studia medyczne...

1. Data: 2003-07-19 11:30:27

Temat: studia medyczne...
Od: "Lisciu" <s...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W tym roku udalo mi sie dostac na akademie medyczna w warszawie. Slyszalem
od wielu osob ze sa to bardzo ciezkie studia a ja nie mam jeszcze pojecia ja
kie ksiazki sobie kupic i jak wogole sie przygotowac do przyszlego roku szko
lnego :( dysponuje programem ale niestety nazwy przedmiotow niewiele mi mowi
a... czy moglbym prosic kogos o charakterystyke w kilku zdaniach kazdego prz
edmiotu uwzgledniajac jego stopien trudnosci i ilosc ksiazek ktore trzeba pr
zyswoic... (poniewaz jest tego duzo wiec niech kazdy napisze tyle ile moze)
oto przedmioty z 1 roku:
1) Anatomia Prawidlowa
2) Histologia
3) Embriologia
4) Chemia Medyczna
5) Biofizyka
6) Informatyka
7) Antropologia Filozoficzna
8) Socjologia Medycyny
9) Wprowadzenie do medycyny srodowiskowej
10) angielski + drugi do wyboru
11) pierwsza pomoc medyczna
12) wychowanie fizyczne
Poza tym jakie ksiazki powinienem kupic do nauki tych przedmiotow? Mieszkam
dosyc daleko od warszawy i mam ciezki dojazd na AM a przez telefon nikt nie
chce rozmawiac. Teoretycznie moge sobie zalatwic czesc ksiazek bo moja mama
ma znajoma lekarke ale ona studiowala 20 lat temu. Mam pytanie czy te ksiazk
i jeszcze nadaja sie do nauki czy moze nie gdyz teraz jest wymagany inny mat
erial?
PS. Najchetniej bym pouczyl sie juz w wakacje (aby potem miec mniej roboty)
tylko nie wiem czego. Z powyzszego powodu bardzo prosze o pomoc.
PS2. Jak komus moje pytania wydaja sie naiwne to z gory przepraszam ale dla
mnie sa bardzo istotne i nie znam na nie odpowiedzi.
PS3. Czy ktos wie kiedy dostane jakies blizsze informacje gdzie mam zajecia,
do ktorego wydzialu mnie przydzielili itd... poszedlem do budynku odebralem
zaswiadczenie ze jestem studentem i to wszystko... od jakichs 2 tygodni nie
mam zadnych informacji z AM. Ktos wie czy mam sam pojechac czy moze przysla
jakis list do mnie. A jesli tak to kiedy? Ogolnie jestem strasznie zagubiony
.... :(
Pozdrawiam!

2. Data: 2003-07-19 16:34:49

Temat: Re: studia medyczne...
Od: "K" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lisciu" <s...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości

1) Anatomia Prawidlowa

wazne!

2) Histologia

wazne!

3) Embriologia

wazne!

4) Chemia Medyczna

pierdoly

5) Biofizyka

mniej wazne

6) Informatyka

:|

7) Antropologia Filozoficzna

ROTFL

8) Socjologia Medycyny

mozna posluchac

9) Wprowadzenie do medycyny srodowiskowej

mozna posluchac

10) angielski + drugi do wyboru

przyda sie

11) pierwsza pomoc medyczna

wazne! bedziesz mogl sie rodzinie pochwalic czego to juz nie umiesz..

12) wychowanie fizyczne

wazne :)

> Teoretycznie moge sobie zalatwic czesc ksiazek bo moja mama
> ma znajoma lekarke ale ona studiowala 20 lat temu. Mam pytanie czy te
ksiazk
> i jeszcze nadaja sie do nauki

nie

> PS. Najchetniej bym pouczyl sie juz w wakacje (aby potem miec mniej
roboty)
> tylko nie wiem czego. Z powyzszego powodu bardzo prosze o pomoc.

haha - uwielbiam gosci ktorzy wkuwaja juz w wakacje - najlepiej zacznij z
anatomia!! :D

daruj sobie - wakacje sa po to zeby odpoczywac

> PS2. Jak komus moje pytania wydaja sie naiwne to z gory przepraszam ale
dla
> mnie sa bardzo istotne i nie znam na nie odpowiedzi.

wyluzuj sie

> [...]
przysla
> jakis list do mnie. A jesli tak to kiedy? Ogolnie jestem strasznie

welcome to the real world

zasadniczo jestes nikim - jestes studentem, ktorego nikt nie bedzie
kontrolowal, nadzorowal itd. o wszystko musisz sie starac sam. nikt ci ot
tak nie udzieli informacji - musisz ja zdobyc sam. wiekszosc asystentow i
wykladowcow bedzie cie traktowac jak intruza i smiecia i bedzie cie miala
gleboko w d****.

tak to niestety wyglada

Dobra rada - nie przeginaj z wkuwaniem bo zle Ci to wyjdzie na zdrowie - ucz
sie REGULARNIE - to jest podstawa - chodz na imprezy, podrywaj dziewczyny i
sie baw. Zaliczaj regularnie (przedmioty, nie dziewczyny haha). NA pewno
spotkasz tez normalnych ludzi ale tez sporo swirow (ktorzy pewnie kiedys
uczyli sie w wakacje :). Podchodz do nich jak do NORMALNYCH ludzi - nie jak
do bogow - jak mam jakas sprawe to ide do asystenta, adiunkta, profesora i
mu po prostu mowie i nie bije 100 uklonow jak inni - dziwne ze zawsze spoko
sie dogaduje. powodzenia

K.

3. Data: 2003-07-19 22:02:54

Od: "Magister" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie

--------------- eee tam gadasz :) Bochenek / Reicher, Marciniak to niby
co? Klasyk ja sam skur.... heheh.

> haha - uwielbiam gosci ktorzy wkuwaja juz w wakacje - najlepiej
> zacznij z anatomia!! :D
>
> daruj sobie - wakacje sa po to zeby odpoczywac
>
> --------Dokładnie! W sumie za duzo sam nie wkujesz a i tak jazda sie
zacznie dopiero przed pierwszą sesją. Chyba że chcesz zamiast chlodnego
browara wciągnąć rozdział o jądrze czerwiennym ;)

4. Data: 2003-07-20 17:13:04

Od: "Łukasz Kowalski" <l...@7...pl> szukaj wiadomości tego autora

hejka...

witaj w klubie..będziemy razem studiowali..:))..

ale tak z tego co ja wiem... (dowiadywałem się i mam znajomego na 2-gim
roku)..
- który wydział - coś w sierpniu.. pewnie pod koniec
- zajęcia, legitka itp. - pod koniec września..

co do nauki w wakacje.. nie ucz się teraz!!! głupi jesteś?.. ja wiem..
kujoństwo momentami jest spoko.. (przed egzaminami nie narzekałem tak
bardzo)... ale masz wakacje!!!! qrde.. chcesz zakuwać 12 miesięcy w
roku?... - poza tym od tego kolegi wiem, że nie ma co się uczyć teraz...
wszystko zależy od asystenta, którego dostaniesz... jeśli ostrego... to
będziesz musiał doożo zakuwać.. i tak nie zdasz zaliczenia jak będzie miał
taki humor.. jeśli na dobrego.. to spoko.. nie będzie aż tak doożo nauki..
wierz mi. ja koledze wierzę... a ma 5.0 średnią po I-ym roku:)..

Pozdrawiam
Ł.Kowalski

P.S. do zobaczenia w październiku

5. Data: 2003-07-20 19:46:25

Od: "Krzysiek" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

proponuje zebys w wakacje odpoczal i pozbieral sily na nauke, ja osobiscie
nie studiuje na kieruku lekarskim ale mam znajomych, ktorzy studiuja.
co do ksiazek to czesc byc moze uda ci sie wypozyczyc w bibliotece AM. ale
nie gwarantuje bo moze byc ciezko z ich dostaniem- kto pierwszy ten lepszy,
ten ma wiecej ksiazek:). wydaje mi sie ze warto miec atlas anatomiczny, bo
za pewne bedziesz czesto z niego korzystal:)

6. Data: 2003-07-21 08:17:59

Od: Max <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Łukasz Kowalski" <l...@7...pl> wrote in

> [...]
> taki humor.. jeśli na dobrego.. to spoko.. nie będzie aż tak doożo nauki..
> wierz mi. ja koledze wierzę... a ma 5.0 średnią po I-ym roku:)..

he he wiem co o tym - dobry asystent to podstawa i "dobry" to znaczy jego
przymioty osobiste , kultura i zdrowie psychiczne :) inaczej chocby niewiem
cos powiedzial masz odrazu wpisana dwojke :) ja nie mialem takowego szczescia
skonczylo sie na paru komisach :) ale wszystko mozna przejsc !!! i jeszcze
wiecej

Max

7. Data: 2003-07-21 16:52:08

Temat: Odp: studia medyczne...
Od: "Lisciu" <s...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Łukasz Kowalski <l...@7...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bfeij7$lrp$...@a...news.tpi.pl...
> witaj w klubie..będziemy razem studiowali..:))..

no to fajnie.. zawsze to lepiej studiowac z kims kogo sie juz zna...

> ale tak z tego co ja wiem... (dowiadywałem się i mam znajomego na 2-gim
> roku)..
> - który wydział - coś w sierpniu.. pewnie pod koniec
> - zajęcia, legitka itp. - pod koniec września..

acha czyli az do konca sierpnia nie ma nawet co sie spodziewac jakichs
wiadomosci z AM? w tej chwili mam tylko to ze zostalem przyjety na 1 rok
studiow a nic ponadto... chcialbym sie dowiedziec jakie ksiazki kupic, kiedy
beda jakies pierwsze zajecia itd... tylko nie wiem od kogo. Przeciez nie od
sekretarki... moja mama mowila ze jej kolezanka ktora jest lekarzem
(studiowala 20 lat temu) jeszcze przed pierwszym rokiem odbywala jakis
przygotowawczy staz w szpitalu jako salowa... czy nam tez cos takiego grozi?

> [...]
> taki humor.. jeśli na dobrego.. to spoko.. nie będzie aż tak doożo nauki..
> wierz mi. ja koledze wierzę... a ma 5.0 średnią po I-ym roku:)..

niby wiem ze wakacje sa od odpoczywania ale ja mialem troche zaleglosci z
biologii i fizyki... na egzaminie nadrobilem po prostu chemia (36/40) ktora
umiem perfekt ale bardzo cienko stoje z fizyka i biologia i nie wiem czy po
prostu jak pojde z takimi tylami to czy nie bede z gory na straconej
pozycji... tego sie troche boje a poza tym i tak mam w wakacje duzo wolnego
czasu... nie mowie aby zakuwac juz teraz bo nie mam zamiaru ale tak godzinke
dziennie... pol godzinki cos takiego... to moim zdaniem GORA co bede robil.
Po prostu mam pytanie co nalezy sie nauczyc na pamiec na studiach co i tak
nikogo nie minie i po porstu zrobic to bez stresu juz w wakacje... nawet jak
zapomne to zawsze latwiej przypomniec cos sobie niz uczyc sie tego od
nowa...
PS. Na przyklad straszna pamieciowa jest przebieg erytropoezy... te
wszystkie nazwy po kolei co sie z czego bierze itd... to i tak sie bede
musial nauczyc a tak juz jestem do przodu... o takie rzeczy mi wlasnie
chodzi.... zrozumcie mnie :)

> P.S. do zobaczenia w październiku

to jeszcze zalezy na ktory wydzial trafisz a na ktory ja....

PS. Nie wiesz jakie przedmioty mozna wybrac na wf? :) bo np. na SGGW masz
plywanie, pilka nozna i chyba tenis... na politechnice masz z 6 mozliwosci a
ile jest na AM?
PS2. WF jest w grupach chlopaki osobno, dziewczyny osobno czy moze jakis
koedukacyjny? :D

Pozdrawiam!

8. Data: 2003-07-21 18:15:24

Od: "SantaXand" <x...@w...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

In news:bfba3v$r86$1@atlantis.news.tpi.pl,
Lisciu <s...@u...to.interia.pl> typed:
> [...]
> jeszcze pojecia ja kie ksiazki sobie kupic i jak wogole sie
> przygotowac do przyszlego roku szko lnego

Kolego, pamiętaj, nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.
Uczyć, uczyć, uczyć to Ty się będziesz przez całe życie.
Ucząc się będziesz pragnął wakacji, pragnął wolnego, więc teraz korzystaj z
tego,że jeszcze możesz poszaleć, poodpoczywać.
Na wakacjach przed pierwszym rokiem i tak niczego się nie nauczysz. Wiem to
bo wielu już próbowało i nic im to nie dawało, a tylko marnowali wspaniały
wolny czas. Dowiedz się tylko gdzie będziesz mieszkał, kiedy początek roku,
ale to zrób we wrześniu. Kup sobie do tego czasu Bochenka i tyle. Żadnej
nauki!!! Chyba nie zgłupiałeś?

Santi

PS. Ja dawno temu też się nie uczyłem.

9. Data: 2003-07-21 19:23:49

Od: "I.Tichy" <t...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

człowieku,

idz do dziekanatu, tam bardzo mile panie (jesli trafiles na II wydzial )
o wszystkim cie poinformuja
nikt ci jednak do domu informatora nie wysle

co do twojej checi nauczenia sie:
kup sobie w anatomicum na oczki najnowsza histologie i wryp na pamiec
to samo zrob z anatomia - 5 tomow bochenka- nikt tu ci nie pwoie - wiesz
naucz sie tego i tego - jesli chodzi o anatomie i histologie obowiazuje
podrecznik w zasadzie caly na blache - nie wiem jak jest teraz ja musialem
sie wrypac bochenka
ksiazki sobie lepiej kup - w przypadku atlasu do anatomii to jest dobra
inwestycja , a poza tym nie ma to jak nauka z wlasnej ksiazki i juz,
jak nie masz kasy na podrecznikiki to wez sie do jakies roboty czasowej i
zarob - bo z ta nauka w wakacje to czysta glupota - wierz mi nic sie nie
nauczysz tylko sobie czas zmarnujesz
pozdr Tichy

ps. i przestan biadolic nikt nie mowil ze bedzie latwo, dostanie sie na
medycyne to pikus, potem jest tylko trudniej

10. Data: 2003-07-21 19:38:05

Od: "Amalein" <a...@b...spamu.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gratuluje wszystkim , ktorzy sie dostali!
Zycze Wam milego odpoczynku na wakacje!
Nie uczcie sie juz teraz - to nie ma sensu!
Co do wlasnego atlasu anatomii - kupcie sobie (np Sobotte) i pozyczcie
np Sienielnikowa. Co do ksiazek - nie wiem jak w na AM w Warszawie
ale sadze ze wystarczy Anatomia czlowieka T. Marciniaka
(3 tomy zamiast 5 Bochenka) - Czlowiek nie swinia - wszystkiego nie
przelknie
lepiej znac sie dobrze na mniejszym materiale niz na duzym byle jak.
I jeszcze jedno - kupcie sobie czaszke (a jak mozecie inne kosci)!
Trzymam kciuki za Wasze "pierwsze kroki"
Nie przejmujcie sie niepowodzeniami!
Pozdrawiam serdecznie - Andrzej Wierucki

Eurhyllin poszukuje
Przeszczep Rogówki
znow te osemki
co to jest?