stary eferox

1. Data: 2001-08-18 13:36:45

Temat: stary eferox
Od: "Michał Kowal" <s...@p...arena.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich,
mam nastepujacy problem. Moja mama jest chora na tarczyce - choroba
Hashimoto. Choroba ta zostala rozpoznana po pieciu latach leczenia w zwiazku
z czym nawyrzadzala ona, jak i niewlasciwie przepisywane leki, duzo szkod w
organizmie. Miedzy innymi doprowadzily do znacznego uszkodzenia watroby.
Moja mama przyjmowala hormon tarczycy w postaci leku firmy Wyeth-Pharma,
ktory sie nazywa Eferox 125. lek ten byl oparty na bazie naturalnego?
hormonu tarczycy:

Levothyroxin - Natrium.
Niestety firma ta w ostatnim czasie zmienila sklad i glownym skladnikiem
stal sie Levothyroxina- Sodium: syntetyczna sól sodowa tyroksyny
lewoskrętnej. Nowa postac tego leku jest nie przyswajana przez watrobe mojej
matki , poniewaz ma ona problemy z odtruwaniem wszelkich srodkow
chemicznych.
Mam nastepujace pytania: czy gdzies mozna dostac stara wersje eferoxu, moze
produkuje go inna firma? Czy moze jest jakis inny lek oparty na naturalnej
tyroksynie? Co mozna zrobic w takiej sytuacji?
z gory dziekuje i pozdrawiam
Michal

2. Data: 2001-08-18 16:22:02

Temat: Re: stary eferox
Od: "Medicus" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Kowal" <s...@p...arena.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> hormonu tarczycy:
>
> Levothyroxin - Natrium.
> Niestety firma ta w ostatnim czasie zmienila sklad i glownym skladnikiem
Skad wiesz ze firma zmienila skladnik????????????
Przeciez sodium to po angielsku sod, a natrium po lacinie tez sod, tak wiec
sklad jest identyczny
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!
Poza tym wszystkie leki zawierajace tyroksyne czy to Eferox czy Letrox czy
Euthyrox zawieraja jej sol sodowa, wiec niemozliwe jest to zeby wczesniej
eferox byl tolerowny a obecnie nie, poniewaz jest to dokladnie to samo co
wczesniej tylko napis na pudelku jest w innym jezyku, a molekula chemiczna w
tabletce jest ta sama.
> [...]
> chemicznych.
> Mam nastepujace pytania: czy gdzies mozna dostac stara wersje eferoxu,
w kazdej aptece zamienia eferox na letrox czy euthyrox ale zawsze istotna
jest dawka wiec zawsze dostaniesz 125. Jesli chcesz mozesz sprobowac, ale to
nie ma sensu, bo chemicznie bedzie to to samo tylko inna firma stabletkuje
te sol sodowa L-tyroksyny.

3. Data: 2001-08-18 17:25:59

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9llsff$ea0$2@news.tpi.pl>, s...@p...arena.pl says...

> [...]
> produkuje go inna firma? Czy moze jest jakis inny lek oparty na naturalnej
> tyroksynie? Co mozna zrobic w takiej sytuacji?

Nie ma obecnie w polsce zarejestrowanego Levothyroxine Natrium. Sa tylko
Sodium. Niestety.

4. Data: 2001-08-18 23:58:47

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Nie ma obecnie w polsce zarejestrowanego Levothyroxine Natrium. Sa tylko
| Sodium. Niestety.

No i co z tego? Natrium i sodium to dokladnie to samo okreslenie sodu
wiec nie ma czym sie przejmowac.
A co do lewotyroksyny to mozna przypuszczac ze gorsza tolerancja leku
wynika z postepujacych uszkodzen watroby a nie zmiany _nazwy_ leku
(bo substancja jest ta sama).
Pozdrawiam

Wojtek G. (d. Wojtex)

Biale nitki