[stomatologia] tlenek cynku

1. Data: 2008-02-22 17:46:09

Temat: [stomatologia] tlenek cynku
Od: "Adam" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy użycie tlenku cynku na 2 miesiące daje gwarancję, że po tym czasie ząb
będzie można "normalnie" zaplombować i nie będzie konieczne leczenie
kanałowe?

2. Data: 2008-02-22 17:52:10

Temat: Re: [stomatologia] tlenek cynku
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Adam pisze 22-02-2008 18:46:
> Czy użycie tlenku cynku na 2 miesiące daje gwarancję, że po tym czasie ząb
> będzie można "normalnie" zaplombować i nie będzie konieczne leczenie
> kanałowe?

Nie daje.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2008-02-22 19:00:02

Od: "Adam" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak mniej więcej procentowo wygląda szansa obejścia się bez leczenia
kanałowego?

4. Data: 2008-02-22 19:11:58

Od: Radosław Rossa <r...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
>A jak mniej więcej procentowo wygląda szansa obejścia się bez leczenia
>kanałowego?

To zależy od stanu zęba. Jeżeli ubytek po opracowaniu jest czysty, to można
założyć wypełnienie. Tlenek cynku nie spowoduje, że próchnica się cofnie. Może
co najwyżej uśmierzyć ból, ułatwić ostateczne opracowanie ubytku, ale w zasadzie
nic poza tym.

--
Pozdrawiam.
RR ;-)

p.r.m. EL 250 B (34KM/12500RPM)
p.s.m. AMiKM '05
s.m.d. DDS, Poland

5. Data: 2008-02-22 20:59:15

Od: "Adam" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> można założyć wypełnienie. Tlenek cynku nie spowoduje, że próchnica się
> cofnie. Może co najwyżej uśmierzyć ból, ułatwić ostateczne opracowanie

Dzieki za odpowiedż.

Inna sprawa z innym zębem - miałem czyszczone kanały i po kilku tygodniach
po dość mocnym nacisku na leczony ząb odczuwam ostry ból (przy jedzeniu
twardych rzeczy). Czy to oznacza, że będzie trzeba wszystko otwierać, usuwać
tą gutaperkę z kanałow i wypełnić je jeszcze raz? Ponadto czytam w
wikipedii, że kanały powinny być opracowywane pod mikroskopem, z pomiarem
ich długości - u mnie tego nie było...

6. Data: 2008-02-22 21:33:43

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rzeczy). Czy to oznacza, że będzie trzeba wszystko otwierać, usuwać tą
> gutaperkę z kanałow i wypełnić je jeszcze raz?

Może nie trzeba - byc może ząb jest po prostu przeciążony (za duże wypełnienie)
i wystarczy niewielka korekta.

> Ponadto czytam w wikipedii, że kanały powinny być opracowywane pod
> mikroskopem, z pomiarem ich długości - u mnie tego nie było...

Powinny, ale nie każdy posiada mikroskop. Natomiast bez pomiaru długości kanałów
nie ma leczenia kanałowego i prawdopodobnie kanały były mierzone (mogłes po
prostu o tym nie wiedzieć :-).

--
Pozdrawiam.
RR ;-)

p.r.m. EL 250 B (34KM/12500RPM)
p.s.m. AMiKM '05
s.m.d. DDS, Poland

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 080222-0, 2008-02-22
Przetestowano na: 2008-02-22 22:33:45

Wrocław, Dolnośląskie Centrum Pediatryczne. Artysta Maciej Kot.. "Sztuka leczenia kolorem"
intrrpretacja echo serca
cmienie w okolicy lewej skroni - nie bol
srodek na stres - egzamin na prawo jazdy?
Co do czego ? - leki z dermatologii