że odpowiedzi udzieli ci Krzysztof, jest lepszy w
te klocki.
Ale na razie zostaw glony w spokoju, przynajmniej do czasu jak uzyskasz
odpowiedź na zadane pytanie. Glony bowiem skutecznie twoja "przyczynę"
usuwają, ale zanim to zrobią trochę to potrwa!

> Glony do rozwoju potrzebują światła. Jeżeli ograniczysz im ilość światła
> w dużym stopniu wyeliminujesz ich nadmierny rozwój.
Tak piszą w książkach, w wodzie bywa inaczej. Pytanie jaka to woda w której
rosną glony?

> Do takiego zacienienia wody nadają się rośliny o dużych, pływających
> liściach. Do takich zaliczyć można grzybienie. Piękne i skuteczne. Spróbuj
> zakryć tymi liśćmi lustro wody w granicach 50-75%.
Jak masz możliwość dosadź jak najwięcej roślin dostarczających tlenu, bardzo
dobre jest sitowie i to co pisałem poprzednio. Albo pompka.
Napisz jak się kształtuje układ powierzchnia/głębokość twojego oczka?
pozdrawiam Jerzy

9. Data: 2000-05-01 19:03:48

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rośliny o których mówisz, też umiarkowanie.
> Raczej to co żyje pomiędzy nimi.
To wszystko co masz do powiedzenia?!
Pozdrawiam Jerzy

10. Data: 2000-05-04 09:24:48

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Jerzy, zastanawiam sie, jaka jest twoja specjalnosc zawodowa. bo na
lekcjach biologii to chyba spales. glony moga sie pojawic w oczku na
kilka mozliwych sposobow, z roslinami wodnymi przyniesionymi ze sklepu,
na nozkach ptaszkow, co przychodza sie napic wody. raz zawleczone glony
juz tu zostana, chyba, ze odetniesz im dostep swiatla przez dlugi czas.
sugerujesz, ze glony nie potrzebuja swiatla do rozwoju???? a moze ja nie
rozumiem zawilosci twojego rozumowania?
Dorota

Jerzy wrote:

> [...]
> światło.
> Co to za przyczyna? Myślę, że odpowiedzi udzieli ci Krzysztof, jest lepszy w

Dajcie namiary na szkolki w malopolsce !
lista
zakup kosiarki
Skrzyp
paskudztwo w czarnej porzeczce