starania o dziecko... co dalej?

następny post »
From: "Meg" <m...@a...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: starania o dziecko... co dalej?
Date: Wed, 14 Sep 2005 11:37:39 +0200

Dzien dobry
Od czerwca tego roku z mezem staramy sie o dziecko.
Wiem, ze nie jest to okres dlugi i w zasadzie sam ten kalendarz niewiele
mowi i o niczym nie swiadczy,
niemniej, mam jakies obawy...
Otoz moj maz przez wiele lat mial problem zwiazany z dosc duza otyloscia.
Poza tym wiekszosc czasu spedzal przy komputerze. Nie byl to zdrowy tryb
zycia, wrecz przeciwnie.
Od trzech lat jego waga jest bliska normy. Nie ma juz dolegliwosci
kardiologicznych jak wczesniej, czuje sie dobrze.
Przez ostatnie miesiace byl na diecie warzywnej, bywaly dni, ze nie jadl
miesa wcale, lub jadl w sladowych ilosciach.
W tej chwili skupiamy sie na diecie miesno - warzywnej, bez potraw macznych,
chleba.
Jesli chodzi o mnie, nie mam wiekszych problemow zdrowotnych. Problemem jest
tylko stres, z ktorym nie umiem dobrze sobie radzic i latwo sie mu poddaje.
W ostatnim czasie mialam podejrzenie torbieli na jajniku. Szczegolowe
badanie (usg dopochwowe) nie wykazalo jednak zadnych zmian, a wczesniejsze
podejrzenie (na usg przeowdu pokarmowego) padlo zapewne dzieki zauwazonemu
przez radiologa pecherzykowi Graffa.

Oboje mamy po 28 lat.

Nie wiem cz powyzsze informacje sa w jakims stopniu wazne, czy nie. W kazdym
razie czy w obecnym stanie w naszym przypadku sa jakies wskazania do ich
wykonania, czy tez te 3-4 miesiace staran to zbyt krotko by sie czymkolwiek
martwic ? - mimo wspomianych wyzej faktow.
Od jakich badan zaczac jesli w ogole ?

Dziekuje
Pozdrawiam
Magda