szarlotka z ciastem nie-gnieciuchem poszukiwana

11. Data: 2006-10-24 13:13:36

Temat: Re: szarlotka z ciastem nie-gnieciuchem poszukiwana
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:ehl2ld$btb$1@inews.gazeta.pl...

> robi.
>
> chlebek z jabłkami? :)

Zapiekany, z jajem i mlekiem / smietanką, i jabłkami oczywiście, i cukrem i
cynamonem. Pomysł CHYBA Anglików.

DJD

12. Data: 2006-10-25 06:36:35

Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zapiekany, z jajem i mlekiem / smietanką, i jabłkami oczywiście, i cukrem
> cynamonem. Pomysł CHYBA Anglików.

lekutko dziwne, ale oczywiście do wypróbowania :)
h.

13. Data: 2006-10-25 06:37:50

Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@p...pl> napisał(a):

> Przepis b=EAdzie troch=EA na oko, ale nie zapisuj=EA swoich "wynalazk=F3w=
> ".
> Ose=B3k=EA mas=B3a i paczk=EA maki kukurydzianej posieka=E6, doda=E6 p=F3=
> =B3 szklanki
> cukru (jak kto=B6 lubi b. s=B3odkie to ca=B3=B1) i dwa - trzy jajka. Cias=
> to=20
> zagnie=B6=E6 i do lod=F3wki na co najmniej 2 godziny.

czemu ten dlugi czas? BTW - całe jaja - to twarde nie będzie? Jak wychodzi z
mąką kukurydzianą?

pozdr.Hania

14. Data: 2006-10-25 06:39:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> lekutko dziwne, ale oczywiście do wypróbowania :)
> h.

Witam!

A co w tym dziwnego, są nawet torty chlebowe, a tartej bułki nikt, nawet w
ciastach, nie neguje.

15. Data: 2006-10-25 07:45:50

Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> napisał(a):

> A co w tym dziwnego, są nawet torty chlebowe, a tartej bułki nikt, nawet w
> ciastach, nie neguje.

nii, no dania nie zaprzeczam jako takiego, tylko mało ciastowe mi to się
zdaje.
Mi chleb smakuje njlepiej z szynka, bananami i pieprzem ;-))

h.

16. Data: 2006-10-25 07:50:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nii, no dania nie zaprzeczam jako takiego, tylko mało ciastowe mi to się
> zdaje.
> Mi chleb smakuje njlepiej z szynka, bananami i pieprzem ;-))
>
> h.

Trzeba choć raz spróbować, choćby czeskich knedlicków...

17. Data: 2006-10-25 08:31:30

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania wrote:

> czemu ten dlugi czas?

Znaczy sie ten w lodowce? Nie wiem, u mnie nieraz i dluzej lezy jak sie
czyms zajme. Mozesz sprobowac z krotszym czasem.

> BTW - całe jaja - to twarde nie będzie?

Nie, nie jest twarde.

> Jak wychodzi z mąką kukurydzianą?

Jest bardziej kruche od "zwyklego" kruchego i ma bardzo ladny kolor.
Wymyslilam je ze wzgledu na wlasna alergie, zeby moc dojesc jak po
gosciach zostanie, ale jakos raczej nie zostaje :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

18. Data: 2006-10-25 11:38:01

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdaje.
> Mi chleb smakuje njlepiej z szynka, bananami i pieprzem ;-))

Anglicy nazywają to "pudding", co na nasze ma wiele tłumaczeń.

Ale właśnie podobny przepis wyszukałem w "Kosowskiej kuchni jarskiej" z
międzywojnia - bez podania kraju, skąd pomysł pochodzi...

DJD

19. Data: 2006-10-25 12:23:34

Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest bardziej kruche od "zwyklego" kruchego i ma bardzo ladny kolor.
> Wymyslilam je ze wzgledu na wlasna alergie, zeby moc dojesc jak po
> gosciach zostanie, ale jakos raczej nie zostaje :)

bułki kukurydziane są dziwne w smaku, za to płatki takowe - super, chyba
więc się skuszę :))))))))

20. Data: 2006-10-25 12:34:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bułki kukurydziane są dziwne w smaku, za to płatki takowe - super, chyba
> więc się skuszę :))))))))

Najprościej zacząć od mamałygi...

BARDZO CIEKAWY PRODUKT
przepis na ciasto gofrowe
KOKTAIL "SLONCE"
Przyrząd do przecierania pomidorów - prośba o opinie.
szarlotka sypana