stwardnienie rozsiane

1. Data: 2008-09-25 12:47:36

Temat: stwardnienie rozsiane
Od: "Kacha" <b...@b...bla> szukaj wiadomości tego autora

Hej, jak szybko w mózgu pojawiają się zmiany związane ze stwardnieniem
rozsianym? Czy możliwe jest, że ktoś ma stwardnienie, jesli badanie MR mózgu
zrobione pół roku wczesniej wyszło ok?

Pozdrawiam, K.

2. Data: 2008-09-26 13:53:45

Temat: Re: stwardnienie rozsiane
Od: "agusia" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

U każdego to wygląda inaczej. Można nie mieć zmian w mózgu z a można mieć
stwardnienie.
Pozdrawiam
Aga

3. Data: 2008-09-27 08:03:26

Od: radek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

agusia napisał(a):
> U każdego to wygląda inaczej. Można nie mieć zmian w mózgu z a można
> mieć stwardnienie.
> Pozdrawiam
> Aga

blad... zmiany w mozgu (lub rdzeniu kregowym) zawsze sa (przy SM, bo bez
tego nie ma SM), ale nie zawsze sa one widoczne na zdjeciach MRI. Jak
rozmawialem z moim lekarzem, to powiedzial, ze zeby potwierdzic SM na
100% to musialby pociachac moj mozg na kawaleczki po 0,5mm kazdy :)

radek

4. Data: 2008-09-28 10:36:04

Od: "agusia" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozmawialem z moim lekarzem, to powiedzial, ze zeby potwierdzic SM na 100%
> to musialby pociachac moj mozg na kawaleczki po 0,5mm kazdy :)

Ja spotkałam się z twierdzeniem, że nie zawsze występują zmiany, ale co
lekarz to inna szkoła. Ważne aby podjął właściwe leczenie i pacjent czuł się
dobrze.
Notabene są ludzie którzy mają jedną zmianę i funkcjonują gorzej od tych
którzy mają tych zmian 40.

Pozdrawiam
Aga

5. Data: 2008-09-28 11:58:38

Od: radek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

agusia napisał(a):
> [...]
> się dobrze.
> Notabene są ludzie którzy mają jedną zmianę i funkcjonują gorzej od tych

zmiany musza byc :) ale nie zawsze sa widoczne, to fakt. mi na poczatku
chcieli wmowic ciezka nerwice z depresja :)

a co do ilosci zmian to faktycznie, mozna miec pol mozgu poszatkowane
przez zmiany demielinizacyjne i nie odczuwac tego, a mozna miec jedna
mala i zostac przykutym do wozka/lozka do konca zycia... ot taki "urok"
SM...

radek

6. Data: 2008-09-30 15:10:23

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

radek wrote:

> [...]
> przez zmiany demielinizacyjne i nie odczuwac tego, a mozna miec jedna
> mala i zostac przykutym do wozka/lozka do konca zycia... ot taki "urok"

O, myślę, że to Cię zainteresuje:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17922959?ordinalp
os=3&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_Resul
tsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

w skrócie (z innych, podobnych eksperymentów), suplementacja gigadawkami GLA
(jeden z niezbędnych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych) w 40%
przypadków albo całkowicie zatrzymała postępy stwardnienia rozsianego, albo
po prostu COFNĘŁA zmiany chorobowe.

GLA jest tanie jak barszcz, dawki powinny wynosić powyżej 1 g GLA / dziennie
(coś chyba 6 krotnie więcej niż zalecane przez producenta przy zwykłej
suplementacji), do tego suplementacja powinna trwać przynajmniej parę
miesięcy. Chyba dużo nie ryzykujesz, co?

7. Data: 2008-09-30 17:54:58

Od: radek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki napisał(a):

> [...]
> suplementacji), do tego suplementacja powinna trwać przynajmniej parę
> miesięcy. Chyba dużo nie ryzykujesz, co?

o... czyli w skrocie trzeba zaczac pc tran szklankami :) dzieki :)

radek

8. Data: 2008-09-30 21:41:12

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

radek wrote:

> [...]
tsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

> o... czyli w skrocie trzeba zaczac pc tran szklankami :) dzieki :)

nie tran, olej z wiesiołka lekarskiego. Coraz głośniej mówi się o tym, że
całe SM to nic innego, jak upośledzenie metabolizmu omega 6 w komórkach
nerwowych - ze wszystkimi jego konsekwencjami.

guzek w piersi
upławy a antybiotyk
Do dentystów - piaskowanie
Karta NFZ Śląskiej Kasy Chorych