sprawa z miodem

1. Data: 2018-05-17 08:59:33

Temat: sprawa z miodem
Od: Krasnal <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odkryłem w mojej spiżarni słoik miodu.Niestety chyba jest zepsuty
(kwaśny w smaku). Miód kupiony w styczniu, podobno z pasieki od
znajomego. Czy to możliwe, żeby się zepsuł?

Krasnal
______________

Tajna Organizacja Walczących Krasnali

---
Avast.

2. Data: 2018-05-17 09:24:55

Temat: Re: sprawa z miodem
Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.05.2018 08:59, Krasnal pisze:

> Odkryłem w mojej spiżarni słoik miodu.Niestety chyba jest zepsuty (kwaśny w
> smaku). Miód kupiony w styczniu, podobno z pasieki od znajomego. Czy to możliwe,
> żeby się zepsuł?

Krasnale - nie przestrzegające netykiety dot. sygnaturki - tak mają.
Podobnie jak misie o bardzo małym rozumku. A wracając do pytania -
Twoi pobratymcy naszczali do miodu. Znane.

A tu, co postawimy mleko na kwaśne, to skądś wyłażą garbate karzełki
i szczają nam do garnków (Sławomir Mrożek - Słoń).

3. Data: 2018-05-17 22:12:33

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krasnal" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Odkryłem w mojej spiżarni słoik miodu.Niestety chyba jest zepsuty (kwaśny
> w smaku). Miód kupiony w styczniu, podobno z pasieki od znajomego. Czy to
> możliwe, żeby się zepsuł?

Hejka. Skoro się zepsuł to chyba możliwe. Co prawda mnie się nigdy miód
nie skwaśniał ani ten kupowany od znanych mi pszczelarzy, ani taki z
marketu.
Pozdrawiam suplementarnie Ja...cki

4. Data: 2018-05-17 22:29:03

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko wyjaśnił:

> Hejka. Skoro się zepsuł to chyba możliwe.

Można jeszcze zapytać, czy pszczoły są w stanie go naprawić. Gdyby im tak
podrzucić słoik obok ula do serwisu. Od stycznia gwarancja nie minęła.

Jarek

--
Za brudny syrop pachnący miód
owady przynoszą ci co dnia

5. Data: 2018-05-18 23:08:41

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.05.2018 o 22:12, Dirko pisze:
> [...]
>
>    Hejka. Skoro się zepsuł to chyba możliwe. Co prawda mnie się nigdy
> miód nie skwaśniał ani ten kupowany od znanych mi pszczelarzy, ani

U mnie raz sfermentował i wykipiał. Pisałam chyba tu o tym.

Ewa

6. Data: 2018-05-21 09:18:58

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Jeśli miód fermentuje, to znaczy że jest niedojrzały. Czyli był za wcześnie odebrany
z ula, tzn. zanim pszczoły zdążyły go odparować i poszyć (pokryć wierzch komórek
woskiem). Jeśli dodatkowo pszczelarz (zwłaszcza amator) nie oddzielił miodni od
rodni, to wśród komórek z miodem mogły być komórki z czerwiem, który został
odwirowany razem z miodem, zanieczyszczając go białkową treścią, co (nawet mimo
cedzenia i filtracji) przyspiesza i potęguje psucie. W takim zabiałczonym,
niedojrzałym czyli zbyt rozwodnionym miodzie można wtedy spotkać namnożone bakterie
botulinowe.
http://www.pm.microbiology.pl/web/archiwum/vol542201
5184.pdf

7. Data: 2018-05-21 19:44:41

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.05.2018 09:18, i...@g...pl pisze:

> [...]
niedojrzałym czyli zbyt rozwodnionym miodzie można wtedy spotkać namnożone bakterie

Nie wymądrzaj się. Miodu nic się nie ima - pod warunkiem, że zawiera odpowiednią
ilość cukru. Nie bez powodu przecież cukier służy też do utrwalania żywności
(vide kandyzacja owoców), gdzie wystarczy 80% zawartość cukru w produkcie, by
bakterie, drożdże i inne robaczki zostawiły taki produkt w spokoju. Jeśli więc
miód skwaśniał, spleśniał, przefermentował, zjełczał czy w inny sposób zaśmierdł,
to nie jest to wina biednych pszczół, które obrabowano z miodu, ale wina
nieuczciwego pszczelarza (lub miodowego pośrednika, który ten miód zafałszował
tak, że nie zawiera już co najmniej 80% cukru.

8. Data: 2018-05-21 21:28:58

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:
,,(...)nie zdążyły go odparować (...) W takim (...) niedojrzałym czyli zbyt
rozwodnionym miodzie można wtedy spotkać namnożone bakterie botulinowe."

Czyli znaczy to dokładnie, że nie zdarzy się to, kiedy miód jest
dojrzały=odpowiednio_przez_pszczoły_odparowany=zagęs
zczony=z_odpowiednią_ilością_cukru_w_stosunku_do_wod
y.

> Nie wymądrzaj się. Miodu nic się nie ima - pod warunkiem, że zawiera odpowiednią
ilość cukru.

Masz właśnie to wyżej wytłumaczone jak krowie na granicy. Naucz się czytać ze
zrozumieniem, zanim znowu wyskoczysz ze swoimi ,,odkryciami".

9. Data: 2018-05-21 23:12:09

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.05.2018 21:28, i...@g...pl pisze:

Naucz się czytać ze zrozumieniem, zanim znowu wyskoczysz ze swoimi ,,odkryciami".

Przyganiał kocioł garnkowi. Nie dość, że Twoja wiedza mieści się w internecie
a nie w Twej głowie, to na dodatek nie pojmujesz, co copypastujesz z tych
internetów o miodniach, rodniach, czerwiu, białczeniu i zanieczyszczeniu -
pomieszanie z poplątaniem przyczyn i skutków.

10. Data: 2018-05-23 17:19:59

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Wytłumacz, co napisałam źle/nieprawidłowo/nielogicznie itp.
Tylko dokładnie.

Podskórnik gruszowy.
brak murarek
Oleander pełny łososiowy zamienię :-)